eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCoś zamarza w rozruszniku? › Re: Coś zamarza w rozruszniku?
  • Data: 2010-01-26 22:44:29
    Temat: Re: Coś zamarza w rozruszniku?
    Od: "p47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:5fb7.0000026c.4b5f51aa@newsgate.onet.pl...
    >>
    >> Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    >> news:5fb7.00000254.4b5f3741@newsgate.onet.pl...
    >> >>
    >> >> Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    >> >> news:5fb7.00000248.4b5f2293@newsgate.onet.pl...
    >> >> >
    >> >> >> Korzystny wpływ przepływu pradu na efektywna wydajność akumulatora
    >> >> >> wykorzystuje się w pozornie paradoksalnym tricku stosowanym przez
    >> >> >> doświadczonych kierowców w minusowych temperaturach, Otóż przed
    >> >> >> odpaleniem
    >> >> >> samochodu na pewien czas włączają oni światła drogowe i ten zabieg
    >> >> >> powoduje
    >> >> >> własnie nagrzanie akumulatora i jego większą efektywną wydajność i
    >> >> >> ładunek ,
    >> >> >> jaki może oddać.
    >> >> >>
    >> >> >> p47.
    >> >> >>
    >> >> > Zbyt często za doświadczenie uważane jest niedouczenie. Policzmy
    >> >> > więc
    >> >> > co
    >> >> > się
    >> >> > stanie jak podgrzejemy akumulator poprzez włączenie świateł mijania.
    >> >> > Sprawność
    >> >> > energetyczna akumulatora to trochę poniżej 90%. Niech więc będzie
    >> >> > 90%.
    >> >> > Znaczy to
    >> >> > że że 10% energii zamienia się na ciepło. Jak świecą żarówki o mocy
    >> >> > 100W
    >> >> > to w
    >> >> > akumulatorze powstaną straty na poziomie 10W. Weź zapalniczkę, ustaw
    >> >> > 3
    >> >> > centymetrowy płomień ( ok. 20W) i podgrzewaj nią na mrozie wiadro
    >> >> > płynu
    >> >> > mającego
    >> >> > temperaturę początkową -20st. C przez minutę. Gwarantuję że nie
    >> >> > znajdziesz
    >> >> > na
    >> >> > tyle dokładnego termometru żeby zaobserwować wzrost temperatury. 10
    >> >> > watów
    >> >> > nie
    >> >> > jest w stanie podgrzać akumulatora do temperatury w jakiej by mógł
    >> >> > mieć
    >> >> > lepsze
    >> >> > parametry elektryczne. Trzeba by go podgrzać o 20 stopni. Jest to
    >> >> > nierealne
    >> >> > poprzez włączenie świateł. Jest oczywiście efekt takiego głupiego
    >> >> > działania jak
    >> >> > włączanie świateł na mrozie. W akumulatorze bezpowrotnie ubywa część
    >> >> > energii. Co
    >> >> > prawda nieduża, ale mogącą zadecydować czy jeszcze zapali czy linka.
    >> >> > Proszę
    >> >> > zanim coś napiszesz to zastanów się czy nie będzie to wierutna
    >> >> > bzdura.
    >> >> > Internet
    >> >> > jest nieśmiertelny. To co zostało w nim umieszczone zostanie na
    >> >> > wieki.
    >> >> > Niech nie
    >> >> > będzie w nim głupich i mylących informacji. Bo jeszcze ktoś
    >> >> > przeczyta i
    >> >> > uwierzy.
    >> >> >
    >> >>
    >> >> Znacznie bo nawet kilkakrotnie! przeszacowałeś ( podałeś ją na
    >> >> poziomie
    >> >> 90% ) sprawność energetyczną akumulatora, dla rozpatrywanych mocno
    >> >> minusowych temperatur. Wtedy właśnie jego rezystancja wewnętrzna
    >> >> znacząco
    >> >> wzrasta, albo w innych słowach, jego sprawnośc energetyczna znaczaco
    >> >> maleje! - to, że w minusowych temperaturach akumulatory słabiej
    >> >> działają
    >> >> to
    >> >> efekt tego, ze ich sprawnośc energetyczna maleje wtedy nawet
    >> >> kilkakrotnie.
    >> >>
    >> >> A więc, gdy w mocno minusowej temperaturze sprawnośc energetyczna
    >> >> akumulatora (czyli stosunek ładunku, który może oddac do ładunku ,
    >> >> który
    >> >> przyjął w czasie ładowania) spadnie np 3 -krotnie (często bywa i
    >> >> wiecej!)
    >> >> to wówczas wynosi nie podawane przez ciebie 90%, a jedynie 30%.
    >> >> A zatem przy poborze mocy przez odbiornik zewnętrzny w wysokości 100W,
    >> >> na
    >> >> rezystancji wewnetrznej wydzieli się ok. 300W, co juz jest całkiem
    >> >> sporą
    >> >> grzałką.
    >> >> Co do niedouczenia, hm, bezsensowne jest kontynuowanie tego wątku, i
    >> >> zagadywanie. kto tu jest niedouczony, -dodam tylko, że cytowaną przeze
    >> >> mnie
    >> >> radę zaczerpnąłem z dawnej publikacji..Sobiesława Zasady. Niemniej
    >> >> zgodzę
    >> >> się z tobą, że,
    >> >> > Internet jest nieśmiertelny.
    >> >> >To co zostało w nim umieszczone zostanie na wieki.
    >> >> > Niech nie
    >> >> > będzie w nim głupich i mylących informacji. Bo jeszcze ktoś
    >> >> > przeczyta i
    >> >> > uwierzy"
    >> >>
    >> >> ;-))
    >> >>
    >> >> p47
    >> >>
    >> >>
    >> > Rezystancja wewnętrzna zimnego akumulatora mogącego obrócić
    >> > rozrusznikiem
    >> > silnik
    >> > jest na poziomie 1/100 oma. Przy prądzie 10A wydzieli się na niej 0,1W.
    >> > Dalej
    >> > błądzisz. A to że ktoś się Zasada nazywał nie znaczy że był mądry i był
    >> > świadomy
    >> > tego co mówił.
    >> >
    >> > --
    >>
    >> Jak zwykle pewność siebie jest wprost proporcjonalna do niewiedzy;-))
    >> Pewien jestes, bo pojecia nie masz o tym, o czym piszesz;-))
    >>
    >>
    >> A więc może , jako stary ongis nauczyciel akademicki naprowadzę cię na
    >> własciwą odpowiedź w sposób stosowany przy tępawych studetach , - krok po
    >> kroku.
    >>
    >> Czy zgodzisz się, że:
    >> 1.w bardzo niskich temperaturach o jakich mowa w tym poście ładunek ,
    >> jaki
    >> oddać może akumulator jest nawet kilkakrotnie mniejszy, niż ładunek
    >> oddawany
    >> przez ten sam i tak samo naładowany akumulator w temperaturze pokojowej?
    >> 2. także w tych samych bardzo niskich temperaturach energia, jaki oddać
    >> może
    >> akumulator jest nawet kilkakrotnie mniejsza, niż energia oddawana przez
    >> ten
    >> sam i tak samo naładowany akumulator w temperaturze pokojowej?
    >> 3. skoro na pytanie nr 1 i nr 2 jedyną poprawną odpowiedzią jest głośne
    >> TAK,
    >> to oczywiste jest, że sprawność energetyczna akumulatora, czyli stosunek
    >> energii Wwył wydanej podczas wyładowania do energii Wład pobranej podczas
    >> ładowania, jak również sprawność pojemnościowa akumulatora, czyli
    >> stosunek
    >> ładunku Qwył wydanego przez akumulator podczas wyładowania do ładunku
    >> Qład
    >> pobranego podczas ładowania w tych bardzo niskich temperaturach jest
    >> także
    >> kilkakrotnie niższa od wielkości tych sprawności w temperaturze
    >> pokojowej.
    >> 4. W temperaturze pokojowej dla akumulatorów ołowiowych sprawność
    >> ładunkowa
    >> wynosi 0,85-0,92, sprawność energetyczna, która istotna jest dla
    >> rozważanego zagadnienia jest niższa i wynosi 0,7-0,75
    >> 5. Skoro, jak wykazano w p-kcie 3 w obecnych niskich temperaturach te
    >> sprawności sa kilkakrotnie (np 3-krotnie) niższe, to wynosza one
    >> odpowiednio: pojemnościowa ok. 0,29, a energetyczna ok 0,24.
    >> 6. Poniewaz panuje, także w niskich temperaturach;-) zasada zachowania
    >> energii, przy dostarczaniu z akumulatora mocy 100 W do odbiornika
    >> zewnetrznego (np. swiatła samochodu) przy sprawności energetycznej
    >> akumulatora równej ok. 0,24 na oporze wewnetrznym tracona jest moc ok.
    >> 300W. Jest to juz wartość mogąca po pewnym czasie podnieść na tyle jego
    >> temperaturę, że ten sposób zwiększy jego sprawność i wielkość energii i
    >> ładunku, jaki ten akumulator może oddać odbiornikowi zewnętrznemu, np
    >> rozrusznikowi.
    >>
    >> Zrozumiałes w koncu?
    >> jesli nie, to juz nic na to nie poradzę, w koncu tego uczą aż w
    >> zawodówkach,
    >> a już na pewno w technikach;-))
    >>
    >> p47
    >>
    >>
    > Zgodzę się z pkt.1 że ładunek będzie mniejszy. Na tobie ciąży wskazanie
    > żródła z
    > informacją ile razy będzie mniejszy. Kilkukrotnie to dwukrotnie i
    > dziewięciokrotnie.
    > ad2. Masło maślane. Ale też wskaż źródło.

    Nie bedę za ciebie odwalał pracy, tym bardziej, ze szukając źródeł
    poduczyłbys się.
    Wg
    http://www.edw.com.pl/pdf/k01/10_15.pdf
    dla nowoczesnych akumulatorów ołowiowych brytyjskiej firmy Yuasa juz w
    temperaturze zaledwie 0 St. Celsjusza rzeczywista pojemność (czyli
    zgromadzony ładunek) akumulatora wynosi tylko! 35% wartości nominalnej, tj.
    tej w temperaturze 20 St. Celsjusza, czyli już wtedy spadek jest trzykrotny.
    A zatem w np. temp. -20 St. Celsjusza ten spadek sprawności będzie o wiele
    większy, czyli ja tez nie doszacowałem.
    To samo dotyczy spadku sprawności energetycznej, bo można ją przecież w
    istocie wywieść (z uwzględnieniem pomijalnych tu czynników) z ładunków.

    p47

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: