  • 1. Data: 2009-06-13 16:47:49
    Temat: Co wybrac Suzuki DR czy Transalp
    Od: Domin <d...@g...com>

    Witam
    Rozstałem się z swoim poprzednim sprzętem i szukam jakiegoś
    przyjemnego enduro. Po wstępnej analizie możliwości moich finansowych
    oraz bieżącej oferty sprzedających moją największą uwagę przykuły
    sprzęty: Suzuki DR 650 rok 1993 lub Honda Transalp rok 1987. Według
    opisów stan motocykli jest zbliżony, cena prawie ta sama, ale jednak
    między nimi 6 lat różnicy. Honde miałem wcześniej i mam o niej
    wyrobione zdanie. Transalp wydaje mi się być dosyć kultową pozycją.
    Jednak DR też ma grono swoich wielbicieli no i jest 6 lat młodszy. A
    wiec drogie precle, jeśli założymy zbliżony stan techniczny i cenę to
    co?
    Pozdrawiam
    Domin

  • 2. Data: 2009-06-13 17:25:02
    Temat: Re: Co wybrac Suzuki DR czy Transalp
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Sat, 13 Jun 2009 09:47:49 -0700 (PDT), Domin
    <d...@g...com> wrote:

    > jeśli założymy zbliżony stan techniczny i cenę to
    >co?

    Zależy do czego. To są rózne motocykle, o różnym przeznaczeniu.

    Szutry? Błoto? Las? Pola? Wrocław? :P
    A może po prostu wysoki jesteś?

    --
    Darz bór,
    Eskimos

  • 3. Data: 2009-06-13 17:35:05
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Domin pisze:

    > jeśli założymy zbliżony stan techniczny i cenę to co?

    Pamietaj ze singiel umrze przy przebiegu ktory dla transalpa jest koncem
    docierania :)

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    z kierownica z innej bajki

  • 4. Data: 2009-06-13 19:33:20
    Od: konradskce <k...@w...pl>

    Witam,

    Tak sie składa że w garażu kolegów od wspólnych wypadów na moto jest
    zarówno DR jak i Transalp.
    Miałem okazje pojeździć każdym z nich i oto moje (subiektywne)
    wrażenia:
    DR650: pozwoli na więcej zabawy w lekkim terenie i dojedzie po dołkach
    dalej niż Transalp; jeżeli będziesz jeździł z pasażerem zapomnij o
    dalszych przebiegach (trasa Skierniewice - Częstochowa czyli ok 300 km
    w obie strony i mieliśmy dość); specyfika pracy singielka którą albo
    sie lubi albo nie (m.in. wyraźnie wyczuwalne drgania);
    Transalp: zdecydowanie wygodniejsza kanapa i pozycja na moto zarówno
    dla kierowcy jak i pasażerki; wygodniejszy na trasie (lepiej "czuje"
    asfalt niż DR); po zaopatrzeniu w 3 kufry dobrze znosi sporą porcję
    bagażu; silnik pracuje miękko bez dziwnych odgłosów tak
    charakterystycznych dla DR i pokona zdecydowanie więcej kkm;

    Poza tym trzeba konkretnie rozważyć każdy egzemplarz - wiemy wszyscy
    jak jest z używkami w PL ... ja wybrałbym Transalpa. Kolega od DR już
    odkłada do skarbonki w kształcie motocykla na ... Transalpa.

    PS. To mója pierwsza wypowiedź na pl.rec.motocykle. Wybaczcie jeżeli
    coś nie tak ...

    konradskce

  • 5. Data: 2009-06-13 20:25:06
    Od: "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl>

    Witaj
    Użytkownik "Domin" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >oraz bieżącej oferty sprzedających moją największą uwagę przykuły
    >sprzęty: Suzuki DR 650 rok 1993 lub Honda Transalp rok 1987. Według
    Czy Twoj nick zwiazany jest z bylym motocyklem ?
    Jesli tak i posiadales Dominatora(i nie byla to 250tka) to DR650 jest
    baardzo podobnym motocyklem wiec jesli chcesz cos zmienic to jednak Transalp
    z tych dwojga
    Pzdr
    PanAdol
    Triumph Tiger 900

  • 6. Data: 2009-06-13 23:18:44
    Od: Domin <d...@g...com>

    > Czy Twoj nick zwiazany jest z bylym motocyklem ?

    Dzieki za wszystkie odpowiedzi. Podswiadomie czulem ze jednak Honda
    tylko roznica w rocznkiu mnie martwila.
    Pozdrawiam
    Domin

  • 7. Data: 2009-06-13 23:20:23
    Od: Bet <h...@b...poczta.onet.pl>

    W dniu 2009-06-13 18:47, Domin pisze:
> [...]
    > oraz bieżącej oferty sprzedających moją największą uwagę przykuły
    > sprzęty: Suzuki DR 650 rok 1993 lub Honda Transalp rok 1987.

    Najpierw napisz do czego ma Ci służyć ten motocykl. Wbrew pozorom to
    dosyć różne motocykle.
    Mam DR650. Kupiłem go, aby: jeździć po mieście, kręcić się wokół komina,
    pojechać do lasu, na asfalt, szuter, leśne dukty i plaże, na dojazd w
    góry - ok. 50-80 km asfaltem, by robić dzienne trasy do 250km z
    przyjemnością, by mieć dynamiczny, zwinny motocykl, który pozwoli na
    jazdę codzienną i weekendowe wypady - prosty, trwały, niezawodny.

    Sprawdził się w 100% i nie zamieniam go na nic innego. Nie boję się
    zjechać z asfaltu jak trzeba, nie straszne są schody. Jak się zaprę
    dojadę 600km nad morze w ciągu jednego dnia:) - ale nie będę tego
    testował z pasażerem - a Transalpem mógłbym próbować.

    Uwielbiam sposób oddawania mocy tego silnika, ale wielu osobom on nie
    odpowiada - trzeba sprawdzić osobiście.

    W trudniejszym terenie może przeszkadzać Ci masa i długie przełożenie
    pierwszego biegu... no ale Transalp ma tej masy jeszcze więcej.

    Trwałość tego silnika pewnie mniejsza niż Transalpa, ale jego
    konstrukcja prostsza i ew. naprawa tańsza.

    Czekam na dalsze posty...
    --
    Bet
    DR650'92

  • 8. Data: 2009-06-14 07:56:43
    Od: Domin <d...@g...com>

    On 14 Cze, 00:20, Bet <h...@b...poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > przyjemnością, by mieć dynamiczny, zwinny motocykl, który pozwoli na
    > jazdę codzienną i weekendowe wypady - prosty, trwały, niezawodny.

    Dokładnie tak bym to ujął :-). Pewnie spróbuje z Transalpem bo mam go
    w Kraku na miejscu, może kiedyś opisze swe doświadczenia. Jak się
    okaże że jednak Transalp nie jest zgodny z opisem to dzięki Twojej
    wypowiedzi bez wyrzutów sumienia będę brał DR
    Pozdrawiam
    Dominik

  • 9. Data: 2009-06-14 09:10:53
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Domin pisze:

    > Suzuki DR 650 rok 1993 lub Honda Transalp rok 1987.

    Po pierwsze musisz okreslic czy chodzi o DR650 RS/E czy o zwykla R.
    650R/E to calkowicie odmienny motocykl niz Trampek. I nie tylko ze
    wzgledu na silnik ale takze na konstrukcje. To motocykl bardziej
    bezkompromisowy i surowy. Jezdzilem swego czasu trcohe na 650R i jedna
    rzecz mi sie w tym motocyklu nie podobala - kickstarter. Zabawa z
    dekompresorem jest stanowczo nie dla mnie. I nie chodzi o wygode
    rozrusznika elektrycznego ale o caly ceremonial z odpalaniem 650R. w
    XT600K bylo jakos tak normalnie a w DR zgasniecie motocykla na swiatlach
    to koszmar dla kierownika i dla pozostalych uczestniklow ruchu :)
    Poza tym to fajny motocykl ale ja bym wybral 650 RE. Do Trampka, jako
    motocykla bardziej turystycznego niz przelajowego, nalezy jednak
    bardziej porownywac 650RS/RSE. To juz calkiem wygodny turystyk. Chociaz
    ja i tak bym wybral 600/660 Tenere :)

  • 10. Data: 2009-06-14 10:45:22
    Od: Domin <d...@g...com>

    > Po pierwsze musisz okreslic czy chodzi o DR650 RS/E

    Skoro temat sie tak rozkrecil to pozwole sobie jeszcze na rozszerzenie
    info.
    Suzuki to RS wiec problemu z starterem nie ma, ten co sobie
    wypatrzylem to:

    http://www.allegro.pl/item657270125_suzuki_dr_650_su
    per_stan_nie_klr_kle_xt.html

    Jeśli natomiast chodzi o trampka to:

    http://moto.allegro.pl/item661327998_honda_xl_600_tr
    ansalp_stan_bdb_super_cena.html

    Wyczynowej jazdy uprawiac na razie nie zamierzam, ale chcialbym miec
    opcje zjechania z drogi i przelecenia na przelaj przez "pole
    ziemniakow", strumyk i kawalek lasu, a moze i przejechania sie po
    torze dla crossow - nie jako konkurent dla nich, ale zeby sie dalo.
    Taki odczuwam pociag do zjezdzania z drogi. Wiekszosc trasek to bedzie
    asfalt do roboty i z powrotem.
    Pozdrawiam
    Dominik