    From: "p47" <p...@b...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czemu Nikon i Canon nie robią stabilizacji w korpusie?
    Date: Wed, 11 Mar 2009 01:23:31 +0100

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości
    news:gp6rnq$dqk$1@news.onet.pl...

    > Nie wiem kto, komu i za co buli. Canon zastosował to pierwszy w swoich
    > szkłach. Czy mają patent nie wiem. Czy ktoś inny? też nie wiem.
    > Gdybać sobie możemy. Stabilizację optyczną chyba robiono wcześniej
    > znacznie do innych rzeczy.

    > Podobnie jak wyżej - nie wiem czy kto i komu płaci. O ile to
    > wcześniejsze zapewne nie było absolutną nowością, o tyle minolta jako
    > pierwsza zrobiła i pewnie opatentowała takie rozwiązanie z matrycą.
    > Kwestia tylko czy sony kupiło ten patent czy nie. A olek i pentax... może
    > tam płacą jakąś daninę.
    >
    > --

    Wbrew wyobrażeniom niezwiązanych z branżą dość częste jest, ze firmy w tej
    brtanzy, i to ostro z soba konkurujące jednak udostepniaja sobie (odpłatnie)
    rozmaite patenty, a nawet są dla siebie po cichu poddostawcami, choć
    zazwyczaj nie chwalą się tym publicznie, dlatego pominę przykłady, które
    wielu mogłyby zadziwić, a w niektórych przypadkach wprawicw konfuzję, biorac
    pod uwage namiętne spory na temat przewag jednej marki nad inną;-).
    Warto to zauwazyc, ze od wielu, wielu lat Canon regularnie otrzymuje rocznie
    >1000 patentów, jest corocznie w dziesiątce najbardziej innowacyjnych firm
    na swiecie i bywały lata, gdy zajmował w tym rankingu patentów 1-sze
    miejsce. uczciwie wprawdzie trzeba tu dodać, że większośc tych patentów
    zazwyczaj dotyczy innych dziedzin produkcji Canona, bo jak wiadomo,
    produkcja sprzętu foto to akurat dla tej firmy działalnośc poniekąd uboczna
    i marginesowa nieledwie, mimo, ze wartościowo wieksza od konkurencji...;-)

    p47