  • Data: 2014-05-22 19:31:02
    Temat: Re: Crowbar a wydajność
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mirek" napisał
    On 22.05.2014 16:47, J.F wrote:
    >Sprawdzić czy jakoś zamodelować sobie żeby doświadczenie myślowe się
    >udało? ;)
    >Alternatora w to nie mieszajmy - wzbudzenia nie ma to i pola nie ma.

    Wzbudzenie mozna podlaczyc.

    >Natomiast wszelkie ustrojstwa z magnesem trwałym jakie miałem w
    >rękach zawsze stawiały większy opór przy kręceniu jak były zwarte.

    >Można zrobić inne doświadczenie: silnik elektryczny z magnesem
    >trwałym i z jakimś kołem zamachowym. Podłączamy do napięcia i jak się
    >rozpędzi

    Ale wolalbym AC niz DC.

    >przełączamy na hamowanie zwarciem - mierzymy czas do zatrzymania,
    >następnie to samo z hamowaniem z rezystorem. "Na chłopski rozum" przy
    >zwarciu zatrzyma się najszybciej. ale pewnie będzie to przy jakimś
    >R=Rw albo R<Rw - tego nie jestem pewien. Natomiast jestem przekonany,
    >że przy zwarciu będzie znacząco krócej się kręcił niż przy rozwarciu.

    Adres mi sie zagubil, ale ktos pomierzyl dynama rowerowe (te w
    piastach) i wyszlo mu ze straty i sila hamujaca sa podobne.
    Jedne modele lepiej zwierac, inne trzymac otwarte, zelezy chyba tez od
    predkosci.

    Byc moze trzeba rozkrecic ponad jakas predkosc krytyczna.

    J.