-
Data: 2024-09-19 08:56:48
Temat: Re: Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 19/09/2024 07:45, Cavallino wrote:
>> Elektryki są spoko, ale infrastruktura słaba.
> Sprawdzałeś, czy hejter tak w gazecie napisał?
Mam kilku znajomych posiadających elektryki. Głównie Tesle, jakoś od 2
lat wysypało się kilka na około. Ogólnie po początkowych "o pacz, ale
zajebiście przyspiesza" przyszła konsternacja z upierdliwością
użytkowania, głównie w PL. Nie tylko z przyczyn dostępu do ładowarek
szybkich i wolnych, ale serwisem i ogólnie traktowaniem klienta w
Europie na odpierdol.
Sam nie sprawdzam ile jest ładowarek i gdzie są, bo to nie ma znaczenia.
Istotne jest jak wygląda stan faktyczny. O ile ładowarki pod Lidlem są
zazwyczaj wolne, to ładowarki w okolicy głównych dróg i kurortów raczej
wolne nie są. To już mogę sam zaobserwować. Pojmijając, że cieżko je w
ogóle znaleźć gapiąc się na drogę, wiec są gdzieś pochowane (wstydliwie?).
Tak swoją drogą, kiedyś liczyłem, że Tesla pozwala na pi x drzwi 6km
drogi z każdej kWh baterii. Ponieważ typowy dojazd do "sklepu" to coś z
tej okolicy, to wystraczyło by obłożyć Teslę panelami, powinno zmieścić
się ze 2kWp, czyli tak prawie samowystarczalnie, bo to wyprodukuje
średnio 6kW dziennie. W naszym klimacie średnio, ale już gdzies na
południu było by użyteczne, że nie wspomnę większej energii dziennie...
No, to byłaby beka konserwatystów, kupić Teslę i obkleić panelami.
>> Dlatego do jazdy na zakupy jest ok, ładuje sobie z własnej
>> fotowoltaiki i jest gites, ale na dłuższy wyjazd nie.
> Robię 30 tys rocznie, raczej nie po mieście, bo pracuję w domu.
> Co rok jeżdżę do przysłowiowej Chorwacji.
> Nigdy nie czekałem pod płatną ładowarką.
Moze ten kierunek jest mniej obciążony samochodami. Znajomy cisnący
większośc po Francyji po kilkunastu wtopach znalazł w końcu sztuczki
typu "tu zjechac, za 3km jest ładowarka, a potem powrót na A". Takie
kombinacje, jak znasz, mogą być proste do ogarnięcia, ale jak nie wiesz,
to jazda jest frustrująca. Mapy niewiele tu powiedzą, bo trzeba jeszcze
wiedzieć, czy są zazwyczaj wolne czy nie, czy zjazd nie jest zakorkowany
itd itp.
> Już wyrosłem. Nawet, tak sobie myślę, że
>> i 120 było by spoko. Choć przyznam, że Lodgy, która jest takim
>> bieda-orlando, to jednak już przesada ze swoim 100 konnym silniczkiem
>> od kosiarki.
> Aaaa,. czyli Ty nie chcesz normalnego samochodów, tylko jakiś budżetowy
> badziew?
To kwestia definicji badziewia. Jesli silnik przejdzie generalny remont
w stodole sąsiada to dla mnie to normalny samochód. Jeśli do wymiany
lampy przedniej wymagane jest zdjęcie głowicy to nie jest to normalny
samochód, tylko badziew, choć nie budżetowy zazwyczaj.
Ja najzwyczaniej wyrosłem z dresowozów, piszczenia oponami i fullopcji.
Potrzebny samochód wykonujący zestaw zadań, które mam jasno określone. Z
ekwipunku wymagam tylko klimatyzacji i elektryki szyb. Z pojemności
wymagam: "duzo". Z ilości miejsc wymagam 6 a lepiej 7. Koniec. Natomiast
diabeł tkwi w szczegółach, niektóre elementy jak komfort zaczynają grać
główną rolę po pierwszej wycieczce 1kkm.
> Od tego trzeba było zacząć.
> Nie proponowałbym nic normalnego.
Tesla nie jest ciągle normalnym samochodem. Będzie, jak pojawi się w
większej ilości na ulicy. Jak na razie to mało użyteczny bajer o
niejasnym statusie "inwestycji", kupowany głównie przez nowobogackich do
szpanu.
> Dacię już kiedyś miałem, dlatego wiem że to nie dla mnie, nie mam nerwów
> na jeżdżenie do serwisu co tydzień, ani na świadomość że kilka tys
> więcej, mógłbym mieć normalny samochód.
Dlatego nie kupiłem Dacii. Teściu ma Sandero i plastik śmierdzi jak
śmierdział mimo 5 lat od kupna, choć akurat jakoś specjalnie często
serwisu nie odwiedza. Obok ktoś jeździ Dusterem i jak gadałem, to w
sumie na przestrzeni kilku lat był raz w serwisie z pękniętym wężem.
Może miałeś pecha, choć ja Dacii mimo to nie ufam. Orlando jest całkiem
normalny, spełnia wszystkie potrzeby, jest trywialny w naprawie, dzieki
lpg mam o połowę taniej, sprzedam na koniec za połowę ceny zakupu, która
10 lat temu była i tak niska.
>>> O ilu takich przypadkach słyszałeś?
>> Kilku.
> Kłamiesz.
Raczej: czytam tego typu artykuły, w tym na zachodnich stronach, gdzie
Tesli ogólnie więcej. Przypadek typu "komuś kamyczek uszkodził baterią,
wymagana wymiana" był i jest nadal czymś, co pojawia się regularnie w
mediach, zazwyzcaj z absurdalnym rachunkiem za naprawę. Swoją drogą
ostatnio dowiedziałem się, że komuś deszcz uszkodził. Czyli wniosek, że
z kartonu po bananach chyba to produkują. Aż strach kupować, no chyba że
z folią bąbelkową i w oryginalnym pudełku.
>> Ale tłumik nie kosztuje 80% wartości auta
> Bateria też nie.
> Nowa bateria do TM3 to jakieś 50 tys.
No dobra, używana Tesla to minimum 100kzł. No więc to 50% wartości.
Tłumiki jednak tańsze.
Swoją drogą goole twierdzą, że i ponad 100zł kosztuje wymiana. Wesoło.
> Szansa na zniszczenie baterii fizycznie w nowym aucie - praktycznie zerowa.
Jak policzyłeś, że prawdopodobieństwo wjechania nowym samochodem w coś
jest niższe niż używanym?
PS. Taksiarze ciągle pociskają Priusami, taxi na Tesli jeszcze nie
widziałem w okolicy (widziałem za granicą). A oni potrafią liczyć
najlepiej ;)
Następne wpisy z tego wątku
- 19.09.24 09:28 Cavallino
- 19.09.24 15:40 Pete
- 19.09.24 20:22 io
- 19.09.24 20:28 io
- 20.09.24 14:26 heby
- 20.09.24 17:46 io
- 18.09.24 15:01 heby
- 18.09.24 14:57 Mirek Ptak
- 21.09.24 10:31 heby
- 21.09.24 14:40 J.F
- 21.09.24 19:00 Pixel(R)??
- 21.09.24 20:21 io
- 21.09.24 21:01 heby
- 21.09.24 18:18 Pixel(R)??
- 21.09.24 18:29 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa