  • 31. Data: 2011-03-16 19:05:35
    Temat: Re: Cofanie liczników bedzie przestepstwem
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    "JaromirD" <r...@q...pl> wrote in message
    news:ilq3f3$fm6$1@news.onet.pl...
    > http://www.rp.pl/artykul/4,627305_Cofanie-licznikow-
    bedzie-

    > Tak sie tylko zastanawiam: jak zakaza, beda musieli karac za przekroczenie
    > zakazu, a zeby karac, beda musieli udowodnic. Jak mozna udowodnic
    > cofniecie
    > licznika.

    Niech bedzie ze jestem dziwny ale uwazam ze to krok w dobra strone. Zeby
    jeszcze zabierac pozwolenie na prowadzenie dzialalnosci niesolidnym
    dealerom/komisom. Czy da sie to udowodnic? Pewnie nie zawsze ale da sie. I
    chodzi o to zeby oszust wiedzial ze nawet jesli 1/100 sie wyda to moze miec
    powaznie konsekwencje. Jesli zobaczylbym moj samochod (w komisie/ogloszeniu)
    z mniejszym przebiegiem niz go sprzedalem to nie wahalbym sie zglosic tego
    na policje. Uwazam ze cwaniactwo nalezy tepic a nie uznawac za norme. W
    panswtach gdzie to funkjonuje jakos udaje sie zlapac kombinatorow:
    http://www.couriermail.com.au/news/queensland/fair-t
    rading-warns-car-buyers-on-odometer-tampering/story-
    e6freoof-1225805900417

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 32. Data: 2011-03-16 19:13:11
    Temat: Re: Cofanie liczników będzie przestępstwem
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 16 Mar 2011 18:47:39 +0100, w <ilqt3o$360$1@news.onet.pl>, Czarek Daniluk
    <c...@n...com> napisał(-a):

    > Pokaż mi samochód w którym jest takie rozwiązanie - dodatkowo pokaż na
    > jego schemacie elektrycznym te obie pamięci.
    > Za pokazanie takiego - ale na schemacie stawiam dobrego browara ;P

    A musi być na schemacie, skoro wszystko jest zaszyte w ECU?

    PS. Podobno AR ma takie dwie pamięci, zwykle i tak trochę rozjechane.

  • 33. Data: 2011-03-16 19:14:02
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    > No nie, powiedzmy ze jeden licznik wskazuje dzis 100kkm, a drugi
    > 200kk, a drugi wlasciciel kupil od pierwszego dwa lata temu przy
    > stanie 80kkm wedle umowy . I kto oszukal ?

    Przeciez wiadomo ze 100% oszustw nigdy nie wylapiesz. Ale jesli Ty sprzedasz
    z przebiegiem 100 tys. a za rok widzisz ogloszenie (od kupujacego) z 50 tys.
    to juz winnego chyba latwo wskazac. I wlasnie o to chodzi zeby to nie byl
    proceder ktory nie wiaze sie z zadnym ryzykiem.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 34. Data: 2011-03-16 19:14:46
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    No i co z tego? Przeciez zmiana przebiegu przy uzyciu kabla za 40 zeta trwa
    15 sekund. Mozna zrobic przed kazda wizyta w warsztacie.

    --
    Pozdr

  • 35. Data: 2011-03-16 19:17:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-16 17:56, J.F. pisze:

    > A tam w ogole jest jakis zegarek ktory liczy dni ?

    Coś wątpię w te rewelacje jakoby był jakiś standard do weryfikacji tych
    danych.
    Jest ileś tam standaryzowanych parametrów które samochody muszą zwracać
    przez OBD, ale odczytu czasu czy przebiegu tam nie ma, zwłaszcza z jakiś
    czarnych skrzynek.
    Dalsze parametry, ich odczyt i zapis to już indywidualne pomysły
    poszczególnych producentów, które w różnych modelach i rocznikach mogą
    się mieć bardzo różnie i tam bywa że są rozmaite liczniki.

    W moim Oplu znalazłem ze 3 parametry które są zbieżne z przebiegiem i
    różnią się od siebie w okolicach 1%, natomiast wątpię żeby były jakieś
    szczególnie trudne do modyfikacji.

    Ale to nie jest żaden standard - każdy producent robi to po swojemu, w
    dodatku nie dostaniesz do tego dokumentacji z której by wynikało coś
    konkretnego dla sądu.

    > No ba, namierzysz takiego, a potem sie okaze ze komputer w tym aucie
    > sie zepsul, wiec wymieniono. I caly dowod bierze w d* :-)

    Dokładnie.
    To że nawet przebieg jest jakiś grzebany, to dla sądu jest jeszcze nic -
    udowodnić trzeba kto, kiedy i o ile licznikiem kręcił.

  • 36. Data: 2011-03-16 19:32:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Mar 2011 04:14:02 +1000, Iguan007 wrote:

> [...]
    >to juz winnego chyba latwo wskazac. I wlasnie o to chodzi zeby to nie byl
    >proceder ktory nie wiaze sie z zadnym ryzykiem.

    Wydaje mi sie ze jak najbardziej na podstawie obecnego kodeksu daje
    sie karac. Tylko trzeba udowodnic, co specjalnie trudne nie jest ..
    tylko ze calkiem inne przepisy trzeba wprowadzic a nie do KK wpisywac.

    Wlasnie wpisywanie przebiegu na przegladach, moze przy
    ubezpieczeniach, i obowiazkowo na umowach.

    J.

  • 37. Data: 2011-03-16 20:03:04
    Temat: Re: Cofanie liczników b?dzie przest?pstwem
    Od: m <c...@g...pl>

    W dniu 2011-03-16 18:01, kogutek pisze:

    > Te auta w podobnym stanie w innych krajach są zdecydowanie tańsze.

    czy do tych krajów zaliczają się też Niemcy?

    > Bo ktoś je
    > kupuje i przywozi do Polski i sprzedaje z zyskiem.

    ciekawe skąd się biorą te auta z małymi przebiegami w nienagannym stanie
    i do tego za małe pieniądze. na autoscout ich nie widać. czyżby
    handlarze mieli dojście do niemieckich samarytan? :)

    > Cofanie liczników to margines.

    zartujesz? :)

  • 38. Data: 2011-03-16 20:13:38
    Temat: Re: Cofanie licznik?w bedzie przestepstwem
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Iguan007 wrote:

> [...]
    > http://www.couriermail.com.au/news/queensland/fair-t
    rading-warns-car-
    buyers-on-odometer-tampering/story-e6freoof-12258059

    Niesolidnym, czyli jakim? Bo samo słowo "niesolidny" jest bardzo
    nieprecyzyjne. To po pierwsze. Po drugie: skoro piszesz, że da się udowodnić
    konkretnemu sprzedawcy modyfikację stanu licznika, to napisz też jak. Pytam
    z czystej ciekawości bo się nie znam i po prostu nie wiem. Co do
    konsekwencji, to można karać nawet śmiercią za cofnięcie licznika, problem w
    tym że trzeba mieć kogo karać (czyli znowu: mieć delikwenta i umieć mu to
    udowodnić). Nie chodzi o uznawanie cwaniactwa za normę, tylko o myślenie, że
    samo zakazanie rozwiąże problem, czyli kolejną radosną twórczość ustawodawcy
    i kolejny martwy przepis.

  • 39. Data: 2011-03-16 20:39:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "amos" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    z.googlegroups.com...

    Cavallino napisał(a):

    > Czyli kosztowa�yby tyle, ile auta w podobnym stanie w ka�dym kraju?
    > No popatrz - o to w�a�nie idzie.

    >Czyli ceny srednioeuropejskie a zarobki polskie. Czy aby na pewno o to
    >chodzi?

    A kto ma Ci ten prezent zrobić, żeby kupić auto w cenach
    średnioeuropejskich, a po kilku latach sprzedać w cenie złomu?
    Bo ja osobiście ochoty na to nie mam.

    >I tylko dlatego aby dobrze punto sprzedac? ;)

    Jego czas na sprzedaż już upłynął, więc zostanie dla syna.

  • 40. Data: 2011-03-16 20:45:25
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "G Nowak" <g...@g...com> napisał w wiadomości

    > No i co z tego? Przeciez zmiana przebiegu przy uzyciu kabla za 40 zeta
    > trwa 15 sekund. Mozna zrobic przed kazda wizyta w warsztacie.

    W czym? w takie Alfie na przykład? w AR156 JTD jaki miałem na przykład próba
    ingerencji kończy się zatrzymaniem lub wyzerowaniem licznika w kompie :)
    Po prostu trzeba będzie omijać panzerwageny bo tam faktycznie minut pięć i
    nawet nie widać.
    Ja tak robię i na razie trzecie auto (francuz, alfa i toyota) gdzie nikt nic
    nie grzebał i fajnie się jeździ.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez