  • 21. Data: 2011-11-23 19:38:37
    Temat: Re: iPhone4 wciąż najlepszy ekran LCD
    Od: atm <...@v...pl>

    > Ze względu na JAKOŚĆ!
    > Wyraźnie lepszą jakość EKRANU, bo tylko o ekranie tu rozmawiamy.
    >
    > Chcę jeszcze zobaczyć Galaxy S II bo mówicie że sprzedawca się
    > mylił, że ma ten ekran lepszą jakość, ale jeśli cechą ekranów
    > AMOLED jest słabsza jasność i mniejsza rozdzielczość to już
    > wiem z góry że szanse na to że ekran 4.5" mi się spodoba
    > z mniejszą rozdzielczością niż mój aktualny ekran 3.5" są nikłe
    > bo od większego ekranu oczekuje większej rozdzielczości
    > pikseli (innymi słowy takiej samej gęstości ppi).

    No dobrze ale jesli zalezy Ci na rozdzielczosci i duzym ekranie to
    mozesz kupic http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s_ii_hd_lte-4
    198.php
    i po zawodach. Na tym polu masz wybor. HTC w Sensation tez chyba dalo
    wyzsza rozdzielczosc.
    Dla mnie nadal kluczowym elementem (w zakresie rozsadku oczywiscie)
    jest wielkosc ekranu. Wspomnialem wczesniej o malo komfortowej obsludze
    N8 wlasnie ze wzgledu na wiekosc ekranu. Nie jest to kwestia jakosci
    Nokii, mialem kiedys iPoda Touch 2gen i tez mi nie lezal wlasnie ze
    wzgledu na wielkosc ekranu. Czesto piszesz o czytelnosci w rozdzialce
    iP4, tyle lat czytalem ksiazki na Palmach w rozdz 480x360 i przesiadka
    na rozdz 800costamx600costam nie wywolala u mnie szoku jakosciowego.
    Ksiazki przyjemniej czyta mi sie na starym TX niz na N8.

  • 22. Data: 2011-11-23 20:47:20
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Sens jest taki, aby porównać nowoczesne telefony obecne aktualnie
    > na rynku z rocznym, starym telefonem Apple i sprawdzić czy wciąż
    > może się równać z nowoczesnymi czy jest w tyle...
    porównać TELEFONY czy ekrany? Telefony - wymięka
    ekrany:
    LCD jasny, tani marne kolory, marne kąty
    IPS - jasny droższy, dobre kolory i kąty
    Amoled - idealne kolory, idealna czerń - zero podświetlenia. same punkty
    świecą - więc z takich a nie innych względów przeciętnie jasno.

    > A dlaczego nie widzisz tu sensu?
    > Porównuję od strony użytkownika użyteczność jednego ekranu
    > w stosunku do drugiego ekranu. Gdzie tu widzisz brak sensu?

    ale porównaj go z wyświetlaczem monochromatycznym! JEszcze lepiej na tym
    wyjdziesz! Co ja gadam. z tabliczką glinianą i rylcem! GEniusz!

    ToMasz

  • 23. Data: 2011-11-23 21:39:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:jajcdu$dcf$1@news.onet.pl...

    > Jesli ma SAMOLED Plus to lepszy a widze, ze te poza wersja HD maja Plusa

    Nie wiem co ma. A w czym ma być lepszy poza rozmiarami?

  • 24. Data: 2011-11-23 21:41:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Krystek" <s...@k...art.pl> wrote in message
    > Spokojnie. Najpierw w iPhone wdrożą to -
    > <http://www.frazpc.pl/aktualnosci/919307,Nowy_patent
    _Apple_-_poduszka_powietrzna_dla_smartfonu.html>
    > Ciekawe, czy wtedy ten ich ekran wytrzyma upadki bez szwanku.

    Już bez tego wytrzymuje bardzo dobrze...
    Przekonałem się na własnej skórze.

    > Bo jak wiadomo, może ci się trafić model z Gorilla Glass, albo i nie (za
    > co serdecznie przepraszamy klientów). Nigdy nie wiesz co ci się trafi -
    > "Due to customer agreements, we cannot identify all devices that feature
    > Gorilla Glass. Your favorite device may include Gorilla Glass, even if you
    > don't see it listed." (co już kiedyś Artur Maśląg tu cytował na grupie).

    Z tego co zacytowałeś wynika tylko tyle, że jak Gorilla Glass jest
    wyszczególnione to ono tam będzie. Może się pojawić w urządzeniach
    gdzie nigdzie o Gorilla Glass nie wspominano. Więc nie wiem o co krzyk?

  • 25. Data: 2011-11-23 21:45:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <z...@g...pl> wrote in message
    > Pszemol pisze:
    > Oba telefony są
    >
    > Daj już spokój.
    > Każdy ma inne, "grabie", kieszenie... wrażliwość na widoczne pixele...

    Czy widzisz coś złego w dzieleniu się z grupą moją opinią?
    Coś Cię boli w tym co piszę i starasz się mnie uciszyć?
    To oczywiste że wrażliwość na takie rzeczy jak lepsze siedzenie
    w ręce telefonu dużego czy małego jest subiektywna ale już
    jasność ekranu subiektywna nie jest. A różnica jaskrawości ekranu
    telefonów jakie oglądałem jest drastyczna i widoczna na pierwszy
    rzut oka. To samo jeśli chodzi o gęstość pikseli na powierzchni
    ekranu, a co za tym idzie możliwość rozróżniania mniejszych
    szczegółów na tym ekranie - też nie ma tu nic subiektywnego.

  • 26. Data: 2011-11-23 21:54:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:jaji41$33v$1@news.onet.pl...
    > No dobrze ale jesli zalezy Ci na rozdzielczosci i duzym ekranie to mozesz
    > kupic http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s_ii_hd_lte-4
    198.php
    > i po zawodach.

    4.6"?? Żartujesz? :-)
    To jest jeszcze telefon czy już tablet? Gdzie granica?

    > Na tym polu masz wybor. HTC w Sensation tez chyba dalo wyzsza
    > rozdzielczosc.

    Porównując iPhone4 do tych wynalazków Samsunga i Motoroli
    wydaje mi się że kluczowa jest jednak gęstość pikseli przypadająca
    na jednostkę powierzchni ekranu. Duża gęstość oznacza że możesz
    lepiej odwzorować małe fonty. Małe nie w sensie liczby pikseli na
    znak, czyli małe w sensie ilości milimetrów na font... Oczy bowiem
    interesuje kąt widzenia a ten zależy od rozmiaru fontu i odległości
    ekranu od oka. Im większa gęstość pikseli tym lepiej wykorzystasz
    mały obszar jaki zajmuje na ekranie literka i będziesz mieć więcej
    pikseli aby ją dokładnie odwzorować i dać większą łatwość jej
    rozpoznania na ekranie.

> [...]
    > 800costamx600costam nie wywolala u mnie szoku jakosciowego. Ksiazki
    > przyjemniej czyta mi sie na starym TX niz na N8.

    Nie mówię o czytaniu książek bo tego nie robię.
    Mówię o czytaniu stron www, gdzie tekst jest zwykle formatowany
    w wąskie szpalty/kolumny które smartfony dobrze odwzorowują
    na swych małych ekranach o ile mają dobrą gęstość pikseli...
    Poniżej pewnej granicy gęstości zaczynasz widzieć kolorowe
    obwódki zamiast czarnych kresek bo pojedyncze piksele się
    uwidoczniają z poszczególnych triad RGB. A to niestety męczy wzrok.

  • 27. Data: 2011-11-23 21:56:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message
    > porównać TELEFONY czy ekrany? Telefony - wymięka

    Umiesz czytać?
    To przeczytaj tytuł dyskusji i będziesz wiedział o czym mowa.

> [...]
    > Amoled - idealne kolory, idealna czerń - zero podświetlenia. same
    > punkty świecą - więc z takich a nie innych względów przeciętnie jasno.

    No i te Amoled jakie widziałem wczoraj bardzo mi się nie podobały.
    I o tym tylko napisałem. Więc o co chodzi?

    > ale porównaj go z wyświetlaczem monochromatycznym!

    Po co?

    > JEszcze lepiej na tym wyjdziesz!
    > Co ja gadam. z tabliczką glinianą i rylcem! GEniusz!

    To, że coś nie ma to dla Ciebie sensu nie znaczy że go tam nie ma
    a tylko tyle że Ty go tam nie widzisz. Czegoś nie rozumiesz?
    To zapytaj zanim zaczniesz krytykować sens dyskusji...

  • 28. Data: 2011-11-23 22:26:31
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > obwódki zamiast czarnych kresek bo pojedyncze piksele się
    > uwidoczniają z poszczególnych triad RGB. A to niestety męczy wzrok.

    W takich przypadkach zawsze powiekszam strone i tresc jest automatycznie
    formatowana. Chocby tekst byl laserem strugany szkoda mi oczu na tak
    male literki skoro moge je tak latwo powiekszyc.

  • 29. Data: 2011-11-23 22:30:24
    Temat: Re: Czy bycie zawodowym fanbojem
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2011-11-23 15:43, Ghost pisze:
    > ma dla doroslej osoby jakikolwiek sens, czy to jednak influencer jest?

    Tytuł posta powinien brzmieć raczej iPhone nadal jest najlepszy i
    najlepiej się sprzedaje.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 30. Data: 2011-11-23 23:47:48
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 23-11-2011 19:58, Pszemol pisze:

    > To była raczej nieprzewidziana wpadka a nie celowe
    > działanie typu "tak, ekran jest kijowy, gorszy niż
    > w naszym starym modelu ale bierzemy go mimo to".

    Ach no tak... nie fuszera tylko wpadka, a z wpadki do ficzera to już tuż
    tuż - szczególnie u apple i kręgu wielbicieli. No przecież zawsze można
    sobie kupić kijowy "bumper", który z kolei zakryje ten wypasiony design.

    --
    Paweł