eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming › algorytm rozkladu punktów na sferze
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2014-01-29 11:47:43
    Temat: algorytm rozkladu punktów na sferze
    Od: firr <p...@g...com>

    kiedys mnie intrygowala ta sprawa,
    chce na sferze rozlozyc n punktów
    (od 0 do nieograniczonej ilosci punktów)
    - tak zeby byly od siebie maksymalnie
    odległe

    jeden punk to wiadomo w dowolnym miejscu,
    dwa punkty na przeciwnych biegunach,
    trzy punkty prawdopodobnie na rowniku,
    w odleglosci 1/3 okregu (czy tez sie myle
    i jakos inaczaj?), 4 punkty prawdopodobnie
    wiezcholki czworosciany wpisanego w sfer,
    5 ??

    czy jest jakisprosty w miare algorytm generujacy
    te wierzcholki dla zadanego n? Mogloby to mi sie
    przydac ;/


  • 2. Data: 2014-01-29 13:46:16
    Temat: Re: algorytm rozkladu punktów na sferze
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2014-01-29 11:47, firr pisze:
    > kiedys mnie intrygowala ta sprawa,
    > chce na sferze rozlozyc n punktów
    > (od 0 do nieograniczonej ilosci punktów)
    > - tak zeby byly od siebie maksymalnie
    > odległe
    >
    > jeden punk to wiadomo w dowolnym miejscu,
    > dwa punkty na przeciwnych biegunach,
    > trzy punkty prawdopodobnie na rowniku,
    > w odleglosci 1/3 okregu (czy tez sie myle
    > i jakos inaczaj?), 4 punkty prawdopodobnie
    > wiezcholki czworosciany wpisanego w sfer,
    > 5 ??
    >
    > czy jest jakisprosty w miare algorytm generujacy
    > te wierzcholki dla zadanego n? Mogloby to mi sie
    > przydac ;/

    Kilka podejść:

    https://www.maths.unsw.edu.au/about/distributing-poi
    nts-sphere

    "In contrast to the circle, it is not possible to equally distribute
    points on the sphere except in a few special cases (the platonic solids
    illustrated below)."

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net


  • 3. Data: 2014-01-29 14:17:11
    Temat: Re: algorytm rozkladu punktów na sferze
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu środa, 29 stycznia 2014 13:46:16 UTC+1 użytkownik Paweł Kierski napisał:
    > W dniu 2014-01-29 11:47, firr pisze:
    >
    > > kiedys mnie intrygowala ta sprawa,
    >
    > > chce na sferze rozlozyc n punktów
    >
    > > (od 0 do nieograniczonej ilosci punktów)
    >
    > > - tak zeby byly od siebie maksymalnie
    >
    > > odległe
    >
    > >
    >
    > > jeden punk to wiadomo w dowolnym miejscu,
    >
    > > dwa punkty na przeciwnych biegunach,
    >
    > > trzy punkty prawdopodobnie na rowniku,
    >
    > > w odleglosci 1/3 okregu (czy tez sie myle
    >
    > > i jakos inaczaj?), 4 punkty prawdopodobnie
    >
    > > wiezcholki czworosciany wpisanego w sfer,
    >
    > > 5 ??
    >
    > >
    >
    > > czy jest jakisprosty w miare algorytm generujacy
    >
    > > te wierzcholki dla zadanego n? Mogloby to mi sie
    >
    > > przydac ;/
    >
    >
    >
    > Kilka podejść:
    >
    >
    >
    > https://www.maths.unsw.edu.au/about/distributing-poi
    nts-sphere
    >
    >
    >
    > "In contrast to the circle, it is not possible to equally distribute
    >
    > points on the sphere except in a few special cases (the platonic solids
    >
    > illustrated below)."
    >
    >
    >
    hmm, ciekawe - a gotowy kod moze gdzies by był?
    (w postaci jednej funkcji najlepiej)

    wersja z outputem w postaci samych wierzchołków
    jest na pewno latwiejsza, to chociaz ta bo pewnie
    gorsza jest pozniej triangulyzacja tych punktów (?) (tj łaczenie tych co trzeba w
    trojkaty)


  • 4. Data: 2014-01-31 02:27:10
    Temat: Re: algorytm rozkladu punktów na sferze
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 2014-01-29 14:17, firr wrote:
    > W dniu środa, 29 stycznia 2014 13:46:16 UTC+1 użytkownik Paweł Kierski napisał:

    >> https://www.maths.unsw.edu.au/about/distributing-poi
    nts-sphere
    >>
    >>
    >>
    >> "In contrast to the circle, it is not possible to equally distribute
    >>
    >> points on the sphere except in a few special cases (the platonic solids
    >>
    >> illustrated below)."
    >>
    >>
    >>
    > hmm, ciekawe - a gotowy kod moze gdzies by był?
    > (w postaci jednej funkcji najlepiej)


    Jak kiedyś potrzebowałem, generowałem takie rozkłady
    symulując przetłumiony ruch w zadanym potencjale.

    X_i to wektor wsplrzednych {x,y,z} i tego punktu

    (X_i)' = -sum_j (X_i - X_j)/|X_i - X_j|^3 - X_i r(|X| - R)

    [sprawdź znaki, mogłem się pomylić]
    r to choćby funkcja liniowa, cały człon z nią ma za zadanie
    trzymać punkty blisko sfery.

    Symulujesz, aż będą sie ruszać wystarczająco wolno, normalizujesz
    (lekko spuchną jeśli nie uwzględnisz tego w r(.), albo lepiej,
    w samej mechanice symulacji ) i gotowe.

    Odpowiada to jakiemuś minimum lokalnemu z drugiej wersji
    z linku Pawła.


    > wersja z outputem w postaci samych wierzchołków
    > jest na pewno latwiejsza, to chociaz ta bo pewnie
    > gorsza jest pozniej triangulyzacja tych punktów (?) (tj łaczenie tych co trzeba w
    trojkaty)

    W linku masz podpowiedź:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Triangulacja_Delaunay

    Czy przypadkiem Twoim celem nie jest zrobienie ładnej sfery
    z trójkątów, a nie rozłożenie równomiernie punktów?

    pzdr
    bartekltg







  • 5. Data: 2014-01-31 07:55:09
    Temat: Re: algorytm rozkladu punktów na sferze
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu piątek, 31 stycznia 2014 02:27:10 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:
    > On 2014-01-29 14:17, firr wrote:
    >
    > > W dniu środa, 29 stycznia 2014 13:46:16 UTC+1 użytkownik Paweł Kierski napisał:
    >
    >
    >
    > >> https://www.maths.unsw.edu.au/about/distributing-poi
    nts-sphere
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >> "In contrast to the circle, it is not possible to equally distribute
    >
    > >>
    >
    > >> points on the sphere except in a few special cases (the platonic solids
    >
    > >>
    >
    > >> illustrated below)."
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > > hmm, ciekawe - a gotowy kod moze gdzies by był?
    >
    > > (w postaci jednej funkcji najlepiej)
    >
    >
    >
    >
    >
    > Jak kiedyś potrzebowałem, generowałem takie rozkłady
    >
    > symulując przetłumiony ruch w zadanym potencjale.
    >
    >
    >
    > X_i to wektor wsplrzednych {x,y,z} i tego punktu
    >
    >
    >
    > (X_i)' = -sum_j (X_i - X_j)/|X_i - X_j|^3 - X_i r(|X| - R)
    >
    >
    >
    > [sprawdź znaki, mogłem się pomylić]
    >
    > r to choćby funkcja liniowa, cały człon z nią ma za zadanie
    >
    > trzymać punkty blisko sfery.
    >
    >
    >
    > Symulujesz, aż będą sie ruszać wystarczająco wolno, normalizujesz
    >
    > (lekko spuchną jeśli nie uwzględnisz tego w r(.), albo lepiej,
    >
    > w samej mechanice symulacji ) i gotowe.
    >
    >
    >
    > Odpowiada to jakiemuś minimum lokalnemu z drugiej wersji
    >
    > z linku Pawła.
    >
    >
    >
    >
    >
    > > wersja z outputem w postaci samych wierzchołków
    >
    > > jest na pewno latwiejsza, to chociaz ta bo pewnie
    >
    > > gorsza jest pozniej triangulyzacja tych punktów (?) (tj łaczenie tych co trzeba w
    trojkaty)
    >
    >
    >
    > W linku masz podpowiedź:
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Triangulacja_Delaunay
    >
    >
    >
    > Czy przypadkiem Twoim celem nie jest zrobienie ładnej sfery
    >
    > z trójkątów, a nie rozłożenie równomiernie punktów?
    >
    >
    no pisalem w pierwszej prostszej wersji chodzi o
    punkty w drugiej zrobienie z nich trójkatów (zadalem pytanie z lekkim wyprzedzeniem w
    stosunku do momentu kiedy bede to implementowac ale algorytm/kod procedury przydalby
    sie)

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: