    From: JaromirD <r...@q...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Cofanie licznik?w bedzie przestepstwem
    Date: Wed, 16 Mar 2011 20:13:38 +0100

    Iguan007 wrote:

    > "JaromirD" <r...@q...pl> wrote in message
    bedzie-

    > Niech bedzie ze jestem dziwny ale uwazam ze to krok w dobra strone. Zeby
    > jeszcze zabierac pozwolenie na prowadzenie dzialalnosci niesolidnym
    > dealerom/komisom. Czy da sie to udowodnic? Pewnie nie zawsze ale da sie. I
    > chodzi o to zeby oszust wiedzial ze nawet jesli 1/100 sie wyda to moze
    > miec powaznie konsekwencje. Jesli zobaczylbym moj samochod (w
    > komisie/ogloszeniu) z mniejszym przebiegiem niz go sprzedalem to nie
    > wahalbym sie zglosic tego na policje. Uwazam ze cwaniactwo nalezy tepic a
    > nie uznawac za norme. W panswtach gdzie to funkjonuje jakos udaje sie
> [...]
    rading-warns-car-
    buyers-on-odometer-tampering/story-e6freoof-12258059
    00417

    > Pozdrawiam,
    > Iguan

    Niesolidnym, czyli jakim? Bo samo słowo "niesolidny" jest bardzo
    nieprecyzyjne. To po pierwsze. Po drugie: skoro piszesz, że da się udowodnić
    konkretnemu sprzedawcy modyfikację stanu licznika, to napisz też jak. Pytam
    z czystej ciekawości bo się nie znam i po prostu nie wiem. Co do
    konsekwencji, to można karać nawet śmiercią za cofnięcie licznika, problem w
    tym że trzeba mieć kogo karać (czyli znowu: mieć delikwenta i umieć mu to
    udowodnić). Nie chodzi o uznawanie cwaniactwa za normę, tylko o myślenie, że
    samo zakazanie rozwiąże problem, czyli kolejną radosną twórczość ustawodawcy
    i kolejny martwy przepis.