  • 11. Data: 2014-01-31 11:15:49
    Temat: Re: Część wspólna wielu odczytów
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 2014-01-31 09:29, J.F. wrote:

    > To znaczy ze go nie ma :-)

    > Ale kolega dobrze kombinuje - jest pozycja, jest blad, trzeba policzyc
    > czesc wspolna.
    >
    > Matematycznie ciekawe zagadnienie - "srodek" takiej czesci wyznaczyc.

    Właśnie o to chodzi, że najprawdopodobniej nie jest to
    poprawna matematycznie procedura. Błąd w pomiarach bardzo
    rzadko jest w formie przedziału (elipsy, kwadratu, czegoś
    o ostrej granicy), jakiś rozkład prawdopodobieństwa, z którego
    pomiar się losuje.

    Mimo pierwotnego pytania, nadal nie wiemy, co dokładnie
    wielkość podawana za błąd reprezentuje, ale głęboko wątpię,
    czy granicą.

    A co wyjdzie z iloczyny kilku elips? figura wypukła,
    krzywa odcinkami będąca wycinkiem elipsy. ;-)

    Przy takiej ilości elips można to bez myślenia znaleźć
    w O(n^3) po zastanowieniu O(n^2). Tylko jakie znaczenie
    ma tak wytworzony obszar? IMHO żadne.

    pzdr
    bartekltg

  • 12. Data: 2014-01-31 14:23:43
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-01-31 11:15, bartekltg pisze:
    > Przy takiej ilości elips można to bez myślenia znaleźć
    > w O(n^3) po zastanowieniu O(n^2). Tylko jakie znaczenie
    > ma tak wytworzony obszar? IMHO żadne.

    O wiele łatwiejszy jest sposób podany przez Bartka, wystarczyło mieć
    wagę będącą kwadratem niepewności i wyszło 51.nn5972 20.nn626
    i dokładność 11.4832 metrów

  • 13. Data: 2014-02-01 09:36:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 31 Jan 2014 11:15:49 +0100, bartekltg napisał(a):

> [...]
    > rzadko jest w formie przedziału (elipsy, kwadratu, czegoś
    > o ostrej granicy), jakiś rozkład prawdopodobieństwa, z którego

    Ale zalozmy ze jest w formie okregu, i jest prawdziwy ... i jak
    wyznaczyc jakis srodek obszaru wspolnego ?
    O caly obszar nie pytam, bo on bedzie ograniczony wieloma lukami, to
    zapis matematyczny bedzie nieelegancki. Choc np lista wierzcholkow
    tego obszaru i przyblizenie wielokatem bylaby ciekawa, choc czasem
    mylaca ... i tez nietrywialna do wyznaczenia.

    J.

  • 14. Data: 2014-02-03 09:57:23
    Od: cytawa <c...@h...umcs.lublin.pl>

    J.F. pisze:

    > Ale w GPS sie raczej nie sprawdzi - ten blad to chyba tylko zgrubny,
    > dochodza bledy systematyczne, za to wiadomo ze usrednianie
    > dlugookresowe sie sprawdza.

    Jest cala masa bledow wynikajaca chociazby z liczby widzianych satetitow
    i ich wzajemnego kata.

    Tak, ze nie ma sie co podniecac dokladnoscia. Najlepszy dowod, gdy sie
    pokonuje te sama trase kilka razy. Prawie nigdy dokladnie slad sie nie
    pokrywa a juz w lesie szczegolnie duze sa odchylki. Nawet do 50 m. Na
    potrzeby nowigacyjne w samochodzie jest to wystarczajaco dokladnie, ale
    by lokalizowac zakopane skarby juz nie za bardzo. :)

    Jan Cytawa

  • 15. Data: 2014-02-03 10:32:34
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2014-02-03, cytawa <c...@h...umcs.lublin.pl> wrote:

> [...]
    > potrzeby nowigacyjne w samochodzie jest to wystarczajaco dokladnie, ale
    > by lokalizowac zakopane skarby juz nie za bardzo. :)

    Ależ owszem, GPS jest wystarczająco dokładny dla namierzania zakopanych
    skarbów. Geocaching znasz?

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 16. Data: 2014-02-03 11:12:58
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 03 Feb 2014 09:57:23 +0100, cytawa napisał(a):

> [...]
    > potrzeby nowigacyjne w samochodzie jest to wystarczajaco dokladnie, ale
    > by lokalizowac zakopane skarby juz nie za bardzo. :)

    Nowe odbiorniki używające GPS i Glonassa jednocześnie mogą sobie poradzić
    lepiej

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 17. Data: 2014-02-03 12:04:27
    Od: cytawa <c...@h...umcs.lublin.pl>

    Stachu 'Dozzie' K. pisze:

    > Ależ owszem, GPS jest wystarczająco dokładny dla namierzania zakopanych
    > skarbów. Geocaching znasz?

    Oczywiscie. Gdyby to bylo rzeczywiscie takie dokladne, to by nie bylo
    zabawy. Cala zabawa jest w tym, ze trzeba sie nieco naszukac. Chociazby
    w promieniu kilku metrow.
    Cywilny GPS jest dosyc dobry by sie zlokalizowac na mapie, ale do celow
    chociazby geodezji juz musi byc wspomagany innymi komercyjnymi systemami.

    Jan Cytawa

  • 18. Data: 2014-02-03 17:53:57
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 2014-02-03 09:57, cytawa wrote:

> [...]
    > potrzeby nowigacyjne w samochodzie jest to wystarczajaco dokladnie, ale
    > by lokalizowac zakopane skarby juz nie za bardzo. :)

    GPS GPSowi nierówny. RKT w zabawkach do aut nie ma, a bezwzględną
    pozycję uzyskujesz gadając z internetem i np systemem anten
    GPS w całej Europie (nazwa mi wyleciała, wiesz, gdzie dana antena
    jest i wiesz, jaki sygnał właśnie dostaje, stąd poprawki).
    Porządna antena i dostajesz pozycję z dokładnością do badań
    geologicznych ruchu kontynentów (1cm) :)

    http://www.chronos.co.uk/files/pdfs/sep/PolaRx2e@.pd

    TRochę o tym gadali przy nieszczęsnym eksperymencie
    z 'nadświetlnymi' neutrinami. Trzeba było dokładnie
    zmierzyć odległość rzędu kilkuset km.

    pzdr
    bartekltg