  • 31. Data: 2009-01-20 15:01:02
    Temat: Re: Crowley!?
    Od: Komuch <komuch@{NOSPAM}gmail.com>

    daniel pisze:

    > prawda, może się zagalopowałem - jednak dla takiej ilości klientów żyć
    > bez backupu od innego operatora - jakoś nie umiem sobie tego wyobrazić

    A to już inna sprawa, że przy takiej ilości backup jest czymś
    koniecznym. Niestety może być tak, że nie za bardzo ma skąd ten backup
    wziąć :)

  • 32. Data: 2009-01-20 15:10:58
    Od: Zbigniew Sikora <z...@h...net.pl>

    On 2009-01-20 15:13, Marcin Kuczera wrote:

    > i co z tego... wiesz jak to wygląda z punktu widzenia tych od sprzedaży ???
    >
    > - ile mamy lojalek - o, oni nie zrezygnują
    > - Ci którzy odejdą to i tak się mieszczą w granicy migracji
    > - jak się pokończą lojalki to nikt nie będzie pamiętał wieelkich problemów
    > - część klientów i tak nie ma innego wyjścia jak CDP
    > - wyniki sprzedaży nadal będą dobre
    > - nikt nie wyłoży kasy na backup urządzeń, zapasowe linki bo po co skoro
    > idziemy do góry
    >
    > Finansowo CDP to nie jest równia pochyła a właśnie - idą do góry.

    Do-kład-nie !
    Gdyby ktokolwiek z nas zaliczył taki pad, to ledwo byśmy się z tego
    pozbierali. Natomiast firmom tego typu co CDP dużo się wybacza, bo
    właśnie lojalki, bo często brak alternatywy, bo przeświadczenie, że tam
    to wszystko musi być super.

    > Zerknijcie na profil ich klientów, uryny to tak naprawdę margines.

    Jesienią tamtego roku straciliśmy dwóch klientów: jednego dostępowego i
    jedną dużą kolokację. Klientów obsługiwanych od ośmiu lat. Nie dlatego,
    że coś było nie tak. Jedynym powodem było to, ze firmy te na tyle
    urosły, że zatrudnieni w nich od niedawna menadżerowie stwierdzili, że
    nie będą się zadawać z byle kim. Musieli poszukać kogoś na swoim poziomie.

    Teraz pytanie: dlaczego uryny to margines klientów CDP ? Czy nie
    dlatego, że decyzje dotyczące własnych pieniędzy podejmuje się bardziej
    racjonalnie ?

    --
    z.

  • 33. Data: 2009-01-20 15:45:10
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Łukasz Morawski <-...@m...pl-usun-> wrote:
    > Witam,

    > nie jest tak kolorowo, wstało ale wysycenie na łączu w obie strony mam
    > na poziomie ~30Mbps.

    Pewnie niektórzy, w tym np. ja, nie czekali całą noc z wypiekami na efekty
    prac i tam gdzie mogli położyli sesje BGP, a gdzie nie mogli,
    poratowali się rfc1149.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 34. Data: 2009-01-20 15:45:57
    Od: daniel <n...@w...pl>

    Komuch pisze:

    > A to już inna sprawa, że przy takiej ilości backup jest czymś
    > koniecznym. Niestety może być tak, że nie za bardzo ma skąd ten backup
    > wziąć :)

    hmmm, mamy 2008....wróć 2009 rok i właściwie wszędzie można dostać coś
    klepniętego radiową ostatnią milą. Poza tym przecież backup nie musi być
    jak łącze główne. Jeśli już przestaje działać main to wystawiamy
    tabliczkę - awaria - łącze backup. Klienci w obecnej dobie raczej to
    rozumieją zaś brak dostępności usługi - raczej średnio (załóżmy że to
    serwis z poradami prawnymi:)

  • 35. Data: 2009-01-20 15:56:15
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    >
    > Teraz pytanie: dlaczego uryny to margines klientów CDP ? Czy nie
    > dlatego, że decyzje dotyczące własnych pieniędzy podejmuje się bardziej

    to jedno ale drugie to dlatego, ze takie firmy generuja dosc spore
    obciazenie i overbooking nie dziala ;)

    Czest kupuja mniej niz jest im potrzebne wiec lacze jest w 95% obciazone na
    101%

    Icek

  • 36. Data: 2009-01-20 16:10:03
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl> wrote:

> [...]
    > - jak się pokończą lojalki to nikt nie będzie pamiętał wieelkich problemów
    > - część klientów i tak nie ma innego wyjścia jak CDP

    Co nie zmienia faktu że każdy kto ma taką okazję powinien wystąpić
    o odszkodowanie za niedotrzymanie warunków SLA. U mnie np. mam w umowie
    GCUA równe 7h (Gwarantowany Czas Usunięcia Awarii). W moim
    przypadku od zgłoszenia (18:53 wczoraj) do informacji o usunięcia awarii (16:29)
    minęło prawie trzy razy tyle. 18 godzin awarii to miesięczna dostępność
    na poziomie 98%, co oznacza odszkodowanie na pozmie 10% kwoty. Nie jest to dużo
    ale odpowiednia liczba takich reklamacji powinna dać do myślenia.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 37. Data: 2009-01-20 16:53:38
    Od: mryf <m...@o...pl>

    On 20 Sty, 17:10, Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl> wrote:

> [...]
    > na poziomie 98%, co oznacza odszkodowanie na pozmie 10% kwoty. Nie jest to dużo
    > ale odpowiednia liczba takich reklamacji powinna dać do myślenia.

    Ja dostałem informację:

    Informujemy, że dzisiejsza usterka w sieci szkieletowej została
    usunięta. Od godz. 14:20 wszystkie usługi powinny działać poprawnie.

  • 38. Data: 2009-01-20 17:18:37
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

> [...]
    > na poziomie 98%, co oznacza odszkodowanie na pozmie 10% kwoty. Nie jest to dużo
    > ale odpowiednia liczba takich reklamacji powinna dać do myślenia.

    takie straty są wliczone w działanie firmy.
    Uryny będą się odwoływać i reklamować bo dla nich każde 200pln to nowy
    routerboard, większe firmy stwierdzą że szkoda czasu. Sprytniejsi coś
    innego od nich za to wyciągną.
    Ogólnie nic się nie wydaży co by mogło zatrząsnąć CDP..

    Poprostu, fuck-upy się zdażą i już, ten był wyjątkowy, ale nie taki
    który niemógłby się się wydażyć.

    Marcin

  • 39. Data: 2009-01-20 17:35:05
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    > takie straty są wliczone w działanie firmy.
    Nie chodzi o same straty, bo ich szkodliwość jest niewielka. Liczę
    na to, że jakaś tam osoba na górze, która zarządza poprzez machaniem
    suwakiem w excelu, nagle zauważy, że jedna kolumna zaskakująco poszła
    w górę.

> [...]
    > innego od nich za to wyciągną.
    > Ogólnie nic się nie wydaży co by mogło zatrząsnąć CDP..

    No i OK.

    > Poprostu, fuck-upy się zdażą i już, ten był wyjątkowy, ale nie taki
    > który niemógłby się się wydażyć.

    Taki fuck-up nie powinien się wydażyć. Na zdiagnozowanie i wymienę
    uszkodzonego modułu 10G potrzeba góra 15m, ale tylko pod warunkiem że
    na miejscu znajduje się zaróno właściwa osoba jak i urządzenie
    do podmianki. Inaczej trwa to właśnie prawie całą dobę.

    Piszę przy założeniu, że to prawda co napisali z tym modułem 10G.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 40. Data: 2009-01-20 18:21:12
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    Krzysztof Oledzki wrote:
> [...]
    > na to, że jakaś tam osoba na górze, która zarządza poprzez machaniem
    > suwakiem w excelu, nagle zauważy, że jedna kolumna zaskakująco poszła

    ha ha ha... Tyle Ci powiem.
    Shit goes down, jeżeli ktoś zostanie zjebany za tę akcje, to koleś od
    śrubokręta, albo dostawca ich sprzętu.
    Żadnemu kierownikowi włos z głowy nie spadnie.

    > Piszę przy założeniu, że to prawda co napisali z tym modułem 10G.

    może prawda, może półprawda... nie ma znaczenia - na coś musieli zwalić.

    Marcin