  • Data: 2021-08-07 20:04:13
    Temat: Re: Czujnik gazu - fałszywe alarmy?
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 6 Aug 2021 14:39:44 -0700 (PDT), M M <m...@g...com> wrote:

    > Mam na ścianie obok pieca gazowego Junkers (z zamkniętą komorą
    > spalania - wylot spalin i wlot powietrza to rura w rurze na
    > zewnątrz) czujnik gazu i czadu, taki zasilany z sieci z trzema LED
    > zasilanie/gaz/czad, głośnym buzzerem i przyciskiem test/wycisz.
    > Według instrukcji wykrywa metan i propan-butan, oraz (oddzielnie
    > sygnalizowany) tlenek węgla. Działą już kilka lat, od niedawna
    > czasami głośno piszczy że wykrył gaz, choć zapachu gazu nie czuć.

    Mój czujnik gazu zaczął wyć, gdy postawiłem obok niego kartonowe
    opakowanie po mrożonej pizzy. Co ciekawe, reagował tylko jeśli
    pudełko było właśnie wyjęte z zamrażalnika (i przez to lekko wilgotne
    od kondensacji). Podejrzewam jakiś składnik farby nadruku
    odparowujący razem z wilgocią.

    --
    Artur Stachura