  • Data: 2009-05-17 10:02:25
    Temat: Re: Czy ja mam szajbe na oczach?
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net> szukaj wiadomości tego autora

    W niedziela 17 maj 2009 11:40, de Fresz wyraził następujacą opinię:

    > Nie do końca. Jest jeszcze kwestia dynamiki z jaką łuk oddaje energię
    > strzale i tu jest właśnie kolosalna różnica pomiędzy łukiem równikowym,
    > a mongolskimi refleksyjnym (czy retrofleksyjnymi) - przez te śmieszne
    > wygięcia (w retrofleksyjnych z cięciwą oi drugiej stronie łuczyska),
    > energia jest oddawana z dużą zmiennością, w łukach równikowych jest
    > bardziej liniowa.

    To jest tylko kwestia strat energii, w łukach równikowych większa część siły
    użytej do naciągnięcia łuku jest tracona, w łukach refleksyjnych mniejsza -
    ale tak czy inaczej granicą jest siła ludzkich ramion i prawa fizyki które
    mówią do jakiej szybkości można przyspieszyć określoną masę przy użyciu
    określonej siły.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --