  • Data: 2014-05-24 00:29:20
    Temat: Re: Crowbar a wydajnosc
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-05-22 21:24, Rasta pisze:
    > "Mirek" <i...@z...adres> wrote in message

    > I slusznie... bo to nie alternator, tylko 'magneto' - (nie mylic ze znajomym
    > X-men'a) i w dodatku trojfazowe. dosc sprawna maszyna. Podczas zwarcia cewki
    > energia magaxynowana jest w rdzeniu i oddawana w drugiej polowce. Moze masz
    > poprostu rdzen pekniety i z tad taka mala wydajnosc?
    >
    > pzdr:
    > Rasta

    Po zwarciu cewki energia gromadzona jest w polu cewki i układu
    zewnętrznego. Po przejściu napięcia przez zero prąd płynie ciągle w tym
    samym kierunku (w układzie z indukcyjnością prąd jest opóźniony w
    stosunku do napięcia) i oddaje energię generatorowi. Sytuacja wygląda
    więc tak, że energia jest najpierw pobierana z generatora, a potem
    oddawana. W układzie idealnym nie byłoby strat i nie obciążałoby to
    silnika. Problem polega na tym, że po drutach walą spore prądy i tu
    następują straty. Tyrystor też swoje dokłada.
    Pęknięty rdzeń ograniczy pole wzbudzające i w konsekwencji zmniejszy
    wydajność generatora, ale to zupełnie inna bajka.

    P.P.