  • 11. Data: 2009-05-31 11:52:29
    Temat: Re: Co zamiast tamrona 28-75 2.8
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Kombajn Bizon wrote:

    > No to jest wlasnie najsmieszniejsze w tym wszystkim - grupy dyskusyjne
    > pozwalaja wypowiadac sie ludziom, ktorzy nie maja pojecia o czym pisza...

    powiem tak - miałem go w rękach wkręconego w moje body (40D), podobał mi
    się, ale nie miałem tyle pieniędzy by go kupić, a potem trafiła się w.w
    Sigma... zdjęcia wyszły ostre i nie było problemów z ostrzeniem... Na
    każdej grupie Ci go polecą, testy tego obiektywu (google) również
    wypadają pomyślnie i śmiem twierdzić że jest dobry i można go polecić
    innym... więc nie pisz że nie wiem o czym piszę ok?
    http://www.photozone.de/canon-eos/289-tamron-af-17-5
    0mm-f28-sp-xr-di-ii-ld-aspherical-if-canon-test-repo
    rt--review?start=2

  • 12. Data: 2009-05-31 12:01:07
    Od: "Jarek \"Yemiol\" Zachwieja" <j...@g...com>

    On 31 Maj, 10:51, Paweł Zaborowski <h...@w...pl> wrote:

    > Mam ostatnio problemy ze swoim tamronem 28-75 2.8 (z canonem 400D)
    > podczas robienia zdjęć w pomieszczeniach przy slabszym świetle bardzo
    > kiepsko działa AF. Może wcześniej tego nie widziałem, ale teraz gdy już
    > troche się nauczyłem strasznie mi to przeszkadza.
    Nie ma że boli - w tym zakresie cenowym lepiej nie będzie bez
    rezygnacji z czegoś.

    Canon 17-85/4-5.6 IS USM będzie znacznie szybszy i być może
    celniejszy. Za to musisz się pogodzić z gorszym światłem (małe piwo) i
    gorszą ostrością (duże piwo niestety - przynajmniej takie są moje
    prywatne wnioski). Kiedyś ten słoik był horrendalnie drogi, ale jego
    obecna cena (jakieś 1200-1300 zł) to dokładnie tyle, ile jest wart.
    Dobry, dopóki nie robisz papierowych odbitek - po przeskalowaniu
    zdjęcia na potrzeby netu nawet nie widać tego mydlenia tak bardzo.

    Inna alternatywa, Canon 17-40/4 L USM to zupełnie inna klasa - szkło
    ostre, pancerne, doskonałe. Niestety po tym, jak dolar poszybował w
    górę to chyba dość mocno wykracza poza Twój zakres możliwości. No i
    zakres ogniskowych mocno zawężony w porównaniu z tym, do czego
    przywykłeś.

    Ja osobiście metodą ciężkich wyrzeczeń zanabyłem za czasów dobrego
    kursu dolca Canona 17-55/2.8 IS USM i jest to moje szkło marzeń. Nie
    pancerne, ale akurat tego nie wymagam, za to ostre i szybkie. I tego
    się trzymam. Ty niestety, przy narzuconych przez siebie warunkach
    finansowych będziesz musiał z czegoś zrezygnować.

    pozdro

  • 13. Data: 2009-05-31 12:11:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Konrad L pisze:
    > mam oba i pod wzgledwm AF-u to chyba 28-75 jest lepszy, znaczy trudno to
    > ocenic ogolnie sa podobne ale 28-75 jest cichszy i moze ciutke szybszy.
    > Ciezko Ci bedzie cos dobrac, choc moze do tych 2 tys wylapiesz uzywana
    > 17-40, choc tu jest f4 i optycznie nie dorownuje tamronowi.

    F4 - fakt. Ale twierdzisz, że canonowska L-ka jest optycznie gorsza od
    tego Tamrona? Nie miałem okazji porównać, więc się pytam ;)

  • 14. Data: 2009-05-31 13:08:25
    Od: H5N1 <m...@t...aster.pl>

    Dnia Sun, 31 May 2009 10:51:20 +0200, Paweł Zaborowski raczył(a) był(a)
    napisać:

    > Witam
    > Mam ostatnio problemy ze swoim tamronem 28-75 2.8 (z canonem 400D)
    Mam Tamrona 17-50. Na 400D chodził tak sobie, jak wymieniłem na 50D to
    jest o wiele lepiej. Wiec może rozważyć wymianę puszki.

  • 15. Data: 2009-05-31 13:54:59
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha Olek napisał tak:

    > więc nie pisz że nie wiem o czym piszę ok?

    Gosciowi ktory chcial miec szybszy AF ze swoim obiektywem poleciles
    praktycznie taki sam obiektyw, wiec dalej twierdze ze nie wiesz o czym
    piszesz.

    --
    http://www.demotywatory.pl/komentarze/2330
    W tablicę kluczyk raz i dwa

  • 16. Data: 2009-05-31 14:06:26
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Kombajn Bizon wrote:

    > Gosciowi ktory chcial miec szybszy AF ze swoim obiektywem poleciles
    > praktycznie taki sam obiektyw, wiec dalej twierdze ze nie wiesz o czym
    > piszesz.

    tylko że wpiąłem go w 40D może problemem jest puszka a nie obiektyw...

  • 17. Data: 2009-05-31 15:22:56
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha Olek napisał tak:

    > tylko że wpiąłem go w 40D może problemem jest puszka a nie obiektyw...

    najprawdopodobniej wreszcie masz racje ;)

  • 18. Data: 2009-05-31 16:40:06
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > F4 - fakt. Ale twierdzisz, że canonowska L-ka jest optycznie gorsza od
    > tego Tamrona? Nie miałem okazji porównać, więc się pytam ;)

    Ja po roku uzytkowania bez żalu sprzedałem 17-40. Może trafiłem na kiepski
    egzemplarz ale mój niczym nie różnił się pod względem jakości obrazu od
    18-55 IS.

    Tomek

  • 19. Data: 2009-05-31 18:41:17
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek "Yemiol" Zachwieja" <> napisał w wiadomości .com...

    >Inna alternatywa, Canon 17-40/4 L USM to zupełnie inna klasa - szkło
    >ostre, pancerne, doskonałe.

    bez przesady - niezłe szkło ale bez ochów i achów :)

    Alternatywą dla Tamrona 28-75/2,8 to może być 24-70/2,8 L
    i żeby było śmieszniej to jak się trafi dobry egzemplarz Tamrona
    to potrafi być zauważalnie lepszy od takiej "L"...
    Ja swojego wybrałem spośród 5, które akurat przyjechały do sprzedawcy
    i miałem okazję porównać z tą "L" - kolega fotograf ma
    jakość zdjęć z T taka sama lub lepsza, natomiast "L" ma zdecydowanie
    lepszy autofokus (no i pozwala poćwiczyć mięśnie zamiast niedużego hantla
    :) )

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 20. Data: 2009-05-31 18:48:43
    Od: Paweł Zaborowski <h...@w...pl>

    Więc twierdzicie że to może być problem z puszką?
    Hmm dam go na testy koledze, ma 40D, ale
    w takim razie czemu wcześniej nie miałem tego problemu z Tamronem 28-200
    i nadal nie mam go z Canonem 70-200 f/4 L oraz Canonem 50 f/1.4.
    Na mój gust gdyby to była wina puszki to przy innych moich szkłach też by
    było coś nie tak.

    Paweł