  • 91. Data: 2011-03-18 12:12:29
    Temat: Re: Cofanie liczników będzie przestępstwem
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-03-16 17:45, kogutek pisze:
    > to<t...@a...xyz> napisał(a):

    > Tworzenie baz danych nie
    > wchodzi w grę. Nie można zbierać informacji o ludziach tylko dlatego ze mają
    > samochod, komórke albo telewizor.

    Co ty pitolisz. To nie są dane osobowe. To jest baza danych o numerach
    VIN/nr rej skonfrontowana z przebiegiem auta.

    Jedyną rzeczą jaką możesz sobie sprawdzić to na parkingu spisać nr rej i
    popsprawdzac sobie ile te samochody maja przebiegu... Dodam że to tyczy
    sie aut ponad 3 lata bo do 3 lat jak wiadomo przeglad nie jest
    obligatoryjny, kolejny przeglad to kolejne 2 lata pozniej.

    Prawda jest taka ze jak ktos jezdzi autem duzo to moze sobie do 3 lat
    nawalic i 200 tys km a pozniej pojechac "na regulacje licznika" i
    pojechac do SKP na przeglad i bedzie super. Kolejny przeglad za 2 lata
    a wiec znow 300PLN za regulacje licznika i znow SKP. W kilkuletnim aucie
    to sie oplaci...

    Tego procederu nie da sie wykorzenic chyba zeby policja miala mozliwosc
    zatrzymac auto do sprawdzenia - domniemane oszustwo kiedy liczba km z
    SKP i wskazanie licznika sie rozjezdza... ale to juz raczej s-f.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 92. Data: 2011-03-18 12:34:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Mar 2011 12:12:29 +0100, The_EaGle wrote:
> [...]
    >pojechac do SKP na przeglad i bedzie super. Kolejny przeglad za 2 lata
    >a wiec znow 300PLN za regulacje licznika i znow SKP. W kilkuletnim aucie

    albo zaplaci 50zl a nie trzysta i powie "przebieg 31000".
    Za poltora roku mala korekta i wszystko sie bedzie zgadzac.

    >Tego procederu nie da sie wykorzenic chyba zeby policja miala mozliwosc
    >zatrzymac auto do sprawdzenia - domniemane oszustwo kiedy liczba km z
    >SKP i wskazanie licznika sie rozjezdza... ale to juz raczej s-f.

    ale co maja sprawdzac ? Jesli jak u ciebie najpierw korygujemy licznik
    a potem odwiedzamy diagnoste ?

    Musieliby raczej przy kazdej kontroli obowiazkowo wpisywac stan
    licznika do bazy .. albo pan minister w trosce o obywateli zafunduje
    im zaplombowane liczniki .. a potem je opodatkuje :-)

    J.

  • 93. Data: 2011-03-18 12:35:38
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 18/03/2011 11:12, The_EaGle wrote:

> [...]
    > zatrzymac auto do sprawdzenia - domniemane oszustwo kiedy liczba km z
    > SKP i wskazanie licznika sie rozjezdza... ale to juz raczej s-f.

    Jesli ktos kupuje 3-letni samochód bez historii serwisowej (e tam,
    panie, pies pogryzł ;) i choćby głupiego telefonu do ASO żeby
    potwierdzić, to po prostu jest frajerem i na wydymanie w pełni zasługuje.

    Chyba, że sprzedawca potrafi wytłumaczyć, dlaczego na liczniku ma 120
    tysięcy, a przeglądy gwarancyjne robił przy 250.

    Kamil

  • 94. Data: 2011-03-18 14:53:06
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 18 Mar 2011 11:06:46 +0100, w
    <4d832eb2$0$2507$65785112@news.neostrada.pl>, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> napisał(-a):

    > Z cenników wynika że AR faktycznie jest dobrze zabezpieczone przed
    > korektą licznika i dlatego zapłacisz za to aż 300zł.

    Tak mało?
    A skąd masz taki cennik? :>

    > nie ma możliwości jej programowania przez interfejs.

    To wiem.

  • 95. Data: 2011-03-18 14:57:02
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 17 Mar 2011 23:35:10 +0000 (UTC), w <ilu5re$oer$1@inews.gazeta.pl>,
    "kogutek" <s...@g...pl> napisał(-a):

    > Chociażby w tym ze narusza prawo do prywatności właściciela pojazdu.

    Bez żartów.
    Jeżeli ktoś będzie zainteresowany, to przebieg odczyta sobie zaglądając przez
    szybkę do auta (no dobra, to teraz coraz trudniejsze).

    > Na dodatek są nikomu
    > do niczego nie potrzebne.

    A to akurat bzdura.

  • 96. Data: 2011-03-18 14:58:20
    Temat: Re: Cofanie liczników bedzie przestepstwem
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 18 Mar 2011 18:48:30 +1000, w <ilv698$3e2$1@news.onet.pl>, "Iguan007"
    <i...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote in message

    > Przeciez juz teraz sad moze orzec zakaz prowadzenia dzialalnosci. Dlaczego
    > nie mozna tego rozciagnac na komis-oszusta,?
    >
    > http://www.prawoupadlosciowe.pl/zakaz-prowadzenia-dz
    ialalnosci-gospodarczej/

    Można, ale teraz wchodzimy w zagadnienie niewydolnego prawa w PL.

    A i tak założy sobie komis następny na matkę.

  • 97. Data: 2011-03-18 15:25:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Mar 2011 14:58:20 +0100, r...@k...pl wrote:

    ialalnosci-gospodarczej/

    >Można, ale teraz wchodzimy w zagadnienie niewydolnego prawa w PL.
    >A i tak założy sobie komis następny na matkę.

    Ale po co na matke - na slupa spod krzaka, znikna potem auta i gotowka
    .. "szef zabral".

    J.

  • 98. Data: 2011-03-18 15:40:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-18 14:53, r...@k...pl pisze:

    > Tak mało?
    > A skąd masz taki cennik? :>

    A nie wiem - google jakiś wypluło, nie będę tu reklamował dziada.
    Ale jest to myślę normalna cena - znalazłem drugi gdzie jest to samo za
    350zł.

    > To wiem.

    No i tyle z całego utrudnienia - że trzeba dostać się fizycznie do
    płytki drukowanej. Pewnie godzina więcej roboty i to całe "zabezpieczenie".

  • 99. Data: 2011-03-18 17:11:01
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-03-18 15:40, Tomasz Pyra pisze:

    > No i tyle z całego utrudnienia - że trzeba dostać się fizycznie do
    > płytki drukowanej. Pewnie godzina więcej roboty i to całe "zabezpieczenie".

    Zależnie od umiejscowienia komputera ;)

    Pozdrawiam !

  • 100. Data: 2011-03-18 17:13:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-18 17:11, Czarek Daniluk pisze:

    > Zależnie od umiejscowienia komputera ;)

    i stąd pewnie rozrzut cenowy w różnych modelach :)