  • Data: 2014-05-22 18:45:26
    Temat: Re: Crowbar a wydajność
    Od: Mirek <i...@z...adres> szukaj wiadomości tego autora

    On 22.05.2014 16:47, J.F wrote:

    > Trzeba by sprawdzic, ha, mam chyba alternator i troche silnikow z CD/HDD.

    Sprawdzić czy jakoś zamodelować sobie żeby doświadczenie myślowe się
    udało? ;)
    Alternatora w to nie mieszajmy - wzbudzenia nie ma to i pola nie ma.
    Natomiast wszelkie ustrojstwa z magnesem trwałym jakie miałem w rękach
    zawsze stawiały większy opór przy kręceniu jak były zwarte.
    Można zrobić inne doświadczenie: silnik elektryczny z magnesem trwałym i
    z jakimś kołem zamachowym. Podłączamy do napięcia i jak się rozpędzi
    przełączamy na hamowanie zwarciem - mierzymy czas do zatrzymania,
    następnie to samo z hamowaniem z rezystorem. "Na chłopski rozum" przy
    zwarciu zatrzyma się najszybciej. ale pewnie będzie to przy jakimś R=Rw
    albo R<Rw - tego nie jestem pewien. Natomiast jestem przekonany, że przy
    zwarciu będzie znacząco krócej się kręcił niż przy rozwarciu.

    --
    Mirek.