eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCoś zamarza w rozruszniku?Re: Coś zamarza w rozruszniku?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
    peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
    .com!nx01.iad01.newshosting.com!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.
    com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis
    .news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: "p47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Coś zamarza w rozruszniku?
    Date: Mon, 25 Jan 2010 20:36:34 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 66
    Message-ID: <hjkshe$34t$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <hji356$4pr$1@news2.ipartners.pl>
    <5...@n...onet.pl>
    <hjkem7$181r$1@news2.ipartners.pl>
    Reply-To: "p47" <k...@w...pl>
    NNTP-Posting-Host: ql154.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1264448878 3229 80.55.37.154 (25 Jan 2010 19:47:58
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 25 Jan 2010 19:47:58 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-Antivirus: avast! (VPS 100125-0, 2010-01-25), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2249843
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:hjkem7$181r$1@news2.ipartners.pl...
    > kogutek pisze:
    >
    >> Napisałem wystarczająco dokładnie i zrozumiale że pomiar trzeba wykonać
    >> nie na
    >> jakimś prostowniku, chyba że to specjalny prostownik rozruchowy o
    >> wydajności
    >> prądowej 200A przy 15 woltach, tylko na samochodzie. Zmierz prąd
    >> ładowania
    >> akumulatora bezpośrednio po odpaleniu. Napisałem również jak to zrobić.
    >> Napisałem też jakiego miernika trzeba użyć żebyś sobie miernika z
    >> zakresem 10A
    >> nie usmażył. Co jeszcze chcesz? Wszystkie Twoje wyliczenia można o kant
    >> dupy
    >> potłuc bo nie masz pojęcia o czym piszesz.
    >
    > To, co ty proponujesz, to pomiar prądu w tzw. pierwszej fazie ładowania.
    > Gdy akumulator jest wystarczająco mocno wyładowany, przyjmie początkowo
    > cały
    > prąd z alternatora. Stopniowo napięcie na klemach rośnie, a gdy dochodzi
    > do progu
    > regulacji, następuje druga faza, w której jest ono stałe, a prąd ładowania
    > powoli spada. Prąd w tej fazie funkcją: stanu akumulatora, temperatury
    > elektrolitu oraz napięcia na klemach. A nie wydajności alternatora...
    >
    > To teraz z łaski swojej sam wykonaj doświadczenie, które proponujesz, i
    > sprawdź
    > ile trwa owa pierwsza faza ładowania w temperaturze: a) normalnej, tzn
    > powiedzmy
    > dodatniej, oraz b) w takich warunkach, jakie w tej chwili mamy za oknem.
    > I nie musisz dysponować w tym celu potężnym amperomierzem. Z grubsza
    > wystarczy
    > woltomierz. Moment w którym napięcie osiąga znamionową wartość regulacji
    > i przestaje rosnąć, jest tym, w którym pierwsza faza przwechodzi w drugą.
    >
    > Otóż problem w tym że przy -20, z powodu wpływu temperatury na właśności
    > elektrochemiczne akumulatora (wyższe oporności, wyższe napięcia na celach)
    > ta pierwsza faza może być albo b. krótka, albo może nawet nie zaistnieć.
    > W każdym razie ładunek jaki dostanie w niej akumulator jest o wiele
    > mniejszy.
    > Dalsze ładowanie również dość silnie zależy od temperatury. Żeby to
    > zrekompensować,
    > napięcie stabilizacji powinno być do niej dobrane. Ale zwykle jest ono
    > jednakowe,
    > lato czy zima. Rezultatem jest ustalenie się innego poziomu równowagi
    > (tzn. średniego naładowania w typowym cyklu pracy), niższego zimą.
    > I oczywiście jest on inny przy 13.9V, a inny przy 14.4V. Ta różnica może
    > być minimalna w lecie, ale znacząca w warunkach o jakich piszemy.
    >

    Czy jednak nie ma wpływu fakt, ze podczas ładowania, szczególnie mocno
    rozładowanego aku, płynie przez niego znaczny prąd i na jego oporności
    wewnetrznej wydziela się w zwiazku z tym ciepło, które podnosi temperaturę
    akumulatora. Moze on w ten sposób osiągąc reżim pracy z wyższych
    'normalnych' temperatur.
    Korzystny wpływ przepływu pradu na efektywna wydajność akumulatora
    wykorzystuje się w pozornie paradoksalnym tricku stosowanym przez
    doświadczonych kierowców w minusowych temperaturach, Otóż przed odpaleniem
    samochodu na pewien czas włączają oni światła drogowe i ten zabieg powoduje
    własnie nagrzanie akumulatora i jego większą efektywną wydajność i ładunek ,
    jaki może oddać.

    p47.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: