  • 31. Data: 2010-10-29 00:32:06
    Temat: Re: Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody?
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    czeslaw <b...@l...com> napisał(a):

    > Takie typowe samochody klasy kompakt jak golf, astra, civic, corolla oraz
    > klasy sredniej jak pasat, vectra, acord, avensis, mondeo....Chodzi mi o
    > okreslenie ile lat mozna pojezdzic samochodem jesli kupiłbym w salonie i
    > robił przebiegi roczne około 20 tys km

    Na moje oko, auto jeszcze będzie "ok":

    -Lanos 200kkm / 12lat
    -Megane 250 kkm / 10 lat
    -Lancia K ~600kkm /15 lat
    -Merc W124 ~600kkm / ?? lat
    -Safrane/Vel Satis ~600kkm/15lat
    -Mazda 9 ~???kkm/14lat
    -Corsa B ~150kkm/10 lat
    -Scenic 1 fl ~200kkm/11lat

    ponad ten czas lub przebieg trzeba mieć czas, albo się uprzeć
    i wymieniać wszystko z fotelami włącznie. (co nie oznacza że
    to drogie zawsze będzie)
    lista trochę z głowy na tyle na ile nimi jeździłem.

    pozdrawiam.

  • 32. Data: 2010-10-29 01:02:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Oct 2010 10:21:42 -0700 (PDT), JAM wrote:

    >95 precentyl. To tradycyjna, magiczna liczba producentow samochodow.

    Ale pytanie moje skad sie wziela, czyli czemu akurat taka.
    Bo ladna okragla liczba o mniej wiecej pozadanych wlasciwosciach ...
    czy wyszli od innej ladnej okraglej liczby - 2, i oparli sie o
    wlasciwosci rozkladu normalnego ..

    J.

  • 33. Data: 2010-10-29 03:43:54
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > pięknie by było, alternator w moim Focus II z 2006 roku padł po 80 tys.
    > km - laweta :(
    Alternatory to normalnie tak w granicach stówki wytrzymywały. Kiedyś to łożyska
    padały. Teraz też można je łatwo wykończyć jak pasek będzie za bardzo napięty.
    Przy stu tysiącach warto wymienić łożyska w alternatorze ze względów czysto
    higienicznych. Niedawno wymieniałem łożyska w swoim alternatorze. W życiu
    naprawiłem sporo alternatorów. Takiego wyrobienia pierścieni współpracujących ze
    szczotkami w życiu nie widziałem. Praktycznie wirnik do wymiany. Takie zużycie
    że chyba by się go nie dało sensownie przetoczyć. Mało jeżdżę i sobie to
    odpuściłem. Wychodzi że to przez dodatkowe obciążenie związane z jazdą na
    światłach. Większe prądy to i większe zużycie mechaniczne elementów które ze
    sobą współpracują żeby prąd robić. Czyli dodatkowy ukryty koszt jazdy na
    światłach.

  • 34. Data: 2010-10-29 06:04:20
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin czeslaw

    > Jedyne konkretne liczby jakie popdaliscie to oko?o 200 tys km A moja
    > Astra F ma juz 230 tys km na liczniku (...)

    Już to pisałeś. Zaciąłeś się?

    --
    ignorance is bliss

  • 35. Data: 2010-10-29 06:05:34
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Michał

    > -Lancia K ~600kkm /15 lat
    > -Merc W124 ~600kkm / ?? lat
    > -Safrane/Vel Satis ~600kkm/15lat

    Widzę, że poczucie humoru Cię nie opuszcza.

    --
    ignorance is bliss

  • 36. Data: 2010-10-29 08:31:39
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia 29 Oct 2010 04:05:34 GMT, to na pl.misc.samochody napisał(a):

    > begin Michał

    > Widzę, że poczucie humoru Cię nie opuszcza.

    O ile pozycja 1 i 3 są dość komiczne, to W124 i 600 kkm to nic niezwykłego.

    "U skąpego zawsze po obiedzie. Miasowicz J."

  • 37. Data: 2010-10-29 08:36:03
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Marcin Stankiewicz

    > O ile pozycja 1 i 3 są dość komiczne, to W124 i 600 kkm to nic
    > niezwykłego.

    Zgadza się, chodziło mi właśnie o to zestawienie. ;)

    --
    ignorance is bliss

  • 38. Data: 2010-10-29 08:56:19
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 28 Paź, 10:48, "PH" <P...@p...news> wrote:
    > Użytkownik "czeslaw" <b...@l...com> napisał w
    wiadomościnews:4cc8d929$0$27025$65785112@news.neostr
    ada.pl...> Użytkownik "czeslaw"

    > 300 000 i 6-7lat
    > najsłabszym elementem obecnych samochodów jest blacharka. limit na
    > kilometry, przy sesnsownym używaniu, praktycznie nie istnieje.
    >
    > PH

    Ostatnio oglądałem ogłoszenie golf 5 kombi 2,0 140KM z niemcowa - 3
    latek 2007 rok, przebieg na blacie 255kkm, środek wyglądający tak że
    handlarzyna mogła spokojnie skręcić blat na 70kkm i tak 100%
    oglądających by nie stwierdziło 255kkm :), a potem polaczek kupi
    takiego i będzie płakał że po 120kkm zaczyna się sypać :) nie po
    120kkm a po 300kkm :)

    Pozdrawiam !!

    PS:
    Takiego z realnym licznikiem bym sobie kupił :)

  • 39. Data: 2010-10-29 08:57:32
    Od: Krzysiek Niemkiewicz <"[moje_inicjaly]"@post.pl>

    W dniu 2010-10-28 19:32, JAM pisze:

    > A co ma piernik do wiatraka ? Zakres licznika ma niewiele wspolengo z
    > testami pojazdu.

    Chyba nie zrozumiałeś i wypisujesz jakieś elaboraty zupełnie nie na
    temat. W przypadku Golfa te 300tys to nie jest zakres licznika. Licznik
    jest cyfrowy i spokojnie może liczyć do 999 999 km. Jednak z jakiegoś
    powodu producent zrobił taki ficzer, że od nowości licznik pokazuje
    napis "total" i liczy do 300tys, potem "total" znika i liczy od nowa,
    tym razem pewnie już do miliona, bo nie raz widywałem golfy z licznikiem
    pokazującym więcej niż 300tys. W moim odczuciu jest to wyraźna sugestia
    ze strony producenta, że przewidział ten model i obliczył go własnie na
    300tys km (co nie znaczy, że nie może jeździć bezawaryjnie dłużej -
    patrz: mój).

    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

  • 40. Data: 2010-10-29 10:13:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@c...com> napisał w wiadomości

    >Ostatnio oglądałem ogłoszenie golf 5 kombi 2,0 140KM z niemcowa - 3
    >latek 2007 rok, przebieg na blacie

    Co to jest blat?
    Z kontekstu rozumiem, ale skąd to słowo się wzięło?