    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
    Date: Wed, 18 Sep 2024 14:20:37 +0200

    On 18/09/2024 11:49, Pixel(R)?? wrote:
    > To jaki ten przebieg? Jeśli auto nie gnije, to zawsze warto zrobić naprawę.

    170kkm. 1.8 Benzyna+lpg. Nie zrozum m nie źle, zamierzam jeździć i
    naprawiać do momentu kiedy kończy się sens ekonomiczny. Bardzo lubię ten
    samochód, trafia w 110% moich potrzeb.

    Po prostu przewiduje, że za 2 lata zaczną się problemy wymagajace
    cieżkiego remontu, sądząc po konsumpcji oleju i opinii innych
    właścicieli z tym silnikiem i przebiegiem. 200kkm to granica poza którą
    pakujesz w to tylko pieniądze. A ja chcę wsiadać, przekrecać kluczyk i
    jechać.

    > Są jeszcze francuzy ale sam ostatnio stanąłem przed tym problemem i
    > trudno coś wybrać, co się nie pierdoli i nie jest zajechane.

    Intertesuje mnie opcja "nowy", ale tylko z płatnością leasingową dla
    osób fizycznych. Używane obejrzałem, jest niestety moda na SUVy i inne
    bezużyteczne gówna tego typu, więc nie mam szans na jakiś wybór.
    Zerkałem np. na Doblo, Caddy i kilka innych nowych, ale to zazwyczaj
    dostawczaki z całym problemem takich dostawczaków związany z komfortem.
    Ponadto mowa o opcji 7 miejsc + leasing fizyczny, a nie po prostu 7
    miejsc. W zasadzie ogranicza to wybór głównie do koreańskich. Np. jest
    taki Hyundai z masą róznych nazw, ostatnia to chyba iMax. Ale to jest
    chyba nieco za duży, nie mieści się na parkingach przed Biedronką, a ja
    to nie tylko do jazdy jako autobus chcę uzywać.

    Ogólnie, jesli nie znajdę opcji "nowy z leasingiem" to pozostanie zakup
    kilkulatka, wtedy mam nieco większy wybór tego co chcę ale i nieco
    więcej problemów, bo to już nie będzie prosty silnik, tylko jakiś
    wynalazek, a będę celował tak 2020+.

    > Carnival (już kiedyś o nim pisałem). KIA Carnival z 2022 można wyrwać za
    > 125kzł nawet lub jakiś Town&Country z USA.

    Carnival miał oceny awaryjności poniżej Laguny 2, czyli poniżej podłogi.
    Nie wiem, czy to dotyczyło starszych, ale równolatek Carnival sąsiada
    psuł się faktycznie częściej niż moja królowa lawet ;) Oby było lepiej w
    nowszych wersjach, jednak mam go ostatniego na liście. Pierwsze na
    liście są albo produkowane nowe, albo kilkulatki popularnych marek lokalnie.

    > Aaa czyli masz kasiorę na nowy ale nie chcesz naprawiać silnika :)

    Nie mam "kasiory na nowy", ale po konsultacji z kilkoma osobami i
    podliczeniu róznych rzeczy zauważam, że oferta "wynajem długoterminowy"
    i oferta "nowy na raty" mają kilka wad i zalet, ale idą równo. Może więc
    czas zainteresować się takim rozwiązaniem, jak leasing dla fizycznych.
    Mógłbym zainteresować się leasingiem dla metafizycznych, zakładajac lewą
    firmę, ale to też dodatkowe koszta.