  • 1. Data: 2009-01-27 11:43:37
    Temat: Pentax K100D a K200D
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    Witam!
    Czy ktoś z grupowiczów używał obu puszek i czy mógłby wypowiedzieć się
    na następujące tematy:

    1. Czy autofocus w K200D (w kiepskich warunkach oświetleniowych) jest
    chociażby troszeczkę lepszy niż ten z K100D?
    2. Która z puszek szumi bardziej na wysokich ISO (1600). Oglądałem
    sample z http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM i chyba
    K200D wypada troszeczkę lepiej (ale róznica jest i tak minimalna).
    3. Czy są jakieś inne różnice pomiędzy modelami, dla których warto
    byłoby zmienić K100D na K200D (albo wprost przeciwnie...)?

    Ciężko znaleźć o dziwo jednoznaczna odpowiedź na powyższe pytania, w
    sieci znalazłem wiele wykluczających się opinii.

    Obecnie posiadam K100D, a K200D znam z papierowej specyfikacji. Nie
    zależy mi na uszczelnionym body, większej ilości megapikseli ani na
    większym LCD. Jeśli jednak autofocus byłby lepszy to bym zaczął
    zastanawiać się nad wymianą.

    Aha, jeszcze jedno: K20D jest poza moim zasięgiem finansowym, poza tym
    nie chcę tak dużej "krowy", i tak już mam dużo żelastwa do noszenia.

    Dzięki z góry za odpowiedzi,
    Tomasz

  • 2. Data: 2009-01-27 12:25:45
    Temat: Re: Pentax K100D a K200D
    Od: "Roman Cierlica" <r...@N...gazeta.pl>

    Posiadasz k100 nie nie wiesz gdzie zadać takie pytanie
    pentax.org.pl,przecież to najsłabszy af wśród wszystkich systemów,
    posiadacz k200.Pzdr

  • 3. Data: 2009-01-27 13:02:59
    Od: i...@w...pl

    A czy to nie jest tak ze one wszystkie mają ten sam AF? Jedyna roznica
    to silnik. AF w K10D jest zauwazalnie szybszy niz w k100D. Niestety
    jest podobnie niecelny.
    Czas zmienic system! ;)

    posiadacz k100D
    Maciek

  • 4. Data: 2009-01-27 13:09:31
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Tomasz Worek pisze:
> [...]
    >
    > 1. Czy autofocus w K200D (w kiepskich warunkach oświetleniowych) jest
    > chociażby troszeczkę lepszy niż ten z K100D?

    Wiele znaków na niebie i ziemi wskazuje na to, że Km ma najlepszy
    autofokus wśród korpusów Pentaksa.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

  • 5. Data: 2009-01-27 13:23:17
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    On 27 Sty, 14:09, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Wiele znaków na niebie i ziemi wskazuje na to, że Km ma najlepszy
    > autofokus wśród korpusów Pentaksa.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.

    Rzeczywiście, przed chwilą znalazłem porównanie Km i K20D:

    http://www.popco.net/zboard/view.php?id=dica_review&
    page=1&sn1=&divpage=reg_date&sn=off&ss=on&sc=on&sele
    ct_arrange=reg_date&desc=desc&no=375&ReviewUrl=PENTA
    X_K-m_5.htm

    lub

    http://1164.skroc.pl

    Powiem szczerze, że wynik mnie grubo zaskoczył, chyba warto wziąć Km
    pod uwagę (chociaż i ten model swoje wady ma).

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 6. Data: 2009-01-27 13:26:44
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Tomasz Worek pisze:

    > http://1164.skroc.pl
    >
    > Powiem szczerze, że wynik mnie grubo zaskoczył, chyba warto wziąć Km
    > pod uwagę (chociaż i ten model swoje wady ma).

    Zależy, co dla ciebie jest wadą. Na pewno K300D i K30D bedą miały AF co
    najmniej tak dobry jak Km(inaczej tego nie widzę).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 7. Data: 2009-01-27 13:27:28
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

> [...]
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.

    Rzeczywiście, przed chwilą znalazłem porównanie Km i K20D:

    http://je.pl/hufo

    (dwa filmiki obok siebie, ok. 2 ekrany od poczatku strony)

  • 8. Data: 2009-01-27 13:28:44
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    On 27 Sty, 14:02, i...@w...pl wrote:

    > Czas zmienic system! ;)
    >
    > posiadacz k100D
    > Maciek

    Za dużo sprzętu kupiłem :) Już za późno, odwrotu nie ma ;)

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 9. Data: 2009-01-27 15:17:59
    Od: Paweł Rumian <c...@c...barg.cy>

    Dnia wtorek, 27 stycznia 2009 13:25 osoba znana jako Roman Cierlica nastukała:

    > Posiadasz k100 nie nie wiesz gdzie zadać takie pytanie
    > pentax.org.pl,przecież to najsłabszy af wśród wszystkich systemów,
    > posiadacz k200.Pzdr

    Upadek zdolnosci poslugiwania sie jezykiem polskim jest przerazajacy...

    --
    Paweł Rumian
    e-mail -> ROT13

  • 10. Data: 2009-01-27 17:04:05
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik "Roman Cierlica" <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Posiadasz k100 nie nie wiesz gdzie zadać takie pytanie
    > pentax.org.pl,przecież to najsłabszy af wśród wszystkich systemów,
    > posiadacz k200.Pzdr

    Więc pewnie wiesz też że szybkość AF zależy także od obiektywu jaki
    aktualnie jest zamocowany do aparatu :)
    Testowałem z K100DS Takumara 70-200 - robił bzzzzzt i już. Dla porówanania:
    Sigma 24-135 robi bzzzzzt i już, a czasem jak jest gorzej bzzzzztzt.
    Sigma 70-300 APO robi bzzzzzzzzzztztztztzzzzzzzzzzzzzbzzzzzzzzzzzzztztz i
    nic.

    To tak dźwiękowo, bo jesli chodzi o szybkość to mi starcza.

    Dużo zależy od tego jakie "światło" ma obiektyw.

    Jak potrzebujesz naprawdę szybkiego AF to Nikon D40 rulez ;)

    JDJ