  • 21. Data: 2011-03-16 17:11:50
    Temat: Re: Cofanie liczników b?dzie przest?pstwem
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ilqnd5$5fg$1@inews.gazeta.pl...

    > Gdyby nie było tych o 5% tańszych to te rodzime były by o 30% droższe.

    Czyli kosztowałyby tyle, ile auta w podobnym stanie w każdym kraju?
    No popatrz - o to właśnie idzie.

  • 22. Data: 2011-03-16 17:45:09
    Temat: Re: Cofanie liczników będzie przestępstwem
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    to <t...@a...xyz> napisał(a):

    > begin Lewis

    > W ten sposĂłb, to moĹźna udowodniÄ&#65533;, Ĺźe licznik byĹ&#65533; kiedyĹ&#65533;
    krÄ&#65533;cony. I kogo
    > za to skaĹźesz, licznik?

    Są dwie pamieci. Jedna obsluguje liczik. Ją można zapisywać i kasować. Druga
    pamieć o dużo niższej pojemności moze być tylko zapisywana. Taki system
    zaproponował pod koniec lat 70 dziesiatych Philips, został przyjęty przez
    wszystkic producentow samochodów. Jeden licznik liczy na bieżąco a drugi jest
    zapisywany co jakiś czas po spełnieniu warunku określonego przebiegu jaki
    zliczył pierwszy licznik. Po tym się nie ustalli że cofnięty byl w czwartek o
    15:38:24. Ale z dokładnością do kilku dni się da. A na pewno mozna stwierdzić
    przy jakim pzrebiegu obydwa liczniki się rozjechały. Generalnie to wszystko to
    pieprzenie kotka za pomocą młotka. Po co nowe uregulowania jak są stare, dobre
    tylko nie egzekwowane. To jak na podstawie istniejacych nie karzą to niby
    dlaczego jak wejdą nowe będą karali. Zwyczajnie policji i prokuraturze nie
    bedzie się chcialo. Tam też pracują ludzie i chcą sie poopierdalać i wziąć za
    to pensję a nie produkować tony zapisanego papieru. Tworzenie baz danych nie
    wchodzi w grę. Nie można zbierać informacji o ludziach tylko dlatego ze mają
    samochod, komórke albo telewizor. I tak na dobra sprawę w tej chwili można
    sprawdzić jakim papierem toaletowym Kowalski wyciera sobie dupę. Takie
    spisywanie licznikow to kolejny etap w szpiegowaniu ludzi. Gowno rząd ma
    obchodzić ile robię rocznie kilometrow. Jak rozwożę narkotyki to mają mnie
    zlapać na gorącym czynku a nie że robilem rocznie 30 tysięcy i im pasje jak
    ulal bo od miejsca skąd je zabieram do miejsca gdzie dowozę jest taka
    odległośc że robie rowno 30 tysięcy. Niech minister sprawoedliwości nakaże w
    trybie natychmiastowycm egzekwowanie obowiązujach przepisow a nie tworzy nowe.
    Na oszustwa, wyludzenia itp jest dostateczna ilośc paragrafów.

  • 23. Data: 2011-03-16 17:56:32
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Mar 2011 16:45:09 +0000 (UTC), kogutek wrote:
> [...]
    >zliczył pierwszy licznik. Po tym się nie ustalli że cofnięty byl w czwartek o
    >15:38:24. Ale z dokładnością do kilku dni się da.

    A tam w ogole jest jakis zegarek ktory liczy dni ?

> [...]
    >dlaczego jak wejdą nowe będą karali. Zwyczajnie policji i prokuraturze nie

    No ba, namierzysz takiego, a potem sie okaze ze komputer w tym aucie
    sie zepsul, wiec wymieniono. I caly dowod bierze w d* :-)

    >Takie
    >spisywanie licznikow to kolejny etap w szpiegowaniu ludzi. Gowno rząd ma
    >obchodzić ile robię rocznie kilometrow.

    No chyba ze zamierza opodatkowac od kilometra :-)

    Albo nowym zwyczajem - 10kkm rocznie jest bezplatne, kolejne 10kkm po
    10gr, a nastepne po 20gr za km. Bo taka polityka panstwa zebysmy
    oszczednie zyli :-)

    J.

  • 24. Data: 2011-03-16 17:59:48
    Od: amos <g...@g...com>

    Cavallino napisał(a):

    > Czyli kosztowa�yby tyle, ile auta w podobnym stanie w ka�dym kraju?
    > No popatrz - o to w�a�nie idzie.

    Czyli ceny srednioeuropejskie a zarobki polskie. Czy aby na pewno o to
    chodzi?
    I tylko dlatego aby dobrze punto sprzedac? ;)

    --

    Zdrowka
    Amos

  • 25. Data: 2011-03-16 18:01:29
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli kosztowałyby tyle, ile auta w podobnym stanie w każdym kraju?
    > No popatrz - o to właśnie idzie.

    Te auta w podobnym stanie w innych krajach są zdecydowanie tańsze. Bo ktoś je
    kupuje i przywozi do Polski i sprzedaje z zyskiem. Cofanie liczników to
    margines. Ale wrzeszczy się na to w Polsce bo Polak z natury jest oszustem i
    zlodziejem i wszędzie widzi tych co chcą go okraść. W tych innych krajach
    ludzie rożnią się tym ze widzą wszędzie samych oszustów co nie wyklucza że
    mogą być ostrożni. Bylą niedawno statystyka, ktoś na grupie dał linka.
    Wynikało z niej ze przeciętny niemiec mający samochód robi rocznie niecale 20
    tysięcy.To jak ktoś kupuje 8 letni samochód z przebiegiem 150 tysięcy to on ma
    tyle ile może mieć. A ze zaczną się z nim klopoty. Silnik będzie bral olej,
    coś się co chwila będzie psulo. To nie znaczy że licznik byl cofnięty a z tego
    że teraz samochody popularne robi się na 200 tysięcy przebiegu. Oczywiście
    robi się i samochody co więcej wytrzymują, ale to wedlug mnie moze być kilka
    procent rynku. Mozliwy do uzyskania przebieg jest skorelowany z przewidywanym
    czasem użytkowania. Nikt nie zrobi samochodu co zostanie wymieniony na nowy po
    8 latach i przy przeciętnym przebiegu w granicach 20 tysięcy będzie mial
    mechanizmy wytrzymujace 3 razy tyle, bo nikogo na to zwyczajnie nie stać.

  • 26. Data: 2011-03-16 18:18:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > kolejny przykład tego, że ustawodawca (właściwie: rząd) uważa, że
    > wystarczy uchwalić przepis, aby wszyscy byli szczęśliwi i żyło się
    > dostatniej.
    > Przecież przestępstwo oszustwa już teraz jest spenalizowane.

    Dokładnie - typowy przykład urzędniczego sposobu myślenia.

  • 27. Data: 2011-03-16 18:32:16
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Albo nowym zwyczajem - 10kkm rocznie jest bezplatne, kolejne 10kkm po
    > 10gr, a nastepne po 20gr za km. Bo taka polityka panstwa zebysmy

    Dni to pewno nie ale ktoś pisal że jest licznik zliczający czas pracy
    komputera. Jak masz dwa liczniki i na umowie kupna jest przebieg to wiadomo
    ktory cofnął, jeśli cofnął. A jak wprowadzą nowe przepisy to komputer też się
    moze popsuć. Każdemu przestępcy trzeba udowodnić przestępstwo. Zapis ze teraz
    lapiemy tych co cofają liczniki nic nie da bo jest stare prawo na podstawie
    ktorego można lapać a sie tego nie robi. Ceny benzyny, prądu, gazu nie
    wynikaja z tego że ileś kosztuje wyprodukowanie do tego godziwy zysk. A z tego
    ile przeciętny obywatel może zaplącić bez wychodzenia na ulice i palenia opon.
    Prosty przyklad. Malinowski placil stowę za prąd miesieczie. Teraz przeszedl
    na oszczędniejsze źrodlą światla i powinien zaoszczędzić z 15 zlotych. To
    podnieśli cenę prądu że znowu placi stówkę. W tym co napisałeś coś jest.
    Powiedzą ze jest coś dla Twojego dobra i że zaoszczędzisz a w efekcie wydasz
    tyle samo albo więcej albo towar będzie w gorszym gatunku.

  • 28. Data: 2011-03-16 18:43:37
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Kuba (aka cita) wrote:

    > Użytkownik "JaromirD" <r...@q...pl> napisał w wiadomości
    >
    > tak naprawde to w czym problem, zeby w czasie przeglądu technicznego
    > wpisać przebieg i dlaczego mialoby to byc "dziwne"?

    Nie bardzo wiem o co Ci chodzi - Twoja odpowiedź nie bardzo przystaje do
    cytatu.
    Dziwne dla mnie jest to, że według pana Wrony samo zapisanie wprost zakazu
    cofania liczników rozwiąże problem. Jakoś zakazy kradzieży, oszustwa,
    morderstwa, itp. nie rozwiązały problemu ich występowania. A co do
    wpisywania, to nie widzę przeszkód. Rzecz w tym, że bez nakazu ludzie nie
    będą się na to godzić, a jeśli SKP wpisze to następnym razem pojadą gdzie
    indziej.

  • 29. Data: 2011-03-16 18:47:39
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-03-16 17:45, kogutek pisze:

> [...]
    > zapisywany co jakiś czas po spełnieniu warunku określonego przebiegu jaki

    Następny który się naczytał ??
    Pokaż mi samochód w którym jest takie rozwiązanie - dodatkowo pokaż na
    jego schemacie elektrycznym te obie pamięci.
    Za pokazanie takiego - ale na schemacie stawiam dobrego browara ;P

    Pozdrawiam !

  • 30. Data: 2011-03-16 19:05:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Mar 2011 17:32:16 +0000 (UTC), kogutek wrote:
    >Dni to pewno nie ale ktoś pisal że jest licznik zliczający czas pracy
    >komputera. Jak masz dwa liczniki i na umowie kupna jest przebieg to wiadomo
    >ktory cofnął, jeśli cofnął.

    No nie, powiedzmy ze jeden licznik wskazuje dzis 100kkm, a drugi
    200kk, a drugi wlasciciel kupil od pierwszego dwa lata temu przy
    stanie 80kkm wedle umowy . I kto oszukal ?

    J.