    Date: Fri, 17 Dec 2010 13:26:46 +0100
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy Was te&#191; irytuje....

    Bartłomiej Kacprzak wrote:
    > Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości news:4d0769b6>
    > A poza tym wszyscy zdrowi? Twoje to miejsce? Wykupione? Wynajęte? Na
    > Kazdy to moze odsniezyc "swoje" miejsce, nie?

    > Bo ulica nalezy do miasta a miejsca parkingowe nie.

    Albo tak samo należą do miasta, albo do spółdzielni/wspólnoty. Jak
    należą do miasta to miasto ma o to obowiązek dbać. Jak do
    spółdzielni/wspólnoty to właściciel jest. Nie ma tak, że są niczyje.
    Tak czy siak zamiast biadolić to się trzeba z sąsiadami zorganizować.
    Jeśli miejsca są miejskie to wpólnie się od miasta domagać właściwego
    sprzątania; poszukać chętnego do współpracy (i reelekcji) radnego z
    waszego obwodu i niech on naciska (kilkaset głosów piechota nie chodzi).
    Jak miejsca są wspólnotowe/spółdzielcze to równolegle z walką z miastem
    o zasypywania *waszych* miejsc można sie zorganizować i albo np. ustalić
    które miejsce jest czyje albo zebrać się i w czynie społecznym
    odśnieżyć albo zrzucić się i zapłacić komuś żeby odśnieżył.

    > Wiec jak przejezdza plug
    > to caly syf z ulicy zmiata na jedna albo druga strone ulicy.
    > Zeby wyjechac z miejsca parkingowego trzeba nieraz sie przebic przez 40 cm
    > zaspe usypana przez plug.
    > Jesli kazdy odsniezy miejsce na jedno auto, nie bedzie problemu z
    > zaparkowaniem, nie?
    > Ale takie cfaniaczki jak ty, parkuja na odsniezonych miejscach, bo przeciez
    > taki placyk jest niczyj.

    No i? Jeśli na osiedlu nikt nie dba a ja tam przyjechałem na chwilę to
    sam muszę sobie drogę utorować. Zgodnie z twoją logiką jak po godzinie z
    miejsca wyjadę to już nikt nie ma prawa się tam wbić aż do kolejnych
    opadów albo do roztopów...

    > Nie rozumiem takich burakow, bozia raczek nie dala? Wstyd lopata pomachac?

    Pomachanie łopatą nie daje prawa do miejsca. Mówisz o czynie społecznym
    itd. -- ale to określenie (czyn społeczny) składa się z dwu słów. Sam
    czyn nie wystarczy. Musicie się we własnej lokalnej społeczności dogadać
    -- wtedy będzie to czyn społeczny a nie czyn bezsensowny :)

    \SK