eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetCzy administrator ma prawo znać hasła użytkowników poczty? › Re: Czy administrator ma prawo znać hasła użytkowników poczty?
  • Data: 2010-12-07 11:26:43
    Temat: Re: Czy administrator ma prawo znać hasła użytkowników poczty?
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 2010-12-07, o godz. 12:08:19
    "tarnus" <m...@l...de> napisał(a):

    > Nie znasz sytuacji a się wypowiadasz jak byś tu był. Szef nie miał
    > pojęcia że jego zaufany pracownik trzymający ważną korespondencję nie
    > tą był jedyną osobą która miała wejście na konto. Mało tego szef tez
    > ma swoje konto i okazało się że administrator (z firmy która świadczy
    > nam usługi w tym zakresie) zna wszystkie hasła. Zarówno zaufanego
    > pracownika jak i samego szefa. Pieron go wie kto jeszcze zna, może
    > jego syn, żona, kochanka nieraz mieli okazję je także poznać.

    Załamię Cię. Mogę wejść na konto każdego z paru tysięcy użytkowników
    którzy mają konta na serwerach które serwisuję. Także do kont szefów.
    Nie znając nawet ich haseł. I tak może zrobić praktycznie każdy kto ma
    odpowiednie uprawnienia na serwerze pocztowym. Nawet nie znając haseł
    użytkowników bo to wcale nie jest potrzebne do czytania cudzej poczty.
    Jeśli ktoś dostanie się na moje konta na tych serwerach to uzyska taki
    dostęp - to jest kwestia poziomu zabezpieczeń, uprawnień i siły moich
    haseł. To że administrator nie wykorzystuję takich możliwości to sprawa
    zaufania, świadomości odpowiedzialności (także karnej) i odpowiedniej
    umowy o pracę. Jeśli zaś chodzi o jawną listę haseł to ja bym czegoś
    takiego nie zrobił - nie ma takiej potrzeby. Co więcej byłby to powód do
    powiadomienia odpowiedniego przełożonego że coś takiego istnieje w
    sytuacji gdy nie zostało to zlecone. Natomiast jeśli powstało to na
    życzenie szefa firmy (wcale nie musi chcieć by o tym wiedzieli
    pracownicy i robi to nieformalnie) to jest to dopuszczalne. O ile
    regulamin pracy czy regulamin korzystania z sieci coś takiego
    dopuszcza. Przy czym nie musi to być wcale klauzula wprost że dane są
    jawne ale np. taka że pracodawca ma możliwość wglądu do danych
    pracowników i że mail może być wykorzystywany wyłącznie do spraw
    służbowych. Ja w każdym razie w pierwszym rzędzie o zaistniałej
    sytuacji powiadomił bym szefa firmy.

    Zdrówko

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: