  • 1. Data: 2014-01-20 20:39:33
    Temat: [Muzeum] BCC55 - uruchamianie programu we wnętrzu innego programu
    Od: Marcin <m...@g...com>

    Mam kilkanaście starych (ale - jak to bywa - niezwykle użytecznych) 32 bitowych
    programów konsolowych skompilowanych darmowym Borlandem.
    Chciałbym napisać jak najprostszy "szkielet", który uruchamiałby te programy w
    określonej kolejności, a następnie umożliwił wyświetlanie komunikatów tych programów
    w tym samym oknie.

    Coś w stylu:

    Uruchamiam program a.exe...

    Komunikat programu a
    Komunikat programu a
    Komunikat programu a

    Uruchamiam program b.exe...

    Komunikat programu b
    Komunikat programu b
    Komunikat programu b

    Jak się za to zabrać?

  • 2. Data: 2014-01-20 21:22:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin wrote:
> [...]
    określonej kolejności, a następnie umożliwił wyświetlanie komunikatów tych programów

    .bat ?

  • 3. Data: 2014-01-20 22:02:58
    Od: Marcin <m...@g...com>

    > .bat ?

    Hmmm... Jak zwykle - najciemniej pod latarnią. ;-)
    Pewnie tak to się skończy.

    Temat mnie jednak zaintrygował - są inne opcje?

  • 4. Data: 2014-01-20 22:32:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin wrote:

    > Hmmm... Jak zwykle - najciemniej pod latarnią. ;-)
    > Pewnie tak to się skończy.
    >
    > Temat mnie jednak zaintrygował - są inne opcje?

    .cmd ? :)

    jak chcesz miec wszystko w jednym oknie to nie za bardzo mam pomysl jak
    by to bardziej skomplikowac.

    jak by ci nie zalezało na wynikach w jednym oknie to jest juz wiecej
    opcji skomplikowania sobie zycia, od napisania exe do odpalania exe po
    wrzuceniu tego do runat.

  • 5. Data: 2014-01-21 08:09:40
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2014-01-20 22:02, Marcin pisze:

    > Hmmm... Jak zwykle - najciemniej pod latarnią. ;-)
    > Pewnie tak to się skończy.
    >
    > Temat mnie jednak zaintrygował - są inne opcje?

    Odpalanie procesów z przekierowanym stdin/stdout - ale to kupa dobrej
    i zupełnie niepotrzebnej roboty, jeśli i tak to wyrzucasz na konsolę.
    Tej metody używa się raczej, gdy chcesz ukryć to, co program konsolowy
    wypisuje.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 6. Data: 2014-01-21 12:41:23
    Od: firr <p...@g...com>

    b55 nie jest AŻ taki stary (tj jest owszem dosyc
    stary 9nie wiem, jakby mial 75 lat ?;|) ale nie jest
    AŻ tak totalnie nieaktualny (pozwala zupelnie sprawnie pisac programy w c pod win32,
    co prawda z tymi ograniczeniami ze nie generuje kodu sse, najprawdopodobniej linker
    wywali sie gdy chciec zaalokowac zaalokowac za duza ilosc ramu statycznie, ma zepsuty
    cast z floata na inta, pozatym ma
    pewne zalety jakie maja prostsze narzedzia
    nad bardziej rozbudowanymi, a moze i tez inne
    (wazna zaleta jest co warto wymienic ze mi w programowaniu w b55 pod win32 po prostu
    wszystko ładnie działało i działa nadal);
    osobiscie okres pracy z nim (chyba dokładnie 5 i pół roku !) ) wspominam bardzo
    dobrze, na pewno lepiej niz doswiadczenia z VS czy XCode

    teraz po zmianie kompa na troche nowszy (z wyslużonego p4 który działał tez cudownie)
    przesiadlem sie na mingw i poki co jedyną
    zaletą jaką widzę jest to ze generuje ten kod
    w sse (i na pewno ma lepszy generator, choc
    robienie tych wszystkich testów i porownan
    by mnie troche meczylo na razie mi sie nie
    chce), (nie ma zadenj z tych 3 czy 4rech (bo jeszcze bcc nie generuje kodu na x64
    wiadomo) wad bcc32)
    i ma jedna wade ze jestem lekko nieprzyzwyczajony i na przyklad output na konsole z
    kompilacji jakos
    mnie lekko drazni (b55 nie generowal mi niemal zpuelnie nic, poza compilation
    complete) no ale
    nieststy trzeba sie chyba bedzie przesiasc
    (na razie eksperymentuje nie mam nawet nowej
    wersji mingw tylko jakas stara sciagnieta
    zainstalowana pare lat temu (chyba 3.1.0)

  • 7. Data: 2014-01-21 13:11:54
    Od: firr <p...@g...com>

    > (wazna zaleta jest co warto wymienic ze mi w programowaniu w b55 pod win32 po
    prostu wszystko ładnie działało i działa nadal);

    b55 ma dosyc mozna powiedziec 'lopatologiczny'
    generator, ale pozatym binarna postac programu
    mozna by powiedziec jest atestowana przeze mnie ;/
    (z tym ze ma tego 'flopa' z castem floata na inta
    tak ze trzeba to oprogramowac bo jak nie to cienko
    nie wiem tez czy w dolinkowywanach libach (z dolaczonej clib to nie siedzi w srodku)
    i jak wspomnialem nie wiem czy czegos on tam jeszcze
    nie konfiguruje w tym startupie itp, ale pozatym jest to lopatologiczny ale
    poprawny/atestowany
    kod (32 bitowy na fpu)

  • 8. Data: 2014-01-22 17:04:43
    Od: firr <p...@g...com>

    i na przyklad output na konsole z kompilacji jakos
    > mnie lekko drazni

    zdaje sie ze przynajmniej ta moja wersja mingw nie
    wypluwa słowa "error" dla błedów - to jest beznadziejne, nie widac na pierwszy rzut
    oka czy
    sa błady tylko trzeba sie wpatrywac