  • 21. Data: 2011-10-19 15:36:03
    Temat: Re: Czujnik wody
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Rafal" <r...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:j7miu8$hc9$1@news.onet.pl...
    > Nazywaj to jak chcesz, ja uważam temperatury pracy silnika w granicach
    > 110*C za zbyt wysokie i chciałbym coś na to poradzić.

    A wiesz, że im wyższa temperatura silnika to sprawność przetwarzania paliwa
    w siłę napędową rośnie?
    To tak jak ostatnio widziałem w seryjnym samochodzie z 90KM wsadzone na tył
    tarcze co ledwo mieściły się w felgę 16' - zardzewiałe totalnie bo w życiu
    się porządnie nie zagrzały podczas jazdy aby wyschnąć i to też była bez
    wątpienia w zamyśle "poprawa"...

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 22. Data: 2011-10-19 15:38:03
    Od: "Rafal" <r...@t...pl>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Człowieku, fabryka przewidziała dwa czujniki do twojego silnika.
    > Jeden ma próg 110stopni dla wersji z klimą, drugi 118 stopni dla wersji
    > bez klimy. Jaki jest sens naprawiania fabryki, możesz mnie oświecić?

    Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chcę ryzykować wymiany
    uszczelki głowicy tylko dlatego, że ktoś stwierdził, że tak powinno być bo
    fabryka tak przewidziała.
    Jak pisałem poniżej cały temat ma na celu obniżenie temperatury pracy ze
    105-110*C na 90-100*C, która w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepszą by
    zapewnić optymalną pracę silnika.

  • 23. Data: 2011-10-19 15:39:33
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-10-19, Rafal <r...@t...pl> wrote:

    > Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chce ryzykowaae wymiany
    > uszczelki g?owicy tylko dlatego, ?e kto? stwierdzi?, ?e tak powinno byae bo
    > fabryka tak przewidzia?a.
    > Jak pisa?em poni?ej ca?y temat ma na celu obni?enie temperatury pracy ze
    > 105-110*C na 90-100*C, która w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepsz? by
    > zapewniae optymaln? prace silnika.

    No to podaj zrodla tej opinii. Pamietaj, ze nadgorliwosc jest gorsza od
    faszyzmu ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 24. Data: 2011-10-19 15:43:30
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

> [...]
    > Jak pisałem poniżej cały temat ma na celu obniżenie temperatury pracy ze
    > 105-110*C na 90-100*C, która w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepszą

    A co się stanie uszczelce jak będzie 110 stopni a nie 100?
    Uszczelkę zje rdza prędzej od strony płynu albo wytrze się z mikrowibracji i
    ją wydmucha przy pierwszym lepszym chwilowym spalaniu stukowym albo jeździe
    z gazem do dechy.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 25. Data: 2011-10-19 15:46:40
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    a masz 1 wentylator czy 2?
    jak jeden to powinien miec 2 biegi i nie działa Ci bieg pierwszy, czyli
    wentylator załacza się dopiero przy tej temperaturze i to na max
    - uwalony rezystor?
    jak masz 2 wentylatory to na I biegu są łączone szeregowo a na II
    róznolegle - defekt przekaźnika
    - albo po prostu uszkodzony czujnik.

  • 26. Data: 2011-10-19 15:47:05
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 19-10-2011 15:38, Rafal pisze:

    > Samoch?d ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chc? ryzykowa? wymiany
    > uszczelki g?owicy tylko dlatego, ?e kto? stwierdzi?, ?e tak powinno by? bo
    > fabryka tak przewidzia?a.

    Nie rozumiem, skoro wiesz lepiej to po co pytasz na grupie?

    > Jak pisa?em poni?ej ca?y temat ma na celu obni?enie temperatury pracy ze
    > 105-110*C na 90-100*C, kt?ra w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepsz? by
    > zapewni? optymaln? prac? silnika.

    http://imageshack.us/photo/my-images/8/servicebox.jp
    g/
    No cóż, widać te głupie francuzy nie umieją konstruować silników.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 27. Data: 2011-10-19 16:48:00
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-19 15:38, Rafal pisze:
> [...]
    > 105-110*C na 90-100*C, kt?ra w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepsz? by

    Ale zaraz, Ty chcesz temp pracy silnika obniżać czy temp przy której ma
    się włączać wiatrak bo to nie to samo!
    Temp pracy zależy od termostatu, a wiatrak to włącza się w warunkach
    ekstremalnych a nie w warunkach normalnej pracy silnika.

    Wg mnie to zostaw lepiej w spokoju te udoskonalenia chłodzenia, jak
    naprawdę boisz się to lepiej dołóż czujnik temp oleju i jego ciśnienie i
    jak faktycznie jego temp będzie ekstremalna to wtedy szukaj środków
    zaradczych i oleju xW50 xW60

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 28. Data: 2011-10-19 16:57:01
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 19.10.2011 Rafal <r...@t...pl> napisał/a:

    > Jak pisa?em poni?ej ca?y temat ma na celu obni?enie temperatury pracy ze
    > 105-110*C na 90-100*C, która w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepsz? by
    > zapewniae optymaln? prace silnika.

    Myślę że najprościej będzie przestawić wskaźnik, i Ty będziesz zadowolony
    i silnik będzie miał optymalne warunki pracy.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 29. Data: 2011-10-19 18:05:59
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obwód i załącza wentylator w
    > Peugeocie 406 1.8 16V 1997r ? Mój robi to przy ~105*C czyli trochę za
    > późno. Nie jestem pewny czy to wina jego uszkodzenia czy innych problemów
    > w instalacji. Wiem tyle, że potrzebuję zastąpić go takim, który będzie
    > zamykał obwód przy ~90*C.

    Wlaczanie wentylatora przy 90 stopniach? To sa normalne temperatury pracy
    wiekszosci silnikow. W moim samochodzie termostat zaczyna sie otwierac przy
    82, a pelne otwarcie jest przy okolo 95. Pierwszy bieg wentylatora wlacza
    sie przy 101, a drugi przy 110.
    Ja ustawisz wlaczanie wentylatora na 90 stopni to termostat bedzie sie
    przymykal, a wentylator bedzie chodzil caly czas.

    Pozdrawiam

    DJ

  • 30. Data: 2011-10-19 18:08:14
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chcę ryzykować wymiany
    > uszczelki głowicy tylko dlatego, że ktoś stwierdził, że tak powinno być bo
    > fabryka tak przewidziała.

    Skoro przez 14 lat jedzil tak jak fabryka przewidziala to myslisz, ze teraz
    koniecznie trzeba przerobic, zeby dalej jezdzil?

    DJ