    From: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Czy administrator ma prawo znać hasła użytkowników poczty?
    Date: Tue, 07 Dec 2010 13:18:22 +0100

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Maciek Babcia Dobosz"
    >Załamię Cię. Mogę wejść na konto każdego z paru tysięcy użytkowników
    >którzy mają konta na serwerach które serwisuję. Także do kont szefów.
    >Nie znając nawet ich haseł. I tak może zrobić praktycznie każdy kto ma
    >odpowiednie uprawnienia na serwerze pocztowym. Nawet nie znając haseł
    >użytkowników bo to wcale nie jest potrzebne do czytania cudzej poczty.
    >Jeśli ktoś dostanie się na moje konta na tych serwerach to uzyska taki
    >dostęp - to jest kwestia poziomu zabezpieczeń, uprawnień i siły moich
    >haseł. To że administrator nie wykorzystuję takich możliwości to sprawa
> [...]

    Możliwość wglądu do danych, to jedno (BTW, są systemy, w których
    administrator nie jest aż tak omnipotentny, jak standardowy root), ale
    to niekoniecznie chodzi tylko o to. Teoretycznie, można wysłać maila
    jako ktokolwiek. Ale już _sensowne_ spreparowanie do tego odpowiednich
    logów z serwera (a do tego jeszcze często połączenie tego z logami np.
    domeny AD, serwera DHCP czy czegokolwiek innego) nie musi być takie trywialne
    jak zalogowanie się na czyjeś hasło.

    --