  • 21. Data: 2009-01-28 15:03:55
    Temat: Re: Re: Czasy pigułki
    Od: m...@a...net.pl

    >Zwłaszcza, że od jakiegoś czasu własnoręczne wyszukanie informacji staje się
    >coraz bardziej skomplikowane.

    to prawda.

    >Potem trafiasz na opinie tych co już kupili i za diabła nie przyznają się,
    >że wtopili.

    Nie tylko.
    Od czasu do czasu trafi sie jeden czlowiek typu "pyskaty".

    To co kupil mu sie zapsulo. Trabi o tym na lewo i na prawo,
    a poniewaz udziela sie na kilku grupach/stronach/forach, to przegladajac
    kilka wydawaloby sie niezaleznych grup/stron/forow, natrafiasz na
    powtarzajacy sie opis awarii.

    Za kazdym razem gdy ktos komus poleci produkt "YYY", uczciwie
    i szczerze pisze ze: "kupilem YYY i mam toblem z tymatym".

    Dalej, na grupach forach stronach, istnieje kategoria "powtarzaczy".
    Na pytanie "co jest lepsze do xxx zlotych", usluznie odpisza Ci
    ze produkt YYY jest fajny, ale ma problemy z tymatym.
    "Ja wpradzie nie uzywam, ale ludzie mowia ze YYY ma problemy z tymatym".

    Ha, po reakcji powtarzaczy, plotka sie poteguje, mianowicie juz WIELU
    ludzi WIELOKROTNIE podalo posta w ktorym pisza ze YYY ma problemy z tymatym.

    Dalej, powtarzacze robia "crospostowanie", przenoszac opinie na inne fora,
    piszac na forum cccc wpisy typu: "hmmm, YYY jest fajny, ale ludzie na
    grupach aaaa i forum bbbb mowia ze YYY ma problemy z tymatym".

    Nastepnie wielu ludzi weryfikuje negatywnie, wysylajac posty tresci:
    "Ha, wielu ludzi zglaszalo ze YYY ma problemy z tymatym, a tymczasem
    moj nie ma".

    Oczywiscie dementowanie plotki sprawia, ze w wiekszej ilosci postow
    przewija sie informacja o tym iz "YYY ma czasem problemy z tymatym".

    Natknawszy sie potem na dwa-trzy wpisy, wpisujesz w google.pl zapytanie:
    "YYY+tymatym", i ci wyskakuje ze fafnascie setek opinii napisano
    juz o produkcie "YYY wspominajac o tymatym"

    No wiec jestes juz pewien ze jest problem.

    Tymczasem przypadek awarii byl pojedynczy...

    Trzeba przejsc na kupowanie mniej... :-\

    Michal Kukula

  • 22. Data: 2009-01-28 15:10:27
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik michqq napisał

    > Nie tylko.
    > Od czasu do czasu trafi sie jeden czlowiek typu "pyskaty". [...]

    Aaa, tak, to też prawda.

    > Trzeba przejsc na kupowanie mniej... :-\

    Dokładnie !
    Gdyby producenci wiedzieli ile razy ja już sobie odpuściłem różne rzeczy to
    może zmieniliby podejście.
    Tylko kto im o tym powie ? Widać obecna abrakadabra z fjuczerami dobrze
    nakręca obroty i pompuje szmal.

    Foto to jeszcze pół biedy - z rok temu potrzebowałem nową komórkę i to
    niestety raczej z kategorii bardziej "wypasionych". To był prawdziwy horror.
    Jak się pierwszy raz za to zabrałem to odpuściłem po paru dniach bo
    stwierdziłem, że nie mam czasu na doktorat w tej dziedzinie.
    Pół roku później już mnie przycisnęło (lot koszący o beton starej) i na
    szybko zdecydowałem na kombajn, o którym naczytałem się idiotyzmów (i na
    plus i na minus), który okazał się być trefny w zupełnie innych zakresach i
    rewelacyjny w zupełnie innych.
    Niestety gros "recenzentów" to jakieś dzieci, często chyba nie do końca
    normalne. Lektura "pism branżowych" przyniosła podobne efekty - jedno po
    drugim to są bardziej rozbudowane materiały reklamowe, za które nie wiadomo
    dlaczego trzeba płacić. Tabele z funkcjami mogły posłużyć tylko do
    wprowadzenia w błąd.

    Z laptopem to samo - w pewnym momencie już nie wiedziałem jaka jest różnica
    pomiędzy jednym core a innym core, aż wreszcie wkurwiłem się i kupiłem
    używane T42 ; )

    adam

  • 23. Data: 2009-01-28 16:06:14
    Temat: Re: Czasy pigułki
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Henry(k) pisze:
> [...]
    > No musiałem się douczyć co i jak z tymi latarkami, co ostatnio dobrego
    > wymyślili, jakie są pułapki na klientów. W końcu postąpiłem wg metody
    > którą kiedyś dawno temu polecałem - poszedłem do OBI i kupiłem najtańszą
    > latarkę diodową, potem kupiłem drugą troszkę droższą, potem kupiłem
    > jeszcze jedną tanią na allegro. Po kilku tygodniach chodzenia i świecenia
    > już wiedziałem czego potrzebuję i co kupić (a właściwie co dokupić bo ta
    > najtańsza też się sprawdza i używam dwóch - coś jak kompakt i dSLR ;-) ).
    > No i tyle zachodu miałem z latarką która ma tylko "świecić".

    Miałem dokładnie to samo, aż... zrobiłem sobie latarkę mającą dokładnie
    to, czego chcę :)
    Gdyby było, że narzekam - polecam znaleźć niedużą latarkę led na jedną
    baterię AA, pracującą kilkanaście godzin przy mniej więcej równym
    poziomie jasności i jeszcze na deser - nierozlatującą się w pierwszej
    godzinie używania.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 24. Data: 2009-01-28 17:46:16
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 28 Jan 2009 17:06:14 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

> [...]
    > baterię AA, pracującą kilkanaście godzin przy mniej więcej równym
    > poziomie jasności i jeszcze na deser - nierozlatującą się w pierwszej

    Tak z ciekawości - jako obudowy użyłeś jakieś fabrycznej latarki czy coś
    samemu rzeźbiłeś?
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 25. Data: 2009-01-28 18:45:48
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    badworm pisze:
    > Tak z ciekawości - jako obudowy użyłeś jakieś fabrycznej latarki czy coś
    > samemu rzeźbiłeś?

    Użyłem gotowców - pudełek na dwie i trzy bateryjki, takich uniwersalnych
    dostępnych w sklepach z elektroniką. Tylko mnie czołówka niepotrzebna.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /być bohaterem czy być bohaterem Kieślowskiego - oto jest pytanie/

  • 26. Data: 2009-01-28 23:02:49
    Od: Adam Foton <u...@g...comk>

    > Jeszcze wyższym etapem jest samo wyjście i przeżywanie doznań i rezygnacja z
    > fotografii aby nie zakłócac doznań. W końcu fotografia to tak naprawdę to jest
    > nic. A liczy się to co się przezyje i też nie do końca. Może to się ci wyda
    > dziwne ale mam nadzieje, że paru mnie tu zrozumie.

    Nooooo cos w tym jest... Pare razy fotografowalem imprezy plenerowe -
    rajdy i pokazy lotnicze. I szczerze mowiac, to wiecej emocji dostarczalo
    patrzenie swoimi oczyma niz jednym okiem przez wizjer :) I jeszcze to
    klapniecie lustra w trakcie najciekawszego momentu....

    AF

  • 27. Data: 2009-01-29 09:26:33
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 28 Jan 2009 17:06:14 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

    > Miałem dokładnie to samo, aż... zrobiłem sobie latarkę mającą dokładnie
    > to, czego chcę :)

    Też o tym myślałem - nawet kupiłem chińską latarkę żeby mieć zgrabny
    korpus alu - ale niestety wewnętrzny leń zwyciężył ;-)

    A tak przy okazji zastanawiam się ile lat jeszcze minie zanim napiszesz
    że złożyłeś własną cyfrówkę ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 28. Data: 2009-01-29 10:08:18
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Henry(k) napisał(a):

> [...]
    > korpus alu - ale niestety wewnętrzny leń zwyciężył ;-)
    >
    > A tak przy okazji zastanawiam się ile lat jeszcze minie zanim napiszesz

    Ja wczoraj złożyłem:
    - Wziąłem goły korpus cyfrowy z bagnetem EF
    - Doczepiłem obiektyw AF w tym samym standardzie
    I gotowe, pełna funkcjonalność, praktycznie "z niczego" ;-)

    --
    Mirek

  • 29. Data: 2009-01-29 10:20:44
    Od: John Smith <u...@e...net>

    adam napisał(a):

    > Dokładnie !
    > Gdyby producenci wiedzieli ile razy ja już sobie odpuściłem różne rzeczy
    > to może zmieniliby podejście.

    Niestety, świadomy klient nie jest targetem.
    Marudzi długo, każe sobie wszystko pokazać, wybrzydza, generuje koszty,
    po czym jeśli nie daj bóg uda mu się optymalnie kupić, to przez następne
    parę lat nie kupuje.

    > Tylko kto im o tym powie ?

    Oni wiedzą o tym lepiej niż Ty i ja.

    > Widać obecna abrakadabra z fjuczerami dobrze nakręca obroty i pompuje szmal.

    Otóż to. Interes producenta nie polega na tym żeby dopieścić klienta,
    polega na tym aby rozbudzić i NIE zaspokoić potrzeb konsumenta,
    sprzedając produkt.

    --
    Mirek

  • 30. Data: 2009-01-29 10:29:21
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 28 Jan 2009 17:06:14 +0100, Janko Muzykant wrote:
    > Gdyby było, że narzekam - polecam znaleźć niedużą latarkę led na jedną
    > baterię AA,

    A 1.2-1.5V to nie jest troche malo do porzadnego zapalenia LEDa?
    ZTCP to ponizej 2V to chyba tylko czerwone LEDy mialy.

    Jak się rozejrzec po fabrycznych latarkach, to albo jest w raczce 3xAAA,
    albo w maluchach jakies specyficzne baterie są, ale zwykle tez daja >3V.

    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns