  • Data: 2011-09-11 07:53:12
    Temat: Re: Czasem człowiek musi..
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-10 12:15, marek augustynski pisze:
    > Twoje zdjęcia nie są zwykłą rejestracją uliczną. Myślę nawet, że
    > trochę kokietujesz;) One pokazują, że patrzysz w kompozycyjny sposób i
    > że zależy ci na tym. To ostatnie jest szczególnie ważne i musisz
    > niestety liczyć się z tym, że to widać. A jeśli to widać, to znaczy,
    > że coś jest nie tak. Bo nie powinno być tego widać, albo przynajmniej
    > nie w tak oczywisty sposób.

    Jest tak, gdy widzę scenę miłą kompozycyjnie, to mi się podoba i mam
    ochotę pstrykać. Świat zwykle proponuje większy czy mniejszy chaos, ale
    czasem zdarzają się wyjątki.

    Myślę, że różnica jest pomiędzy kreacją, a przypadkowym znalezieniem.

    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/11/28/8.htm
    >
    > Ten sam szablon ale idzie dalej. Jawna przesada. Ja od razu wiem, że
    > on mógłby zrobić ładne kompozycyjnie zdjęcie. A on mi pokazuje, że ma
    > to w dupie, bo głowa może być w niebie, kiedy nogi są na ziemi;)

    To już kreacja, choćby przez charakterystyczne ograniczenie sceny.

    > Masz więc trzy rzeczy. Sposób myślenia, w tym wypadku o fotografii i o
    > ludziach, warunki jakie zastajesz oraz technikalia (np. ogniskową),
    > które możesz użyć aby coś podkreślić lub osłabić.

    Dlatego lubię standardowe ogniskowe i dużą go, ale czasem po prostu jest
    trudno, fizycznie bądź psychicznie lub z powodu następstw wykrycia
    ingerencji i pokusa tele wygrywa.

    --
    pozdrawia Adam
    /największą krzywdę religiom robią wierzący/