  • 31. Data: 2009-01-29 10:40:03
    Temat: Re: Czasy pigułki
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Michal Tyrala napisał(a):

    > A 1.2-1.5V to nie jest troche malo do porzadnego zapalenia LEDa?

    Zapytam przekornie:
    - A 230V to nie jest przypadkiem za mało aby spolaryzować katodę w CRT?
    - A 14,4V z akumulatora w samochodzie to nie jest przypadkiem za mało
    aby napędzić 1000W, 4omowy głośnik subwoofera?

    --
    Mirek

  • 32. Data: 2009-01-29 11:20:48
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> napisał:

    > A 1.2-1.5V to nie jest troche malo do porzadnego zapalenia LEDa?
    > ZTCP to ponizej 2V to chyba tylko czerwone LEDy mialy.
    >
    > Jak się rozejrzec po fabrycznych latarkach, to albo jest w raczce 3xAAA,
    > albo w maluchach jakies specyficzne baterie są, ale zwykle tez daja >3V.
    >[...]

    Takie na jedną AA też się zdarzają (fakt, że trudno znaleźć, ale sam 2x
    takie kupiłem). Niewatpliwie muszą zawierać w środku jakąś przetwornicę
    podwyższającą napięcie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 33. Data: 2009-01-29 13:35:24
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 29 Jan 2009 11:40:03 +0100, John Smith wrote:

> [...]
    > - A 14,4V z akumulatora w samochodzie to nie jest przypadkiem za mało
    > aby napędzić 1000W, 4omowy głośnik subwoofera?

    Dzieki za uswiadomienie mi istnienia przetwornic podwyzszajacych
    napiecie ;-)
    IMO latarka z wieksza elektronika to przekombinowanie... Zwlaszcza ze
    3xAAA nie jest wcale takie duze (~R14), za to calosc latarki jest prosta
    jak budowa cepa.

    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 34. Data: 2009-01-29 14:18:39
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Michal Tyrala pisze:
    > A 1.2-1.5V to nie jest troche malo do porzadnego zapalenia LEDa?
    > ZTCP to ponizej 2V to chyba tylko czerwone LEDy mialy.

    A za mało, ale...
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=114
    0582&highlight=
    Nie samymi aparatami żyje człowiek.

    > Jak się rozejrzec po fabrycznych latarkach, to albo jest w raczce 3xAAA,
    > albo w maluchach jakies specyficzne baterie są, ale zwykle tez daja >3V.

    No właśnie - znaleźć takie z przetwornicą, jeszcze dobraną sensownie trudno.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 35. Data: 2009-01-29 14:19:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marek Wyszomirski pisze:
    > Takie na jedną AA też się zdarzają (fakt, że trudno znaleźć, ale sam 2x
    > takie kupiłem). Niewatpliwie muszą zawierać w środku jakąś przetwornicę
    > podwyższającą napięcie.

    I najczęściej sprawność tejże jest koszmarna (złożona z przypadku).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /dojrzałość następuje z chwilą, gdy kończy się chemia, a zaczyna fizyka/

  • 36. Data: 2009-01-29 18:23:58
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał:

    > [...]
    >
    > I najczęściej sprawność tejże jest koszmarna (złożona z przypadku).
    > [...]

    Ja tam na swoje nie narzekam - w porównaniu z latarką na klasyczną żarówkę
    pzryrost czasu eksploatacji baterii jest szokujący. Fakt, że badań jaki
    procent energii tracony jest w przetwornicy nigdy nie robiłem.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 37. Data: 2009-01-29 20:10:16
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marek Wyszomirski pisze:
    > Ja tam na swoje nie narzekam - w porównaniu z latarką na klasyczną żarówkę
    > pzryrost czasu eksploatacji baterii jest szokujący. Fakt, że badań jaki
    > procent energii tracony jest w przetwornicy nigdy nie robiłem.

    Zbadałem kilka takich bazarowych, różnych z przetwornicami - pobór prądu
    od 300 do 600mA. Sensowna wartość zestrojonej zgrubnie to około 100mA.
    Co nie znaczy że gdzieś robią porządnie :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /90% ludzi nie powie nigdy nikomu tego, o czym myśli przez 90% czasu/

  • 38. Data: 2009-01-29 21:02:33
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    Henry(k) pisze:
    [..]
    > Właśnie ostatnio miałem problem bo chciałem kupić sobie latarkę diodową,
    > więc znalazłem odpowiednie forum "latarkowe".

    Ja czasem (rzadko) kupuję metodą "to co ma kolega" (oczywiście taki, co
    się zna i był świadomy wyboru). Niestety, nie zawsze się sprawdza, ale
    przynajmniej minimalizuje ryzyko wtopy.

    --
    Pozdr,
    W.

  • 39. Data: 2009-01-29 22:06:38
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

> [...]
    > od 300 do 600mA. Sensowna wartość zestrojonej zgrubnie to około 100mA.
    > Co nie znaczy że gdzieś robią porządnie :)

    To masz pecha - zmierzyłem pzred chwilą dwie moje - pierwsza 83mA, druga
    95mA (dwie różne wersje, obie z 5 diodami LED). Co ciekawe, ta pobierająca
    mniejszy prąd znacznie lepiej świeci.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 40. Data: 2009-01-30 09:23:58
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Michal Tyrala napisał(a):

    > Dzieki za uswiadomienie mi istnienia przetwornic podwyzszajacych
    > napiecie ;-)

    Służę uprzejmie ;-)

    > IMO latarka z wieksza elektronika to przekombinowanie... Zwlaszcza ze
    > 3xAAA nie jest wcale takie duze (~R14), za to calosc latarki jest prosta
    > jak budowa cepa.

    Pozwólmy się wykazać producentom. Jeśli odpowiednio sprawna przetwornica
    miałaby być parę razy mniejsza i lżejsza od dodatkowego paluszka to
    czasem warto. O koszt bym się nie martwił.

    --
    Mirek