  • Data: 2019-04-07 16:00:31
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-04-07 o 10:02, J.F. pisze:

    > Marku - ale jaka operacje nazywasz rozjasnianiem ?

    Wydaje mi się, że już odpowiadałem na to pytanie, ale ok. Wtedy dałem link:
    https://drive.google.com/file/d/1kja5KO08ZzHpHwMxwQs
    oTym_25Ks3FYl/view?usp=sharing

    Chodzi o lewy fragment prostej. Ten po prawej dotyczył czegoś innego.

    > Bo jesli ciemne stalo sie jasne, to to jest dla mnie rozjasnianie.
    > Nawet jesli zastowalem krzywa, i czarne pozostalo czarne, a biale
    > biale. Tzn jasnosc 0 i 255, bo w pierwotnym zdjeciu to parapet byl
    > czarny, ale to tylko zludzenie bylo :-)

    Super, a jak nazwiesz zdjęcie, gdzie czernie pozostają bez zmian, ciemno
    szare rozjaśniasz, średnie przyciemniasz, średnio jasne rozjaśniasz a
    biele zachowujesz bez zmian?

    Czy to rozjaśnianio - średnio-przyciemnianio - jasno rozjaśnianie?
    Podążając tym tropem zaczniesz absurdy tworzyć.

    To co Ty nazywasz rozjaśnianiem na zdjęciu jakie przytoczyłem, ja bym
    raczej nazwał kontrastem i to też byłoby nieprecyzyjne. Na tym diagramie
    z linku: rozjaśnianie/przyciemnianie polega na robieniu w/w linii coraz
    bardziej poziomą. Kontrastem nazywa się robienie tej linii coraz
    bardziej pionową. Oba terminy są bardzo precyzyjne. Nie podlegają
    interpretacji.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek