  • Data: 2019-04-08 22:16:34
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2019 19:44:16 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:

    > To samo czyniłem bez światłomierza. Seria jest serią - znacznie wydłuża
    > czas pracy i co chwilę wymaga korekt więc kolejna seria, a potem znów
    > kolejna. Dlatego chcę skorzystać z innego, dużo prostszego rozwiązania:
    > Sekonic C-800. Patrzysz na składowe widma więc zanim wykonasz
    > jakiekolwiek zdjęcie, będziesz miał pewność, że wszystko będzie
    > poprawnie doświetlone.

    Obawiam się, że dalej musisz mierzyć punktowo. Obszary oświetlone światłem
    niebieskim, będą oddawać dużo mocniej niż oświetlone białym, i w trzy diabły mocniej,
    niż oświetlone czerwonym. Ponieważ białe jest de facto mieszaniną wszystkich
    zakresów, światłomierz pokaże ci na kanale niebieskim, wycinek wartości dla białego
    plus niebieskie źródło światła. Wyjdzie ci mieszanie addytywne.
    Pozdrawiam Marcin
    PSPewnie trochę poplątałem tłumaczenie, ale wychowałem się na fotografii
    srebrowej,tam były troszkę inne mechanizmy działania