    From: "CeSaR" <a...@m...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Coś zamarza w rozruszniku?
    Date: Fri, 22 Jan 2010 14:44:18 +0100

    > Jak stuknie i nie odpali to wrzuć bieg i pchnij żeby silnik się
    > przekręcił. To
    > nie musi być 100 obrotów tylko 1/10 obrotu. Jak po takim przekręceniu
    > silnika,
    > zapali bez problemu to czeka cię wymiana wieńca na kole zamachowym i
    > elementu
    > popularnie zwanego bendixem. Czasami pomaga wymiana samego bendixa, ale
    > nie jest
    > to typ naprawy zapewniający długowieczność porównywalną z nowym
    > samochodem. Mogą
> [...]

    Kogutek, weź się otrząśnij, odpręż i przestań stukać co ci ślina na palce
    przyniesie.
    Bo pojechałeś od wieńca na kole poprzez bendiks aż po wypalone styki w
    styczniku. I co jeszcze? Dla ułatwienia dołóż szczotki, przewód masowy itd.
    Albo może od razu cały samochód.
    Wywalone zęby na kole zamachowym objawiają się tym, że bendiks się w nie nie
    wbija tylko lata sobie PO NICH z dużą prędkością i powoduje przy tym miłe
    dla ucha efekty dźwiękowe. Z tego co czytałem to w tym wypadku autor o
    niczym takim nie zeznaje.