  • Data: 2009-03-10 20:03:27
    Temat: Re: Czemu Nikon i Canon nie robią stabilizacji w korpusie?
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    news:gp5t1b$h34$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Masz racje, w przypadku ganiania za dynamicznymi ujeciami
    > znacznie lepszy jest wlasnie statyw. Zwieksza mobilnosc...
    > ;-)

    Hehe, no ale tu trochę trzeba obronić ideę statywu i dynamicznych ujęć.
    Dorobiłem się ostatnio Rubinara lustrzanego 5.6/500 i okazuje się, że
    najlepiej robi się nim zdjęcia stawiając klamota na statywie z głowicą pano,
    luzując tę głowicę na wszystkich stopniach swobody, wkładając pod pachę
    główną rączkę głowicy i manewrując aparatem na głowicy, która tylko
    stabilizuje punkt podparcia, ale nie zapewnia stabilności w osi, bo lata
    luźno jak chce. Czyli niby manewrujesz aparatem normalnie rękami, ale
    stabilny punkt podparcia jest. Liczba ruszonych klatek spadła znacząco,
    zmęczenie rąk też. Oczywiście, biegać się z tym nie daje, trzeba się raz a
    dobrze ustawić :)

    zdrówka, PW