  • Data: 2013-03-24 20:22:30
    Temat: Re: Co zdechło w komputerze?
    Od: Kosu <K...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-03-24, qwerty <q...@p...fm> wrote:
    > Skoro jesteś taki obeznany to może mi doradzisz. :)
    > Jest sobie pewna płyta główna. Mosfety zawsze były gorące to przykleiłem
    > odpowiednio przycięte radiatorki. Temperatura wynosiła ok 60-70*C. Działało tak
    > kilka lat.
    > Ostatnio komputer zaczął niestabilnie pracować. Przy wymianie zasilacza
    > zauważyłem, że złączka od 12 V jest osmalona (ale nie upalona) - taka jak na
    > zdjęciu: http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/12v4pin.
    jpg
    > Radiatorki od układu zasilania aż parzą (potrafią osiągnąć 100*C). Napięcie na
    > 12 V spada nawet do 11,3V (mimo, że wcześniej spadki były max do 11,8V) -
    > sprawdzane na dwóch zasilaczach (zasilacze po chwili też się robią gorące, więc
    > gdzieś pobierany jest duży prąd). Jakieś rady? :)

    To już chyba bez różnicy? Mobo jest do wymiany (ciekawe czy tylko ona).

    Chyba że jesteś pasjonatem i chciałbyś poznać przyczynę. No to
    na jakiś wydział fizyki/elektroniki/samochodowy/materiałowy - jak masz
    znajomego, to Ci załatwi na kwadrans kamerę termowizyjną i sobie
    znajdziesz :).

    Ogólnie to po prostu poszła Ci regulacja napięcia i pewnie efekty
    są już tak duże, że raczej nie naprawisz, a za odnalezienie walniętego
    tranzystora Nobla nie przyznają :).

    pozdrawiam,
    Kosu