-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
.com!nx01.iad01.newshosting.com!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.
com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis
.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: "p47" <k...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Coś zamarza w rozruszniku?
Date: Mon, 25 Jan 2010 20:36:34 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 66
Message-ID: <hjkshe$34t$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <hji356$4pr$1@news2.ipartners.pl>
<5...@n...onet.pl>
<hjkem7$181r$1@news2.ipartners.pl>
Reply-To: "p47" <k...@w...pl>
NNTP-Posting-Host: ql154.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1264448878 3229 80.55.37.154 (25 Jan 2010 19:47:58
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 25 Jan 2010 19:47:58 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-Antivirus: avast! (VPS 100125-0, 2010-01-25), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2249843
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
wiadomości news:hjkem7$181r$1@news2.ipartners.pl...
> kogutek pisze:
>
>> Napisałem wystarczająco dokładnie i zrozumiale że pomiar trzeba wykonać
>> nie na
>> jakimś prostowniku, chyba że to specjalny prostownik rozruchowy o
>> wydajności
>> prądowej 200A przy 15 woltach, tylko na samochodzie. Zmierz prąd
>> ładowania
>> akumulatora bezpośrednio po odpaleniu. Napisałem również jak to zrobić.
>> Napisałem też jakiego miernika trzeba użyć żebyś sobie miernika z
>> zakresem 10A
>> nie usmażył. Co jeszcze chcesz? Wszystkie Twoje wyliczenia można o kant
>> dupy
>> potłuc bo nie masz pojęcia o czym piszesz.
>
> To, co ty proponujesz, to pomiar prądu w tzw. pierwszej fazie ładowania.
> Gdy akumulator jest wystarczająco mocno wyładowany, przyjmie początkowo
> cały
> prąd z alternatora. Stopniowo napięcie na klemach rośnie, a gdy dochodzi
> do progu
> regulacji, następuje druga faza, w której jest ono stałe, a prąd ładowania
> powoli spada. Prąd w tej fazie funkcją: stanu akumulatora, temperatury
> elektrolitu oraz napięcia na klemach. A nie wydajności alternatora...
>
> To teraz z łaski swojej sam wykonaj doświadczenie, które proponujesz, i
> sprawdź
> ile trwa owa pierwsza faza ładowania w temperaturze: a) normalnej, tzn
> powiedzmy
> dodatniej, oraz b) w takich warunkach, jakie w tej chwili mamy za oknem.
> I nie musisz dysponować w tym celu potężnym amperomierzem. Z grubsza
> wystarczy
> woltomierz. Moment w którym napięcie osiąga znamionową wartość regulacji
> i przestaje rosnąć, jest tym, w którym pierwsza faza przwechodzi w drugą.
>
> Otóż problem w tym że przy -20, z powodu wpływu temperatury na właśności
> elektrochemiczne akumulatora (wyższe oporności, wyższe napięcia na celach)
> ta pierwsza faza może być albo b. krótka, albo może nawet nie zaistnieć.
> W każdym razie ładunek jaki dostanie w niej akumulator jest o wiele
> mniejszy.
> Dalsze ładowanie również dość silnie zależy od temperatury. Żeby to
> zrekompensować,
> napięcie stabilizacji powinno być do niej dobrane. Ale zwykle jest ono
> jednakowe,
> lato czy zima. Rezultatem jest ustalenie się innego poziomu równowagi
> (tzn. średniego naładowania w typowym cyklu pracy), niższego zimą.
> I oczywiście jest on inny przy 13.9V, a inny przy 14.4V. Ta różnica może
> być minimalna w lecie, ale znacząca w warunkach o jakich piszemy.
>
Czy jednak nie ma wpływu fakt, ze podczas ładowania, szczególnie mocno
rozładowanego aku, płynie przez niego znaczny prąd i na jego oporności
wewnetrznej wydziela się w zwiazku z tym ciepło, które podnosi temperaturę
akumulatora. Moze on w ten sposób osiągąc reżim pracy z wyższych
'normalnych' temperatur.
Korzystny wpływ przepływu pradu na efektywna wydajność akumulatora
wykorzystuje się w pozornie paradoksalnym tricku stosowanym przez
doświadczonych kierowców w minusowych temperaturach, Otóż przed odpaleniem
samochodu na pewien czas włączają oni światła drogowe i ten zabieg powoduje
własnie nagrzanie akumulatora i jego większą efektywną wydajność i ładunek ,
jaki może oddać.
p47.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.10 16:50 Adam Płaszczyca
- 26.01.10 18:12 kogutek
- 26.01.10 18:25 kogutek
- 26.01.10 18:57 p47
- 26.01.10 19:20 p47
- 26.01.10 19:41 kogutek
- 26.01.10 20:08 kogutek
- 26.01.10 21:03 p47
- 26.01.10 21:11 p47
- 26.01.10 21:33 kogutek
- 26.01.10 22:44 p47
- 27.01.10 00:12 Adam Płaszczyca
- 27.01.10 12:53 Michał
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=