  • 1. Data: 2014-01-22 12:31:00
    Temat: łaczenie dwu kompów kablem i programowanie ich
    Od: firr <p...@g...com>

    nie mam w domu połaczenia z netem na stalym
    łaczu (ale uzywam obecnie dwu starych kompów
    z xp)

    zastanawiam sie czy daloby sie je jakos spiac
    kablem i łatwo oprogramowywac we wlasnych
    prototypach jakas netopodobną komunikacje
    miedzy nimi tak bym mogl potrenowac
    miedzy nimi jakas netopodobna komunikacje
    (albo sockety albo jeszcze cos prostszego,
    bo wolalbym chyba na poczatek potrenowac cos
    uproszczonego dopiero ew pozniej przeniesc
    sie do zwyklego kodu na zwyklej sieci)

    ?

  • 2. Data: 2014-01-22 12:50:04
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-22 12:31, firr pisze:
> [...]
    > (albo sockety albo jeszcze cos prostszego,
    > bo wolalbym chyba na poczatek potrenowac cos
    > uproszczonego dopiero ew pozniej przeniesc

    opcje:

    dwie karty sieciowe i kabelek ethernet ,,na krzyż" (koszt ~25zł - 2 x 10
    zł + 5 zł kabel)

    dwie karty sieciowe, switch, dwa kabelki (koszt ~60zł - 2 x 10 zł + 30
    zł + 2 x 5 zł)

    połączenie przez usb - kabel NetLink USB (koszt ~50 zł)

    i pewnie jeszcze kilka innych opcji

  • 3. Data: 2014-01-22 12:56:42
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu środa, 22 stycznia 2014 12:50:04 UTC+1 użytkownik Piotr Chamera napisał:

> [...]
    >
    > zł + 2 x 5 zł)
    >

    > połączenie przez usb - kabel NetLink USB (koszt ~50 zł)

    ok, tnx

    co do kart sieciowych to jesli mam wyjscie internetowe z tyłu kompów, (to takie nieco

    wieksze niz usb) to zanaczy ze mam juz w tych
    kompach te karty sieciowe?

    wtedy tylko ten kabel ethernet? kupic w sklepie i wetknać czy coś bardziej
    skomplikowanego? jak wtedy
    ustalic adresy 'ip' :O przy laczeniu winsockiem?

  • 4. Data: 2014-01-22 13:40:56
    Od: Stregor <s...@g...com>

    > wtedy tylko ten kabel ethernet? kupic w sklepie i wetknać czy coś bardziej
    skomplikowanego? jak wtedy
    > ustalic adresy 'ip' :O przy laczeniu winsockiem?

    Kabla crossovego raczej w sklepie nie kupisz. Musiałbyś iść do
    elektronicznego, albo do serwisu komputerowego i poprosić o zarobienie
    końcówek do crossa. Teraz praktycznie nie produkuje się crossowych kabli.

    Co do pytania o karty - tak, gniazdo ethernet jest wyższe i ciut szersze
    niż usb. 8 styków ma. Pogoogluj na temat "ethernet cable" i w 5 sekund
    zobaczysz jak wygląda wtyczka i gniazdo. Schemat połączenia końcówek "na
    krzyż" też znajdziesz błyskawicznie.

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 5. Data: 2014-01-22 13:54:12
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu środa, 22 stycznia 2014 13:40:56 UTC+1 użytkownik Stregor napisał:

> [...]
    >
    > niż usb. 8 styków ma. Pogoogluj na temat "ethernet cable" i w 5 sekund
    >
    > zobaczysz jak wygląda wtyczka i gniazdo. Schemat połączenia końcówek "na

    pytanie bylo nie o to jak wyglada wejscie do kabla do internetu tylko czy jak mam to
    wejscie to znaczy ze mam karte do internetu w kompie

    to w sumie skad wziac taki kabel? czy usb netlink działa tak samo? jak to podlaczyc,
    i jak oprogramowac takie polaczenie.. (w winsocku podaje sie adresy ip)

  • 6. Data: 2014-01-22 14:04:55
    Od: firr <p...@g...com>

    trafilem jeszcze na takie info -

    Before buying a crossover cable, check your network adapter. Some newer network
    adapters automatically cross over when they detect that they're connected directly to
    another network adapter using a regular Ethernet cable.

    acz nie wiem jak sprawdzic czy w moich adapterach
    to by działało na zwykłym kablu

  • 7. Data: 2014-01-22 14:08:07
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-22 12:56, firr pisze:

> [...]
    nieco
    > wieksze niz usb) to zanaczy ze mam juz w tych kompach te karty sieciowe?

    tu masz fotkę takiego gniazda
    (http://ola-os.ssg-systems.com/c/node/60/image_galle
    ry), jeśli jest
    takie gniazdo, to jest wbudowana karta sieciowa (większość nowszych płyt
    (od ok. 10 lat) ma je wbudowane).
    Wtedy wystarczy tylko połączyć kablem. Czasem karta może być wyłączona
    w Biosie, trzeba sprawdzić.

    > wtedy tylko ten kabel ethernet? kupic w sklepie i wetknać czy coś bardziej
    skomplikowanego?

    żeby połączyć bezpośrednio dwie karty sieciowe kabel musi być koniecznie
    ,,crossowy" - czasem można kupić, można też poprosić
    w jakimś serwisie elektronicznym o zarobienie.
    Wg mnie lepszą opcją jest kupno switcha (proste są tanie), łączy się
    standardowami kablami i można połączyć więcej niż dwa kompy.

    > jak wtedy ustalic adresy 'ip' :O przy laczeniu winsockiem?

    ustawić w ustawieniach sieciowych komputera, jeśli sieć nie ma
    połączenia z innymi sieciami, to można wybrać dowolny zakres ip,
    ale do sieci lokalnych wybiera się z zakresu 192.168.0.0 - 192.168.255.255

  • 8. Data: 2014-01-22 14:24:28
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2014-01-22, Stregor <s...@g...com> wrote:

    > Kabla crossovego raczej w sklepie nie kupisz. Musiałbyś iść do
    > elektronicznego, albo do serwisu komputerowego i poprosić o zarobienie
    > końcówek do crossa. Teraz praktycznie nie produkuje się crossowych kabli.

    Da się kupić, są w sprzedaży. Widziałem parę razy w Tesco czy innym
    Carrefourze. Tylko kosztują niedorzeczne 30-40zł za dwumetrową sztukę.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 9. Data: 2014-01-22 14:39:20
    Od: IDKrzych <n...@p...onet.pl>

    > ustawić w ustawieniach sieciowych komputera, jeśli sieć nie ma
    > połączenia z innymi sieciami, to można wybrać dowolny zakres ip,
    > ale do sieci lokalnych wybiera się z zakresu 192.168.0.0 - 192.168.255.255

    Przy domyślnej masce (255.255.0.0) właściwie to chyba tylko z zakresu
    192.168.0.1 - 192.168.255.254

    192.168.255.255 to będzie już broadcast - czyli "adres na wszystkich".
    (początkowego 192.168.0.0 też chyba nie można dać na klienta)

    Windows przy braku serwera DHCP (czyli "zarządcy adresów") przyzna coś z
    puli adresów 169.254.0.1 - 169.254.255.254 -> ale lepiej przyznać
    ręcznie jakiś z powyższych w ustawieniach karty sieciowej.

    IDKrzych

    "Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy
    - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie
    wielowymiarowym,
    w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."
    (S. Lem 1999)

  • 10. Data: 2014-01-22 14:45:14
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu środa, 22 stycznia 2014 14:08:07 UTC+1 użytkownik Piotr Chamera napisał:

> [...]
    >
    > połączenia z innymi sieciami, to można wybrać dowolny zakres ip,
    >
    > ale do sieci lokalnych wybiera się z zakresu 192.168.0.0 - 192.168.255.255

    ok, to teraz sporo jest jasne,
    a ten switch drogi? i jakie ma zasilanie?
    (obecnie w plataninie kabli pod stołem mam
    zajete 12 gniazd 9wliczajac ladowarke
    do telefonu) i nie mam miejsca na 13
    o tyle o ile zasilanie z zasilacza
    wolalbym chyba w sumie zwykly kabel)