  • 21. Data: 2010-10-28 12:48:01
    Temat: Re: Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody?
    Od: "czeslaw" <b...@l...com>

    Jedyne konkretne liczby jakie popdaliscie to około 200 tys km
    A moja Astra F ma juz 230 tys km na liczniku a moze wiecej bo kupilem ja od
    handlarza. Ile jeszcze nia moge pojechac zakladajac ze dopuszczam wymianę
    elementow typu amartyzatory, pasek rozrzadu a nawet remont głowicy. ?

  • 22. Data: 2010-10-28 13:04:44
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "czeslaw" <b...@l...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > od handlarza. Ile jeszcze nia moge pojechac zakladajac ze dopuszczam
    > wymianę elementow typu amartyzatory, pasek rozrzadu a nawet remont
    Ja tam podchodze tak do sprawy. Otwieram maskę i wsłuchuję się dokładnie w
    odgłosy czy nie ma żadnego dodatkowego stukania itp. Jak nie ma to ok.
    dodatkowo można sprawdzić jakie ma cisnienie sprezania. Jak ok to jeździć
    dalej. Moje poprzednie auto po 194 tys chodziło jak zegarek nie liczyć
    dziwnych odgłosów od paska osprzetu (szybko od wymiany pojawiało sie
    delikatne szuranie - nawet nie piszczenie).

  • 23. Data: 2010-10-28 14:59:26
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Takie typowe samochody klasy kompakt jak golf, astra, civic, corolla oraz
    > klasy sredniej jak pasat, vectra, acord, avensis, mondeo....Chodzi mi o
    > okreslenie ile lat mozna pojezdzic samochodem jesli kupiłbym w salonie i
    > robił przebiegi roczne około 20 tys km

    Jak to będzie 40 kilometrów tam i 40 nazad. To z 250 tysięcy silnik i cała
    reszta co się obraca powinna wytrzymać w przyzwoitej kondycji. Oczywiście jakieś
    naprawy w międzyczasie będą. Nie należy tego mylić z tym że jeszcze zapala, dają
    się biegi wrzucić i można prawie normalnie ruszyć.

  • 24. Data: 2010-10-28 15:04:35
    Temat: Re: Czy ktos wie na jakie przebiegi s? projektowane samochody?
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
    >
    > Moja astra F 8V   ma na liczniku juz 230000 km z tym ze kupiłem ja od
    > handlarza wiec to wartosc niewiarygodna i 12 lat od produkcji. jak długo
    > jeszcze mozna pojezdzic tym autem robiac okolo 20 tys na rok.? No i czy ktos
    > odemnie to jeszcze kupi ?

    Do jutra do 16:43. Wychodzi ze statystyk że o tej godzinie wjedzie Ci w kufer
    Volvo mające 2 lata i 18 tysięcy przebiegu. Obydwa samochodu do kasacji. Wam się
    nic nie stanie bo wypadek z obrażeniami będzie dopiero o 16:51. Na dodatek w
    innym mieście. Marne te Volva robią. Tylko na dwa lata i 18 tysięcy.

  • 25. Data: 2010-10-28 19:21:42
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Oct 28, 4:14 am, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w

    > No przeciez wyraznie bylo napisane - producenci (amerykanscy ?) tak
    > dobieraja poziom testowy, zeby 95% przyszlych klientow jezdzilo
    > spokojniej.
    >
    > J.
    >
    > P.S.  95% ... czy dwa sigma ?

    95 precentyl. To tradycyjna, magiczna liczba producentow samochodow.
    Uzywa sie ja nie tylko w testach wytrzymalosci ale rowniez w wielu
    rozwiazaniach ergonomicznych gdzie trzeba uwzglednic dlugosc nog
    klienta, wysokosc torsu, szerokosc ramion, mase itp. Do niedawan
    jedyny stosowany manekin zderzeniowy reprezentowal 95 precentyl
    meskiej populacji zachodniej masa i rozmiarami. Teraz stosuje sie
    kilka roznych uwzgledniajacych kobiety, dzieci itp.

    Co do przebiegu pojazdu 150,000 km to typowy przebieg uzywany przez
    wiekszosc producentow do typowych kompaktow w Europie. Amerykanie
    stosuja podobny zakres - 100,000 mil. Niektore samochody i wiekszosc
    truckow projektuje sie na 150,000 mil a tak zwane Heavy Duty pick-up
    na 200,000 mil. Do tego dochodzi rowniez specjalizacja testow na dany
    rynek. Generalnie test na rynek europejski jest najmniej wymagajacy ze
    wzgledu na to, ze w Europie 95 precentyl ma najlepsze na swiecie
    przecietne drogi. Test na rynek USA jest na drugim miejscu. Obecnie
    najtrudniejsze testy sa na rynek Chinski ze wzgledu na bardzo zly stan
    przecietnych drog w tym kraju.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 26. Data: 2010-10-28 19:32:17
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Oct 28, 2:46 am, Krzysiek Niemkiewicz <"[moje_inicjaly]"@post.pl>
    wrote:

    > A jak wytłumaczysz fakt, że Golf 3 ma elektroniczny licznik kilometrów
    > liczący przebieg do 300 000 km a potem się... zeruje! Znika z
    > wyświetlacza napis "total" i zaczyna liczenie od początku (mój ma w tej
    > chwili 69 000 przebiegu ;))
    >
    > http://www.youtube.com/results?search_query=golf+3+3
    00000&aq=f

    > --
    > Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl
    > ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    > MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

    A co ma piernik do wiatraka ? Zakres licznika ma niewiele wspolengo z
    testami pojazdu.
    To ze ty przejechales akurat tyle to nic szczegolnego. Zuzycie
    zmeczeniowe czesci pojazdow rosnie wykladniczo w funkcji obciazenia.
    Wystarczy wiec jezdziec 10% spokojniej niz przewiduje projektant aby
    wydluzyc zywotnosc czesci o 50% czy 100%.
    Dobrze to ilustruje krzywa Wohlera. Patrz artykul tutaj:

    http://en.wikipedia.org/wiki/August_W%C3%B6hler

    Zwroc uwage na to, ze os pozioma wykersu jest logarytmiczna.

  • 27. Data: 2010-10-28 19:40:40
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Oct 28, 4:19 am, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "JAM" <j...@y...com> napisał

    > Jacku, a pamietasz test Mercedesa ?
    > 160 tys kilometrow w miesiac, praktycznie non-stop, ze srednia
    > predkoscia 220km/h.
    > Tzn srednia ogolna - w czasie samej jazdy pewnie trzymali zawsze
    > pedal w podlodze, a reszta zeszla na tankowania, wymiany oleju,
    > opon..

    Zapominasz o problemie symulacji 10 lat uzytkowania. Czas ma olbrzymie
    znaczenie w starzeniu sie pojazdu. Rowniez jechanie w krotkim czasie
    ze stala predksocia nie obciaza tak bardzo pojazdu jak wieloletnie
    uzytkownie. Nie pamietasz jak Polski Fiat 125 p pobil rekord swiata ?

    > Moze nie bez powodu to ulubiony pojazd niemieckich taksówkarzy.
    > Choc ponoc i to sie zmienia - audi, passat - tez trwale pojazdy :-)
    >
    > J.- Hide quoted text -

    Niektore samochody sa projektowane na wyzszy przebieg. Pytanie bylo o
    kompakty :-)

    JAM

  • 28. Data: 2010-10-28 21:56:38
    Od: "czeslaw" <b...@l...com>

    Użytkownik "JAM" Co do przebiegu pojazdu 150,000 km to typowy przebieg
[...]

    150 000 km to przy przebiegu 20000 rocznie daje 7-8 lat uzytkowania. Z tego
    by wynikało że nie opłaca sie kupować samochodów używanych. A trafienie na
    egzemplarz potaksówkowy albo pofirmowy to prawdziwa porażka. A jednak ludzie
    kupują samochody używane 10cio i wiecej letnie i jezdzą. Jak to możliwe?

  • 29. Data: 2010-10-28 22:25:40
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin czeslaw

    > Moja astra F 8V ma na liczniku juz 230000 km z tym ze kupi?em ja od
    > handlarza wiec to wartosc niewiarygodna i 12 lat od produkcji. jak d?ugo
    > jeszcze mozna pojezdzic tym autem robiac okolo 20 tys na rok.? No i czy
    > ktos odemnie to jeszcze kupi ?

    Powinieneś ją zutylizować już 37 tys. km temu! Dlaczego jesteś taki
    nieekologiczny?

    --
    ignorance is bliss

  • 30. Data: 2010-10-28 23:12:21
    Od: daxus <d...@p...onet.pl>

    W dniu 28-10-2010 10:12, LEPEK pisze:

    > Myślę, że eksploatacja polega li tylko na bieżącej obsłudze - przeglądy
    > + wymiana materiałów i części eksploatacyjnych (płyny plus to, co
    > pracuje). O ile niektóre elementy zawieszenia można zaliczyć do nich
    > (amortyzatory oczywiście, ale też różne sworznie i końcówki, chociaż i
    > te można zrobić solidnie na 240 kkm po Polsce), to już np. taki
    > alternator, czy chłodnica powinny wytrzymywać tyle, co "całość".
    >
    > Pozdr,

    pięknie by było, alternator w moim Focus II z 2006 roku padł po 80 tys.
    km - laweta :(