eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCrowbar a wydajnośćRe: Crowbar a wydajność
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!news.glo
    rb.com!peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwind
    s-media.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!un
    t-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POS
    TED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <g...@n...chmurka.net> <llhr7c$gt3$1@node2.news.atman.pl>
    <llht3s$arn$1@speranza.aioe.org>
    <537c8d95$0$2226$65785112@news.neostrada.pl>
    <llipii$fea$1@node2.news.atman.pl>
    <537e0dfe$0$2144$65785112@news.neostrada.pl>
    <lll9j6$9gq$1@node1.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <lll9j6$9gq$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Crowbar a wydajność
    Date: Thu, 22 May 2014 19:31:02 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 34
    Message-ID: <537e3458$0$2367$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 109-207-52-74.ronus.pl
    X-Trace: 1400779864 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2367 109.207.52.74:50758
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2591
    X-Received-Body-CRC: 3434879508
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:665241
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Mirek" napisał
    On 22.05.2014 16:47, J.F wrote:
    >> Trzeba by sprawdzic, ha, mam chyba alternator i troche silnikow z
    >> CD/HDD.
    >Sprawdzić czy jakoś zamodelować sobie żeby doświadczenie myślowe się
    >udało? ;)
    >Alternatora w to nie mieszajmy - wzbudzenia nie ma to i pola nie ma.

    Wzbudzenie mozna podlaczyc.

    >Natomiast wszelkie ustrojstwa z magnesem trwałym jakie miałem w
    >rękach zawsze stawiały większy opór przy kręceniu jak były zwarte.

    >Można zrobić inne doświadczenie: silnik elektryczny z magnesem
    >trwałym i z jakimś kołem zamachowym. Podłączamy do napięcia i jak się
    >rozpędzi

    Ale wolalbym AC niz DC.

    >przełączamy na hamowanie zwarciem - mierzymy czas do zatrzymania,
    >następnie to samo z hamowaniem z rezystorem. "Na chłopski rozum" przy
    >zwarciu zatrzyma się najszybciej. ale pewnie będzie to przy jakimś
    >R=Rw albo R<Rw - tego nie jestem pewien. Natomiast jestem przekonany,
    >że przy zwarciu będzie znacząco krócej się kręcił niż przy rozwarciu.

    Adres mi sie zagubil, ale ktos pomierzyl dynama rowerowe (te w
    piastach) i wyszlo mu ze straty i sila hamujaca sa podobne.
    Jedne modele lepiej zwierac, inne trzymac otwarte, zelezy chyba tez od
    predkosci.

    Byc moze trzeba rozkrecic ponad jakas predkosc krytyczna.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: