  • Data: 2019-04-09 00:27:29
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2019 23:23:27 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:

    > A czy to nie będzie tak, że pomiar robię światła padającego od strony
    > niebieskiej i od strony białej a potem reguluję wzajemne poziomy samym
    > światłomierzem, bez udziału aparatu? Światłomierz kolorowy powinien mi
    > pokazać poprawną ekspozycję dla samego niebieskiego i samego białego.
    > Mogę też przestawić kąt widzenia czujnika jakby co.
    >
    > Światło białe i niebieskie zwykle są po przeciwnych stronach więc
    > zwrócenie światłomierza w jedną stronę powinno dać mi odczyt tylko z
    > tej jednej strony. Na samym końcu dałbym sumaryczny pomiar wszystkich
> [...]

    Cały hint polega na tym, że musisz tak czy inaczej, zmierzyć światło padające w
    obszarze świecenia konkretnej lampy. I regulować balans pomiędzy poszczególnymi
    źródłami światła. Tak na oko,niebieskie obszary doświetliłbym białym, i zmniejszył
    bym intensywność doświetlenia.
    Tu nie ma uniwersalnej recepty.
    Niemniej, pracujesz mocą źródeł światła, nie ustawieniami aparatu.
    Pozdrawiam Marcin