  • 1. Data: 2010-10-28 03:57:16
    Temat: Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody?
    Od: "czeslaw" <b...@l...com>

    Takie typowe samochody klasy kompakt jak golf, astra, civic, corolla oraz
    klasy sredniej jak pasat, vectra, acord, avensis, mondeo....Chodzi mi o
    okreslenie ile lat mozna pojezdzic samochodem jesli kupiłbym w salonie i
    robił przebiegi roczne około 20 tys km

  • 2. Data: 2010-10-28 04:00:18
    Od: "czeslaw" <b...@l...com>

    Użytkownik "czeslaw"
    .Chodzi mi o okreslenie ile lat mozna pojezdzic samochodem ...

    Zakładając oczywiscie bezwypadkową jazdę, garażowanie i jazdę bez wciskania
    gazu do dechy.

  • 3. Data: 2010-10-28 04:24:29
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Oct 27, 9:57 pm, "czeslaw" <b...@l...com> wrote:
> [...]
    > klasy sredniej jak pasat, vectra, acord, avensis, mondeo....Chodzi mi o
    > okreslenie ile lat mozna pojezdzic samochodem jesli kupiłbym w salonie i

    150,000 km / 10 lat.

    Z tym ze to jest tak zwany "umowny" przebieg, ktory symuluje sie
    testami drogowymi o trwajacymi jedynie kilka miesiecy i na przebiegu
    doslownie kilku tysiecy km. Reszte oblicza sie odpowiednimi
    algorytmami aproksymujacymi sumaryczne uzycie / zmeczenie.
    W koncowym produkcie bardzo duzo zalezy od tego jak uzytkujesz pojazd.
    Testy producentow sa obliczone tak aby ten przebieg osiagnal pewnie
    stystysczny procent uzytkownikow (na przyklad 95% nabywcow). Pewnien
    maly procent wyjatkowo agresywnych klientow, lub klientow
    mieszkajacych w okolicach o zlym / trudnym stanie drog takiego
    przebiegu nie osiagnie i nie oplaca sie projektowac calej serii
    pojazdow na ten maly procent wyjatkowo trudnych klientow. Z drugiej
    strony duzy procent klientow uzytkuje pojazd spokojnie, znacznie
    ponizej tego co testuje producent na klienta 95%, wiec osiagna duzo
    wiekszy przebieg niz zalozony knostrukcyjnie. Jednym z
    najtrudniejszych problemow producentow jest znalezienie testow, ktore
    w bardzo krotkim czasie bedzie dobrze symulowaly 10 letnie zuzycie i
    10 letnie obciazenia pojazdu i jego zespolow.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 4. Data: 2010-10-28 05:55:27
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin JAM

    > Z drugiej strony duzy procent klientow uzytkuje pojazd
    > spokojnie, znacznie ponizej tego co testuje producent na klienta 95%,

    To się zdecyduj, czy testuje na 95%, czy bardzo duży procent użytkuje
    inaczej.

    --
    ignorance is bliss

  • 5. Data: 2010-10-28 07:43:11
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    JAM wrote:
> [...]

    > w bardzo krotkim czasie bedzie dobrze symulowaly 10 letnie zuzycie i
    > 10 letnie obciazenia pojazdu i jego zespolow.

    Czas na centrum badawcze w Polska. Testerem będzie zwycięzca konkursu z
    zupek vifon, który dostanie samochód na pół roku i benzynę gratis. Po
    sześciu miesiącach bezstresowej jazdy samochód będzie ekwiwalentem 10 latka
    :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 6. Data: 2010-10-28 07:46:26
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    czeslaw wrote:
> [...]
    > mondeo....Chodzi mi o okreslenie ile lat mozna pojezdzic samochodem
    > jesli kupiłbym w salonie i robił przebiegi roczne około 20 tys km

    Uważam, że głównie zależy to od tego jak samochód jest zebezpieczony
    antykorozyjnie. Zawieszenie, silnik etc zawsze można wymienić, ale walka z
    rudą jest najgorsza. Gdybym kupił w tej chwili samochód to przedewszystkim
    zadbał bym o ochronę nadwozia. Reszta to normalna eksploatacja i wymiana
    płynów w określonych interwałach.

    BTW: mój Wujo ma astre 1, lat 17 przebieg 68 tys km przebiegu :D Znam ten
    samochód od pierwszego dnia kiedy wyjechał z salonu :) Cały czas garażowana,
    korozja jest ale jak na ten samochód i te lata to jest całkiem dobrze.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 7. Data: 2010-10-28 08:46:51
    Od: Krzysiek Niemkiewicz <"[moje_inicjaly]"@post.pl>

    W dniu 2010-10-28 04:24, JAM pisze:

    > 150,000 km / 10 lat.

    A jak wytłumaczysz fakt, że Golf 3 ma elektroniczny licznik kilometrów
    liczący przebieg do 300 000 km a potem się... zeruje! Znika z
    wyświetlacza napis "total" i zaczyna liczenie od początku (mój ma w tej
    chwili 69 000 przebiegu ;))

    http://www.youtube.com/results?search_query=golf+3+3
    00000&aq=f

    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

  • 8. Data: 2010-10-28 09:00:57
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "czeslaw" <b...@l...com> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    > klasy sredniej jak pasat, vectra, acord, avensis, mondeo....Chodzi mi o
    > okreslenie ile lat mozna pojezdzic samochodem jesli kupiłbym w salonie i

    ciezko to okreslic, bo zalezy od bardzo wielu czynnikow, ale jesli kupisz
    sredniej klasy kompakt, bedziesz o niego dbal, normalnie uzytkowal,
    przeprowadzal czynnosci ekploatacyjne itd, to spokojnie do pelnoletnosci
    auta powinienes dojezdzic, mysle ze predzej ci sie znudzi, niz trzeba bedzie
    je oddac na zlom

  • 9. Data: 2010-10-28 09:08:16
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 28.10.2010 08:46, Krzysiek Niemkiewicz pisze:
    > A jak wytłumaczysz fakt, że Golf 3 ma elektroniczny licznik kilometrów
    > liczący przebieg do 300 000 km a potem się... zeruje!

    Dział informatyczny miał problemy z komunikacją. :D

    S.

  • 10. Data: 2010-10-28 10:12:25
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-10-28 07:46, kml pisze:

    > Zawieszenie, silnik etc zawsze można wymienić, ale walka
    > z rudą jest najgorsza.

    Myślę, że eksploatacja polega li tylko na bieżącej obsłudze - przeglądy
    + wymiana materiałów i części eksploatacyjnych (płyny plus to, co
    pracuje). O ile niektóre elementy zawieszenia można zaliczyć do nich
    (amortyzatory oczywiście, ale też różne sworznie i końcówki, chociaż i
    te można zrobić solidnie na 240 kkm po Polsce), to już np. taki
    alternator, czy chłodnica powinny wytrzymywać tyle, co "całość".

    Pozdr,

    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm