  • 1. Data: 2009-09-23 13:45:21
    Temat: Co wybrac?
    Od: "tad" <s...@s...mk>

    Witam,

    Aktualnie posiadam aparat Canon A710 IS. Zastanawiam sie na zmiana i
    stad moje pytanie: czy jest sens zmienic tego Canona na cos z ponizszej
    listy:

    Olympus Sp-500
    Sony DSC-H2

    A moze polecicie cos zupelnie innego w tej samej cenie? Za nowymi
    aparatami w tej cenie raczej sie nie rozgladam bo chyba nie warto. Czy
    sie myle?

    Aparat nie ma jakiegos szczegolnego przeznaczenia; zdjecia robione w
    miare rzadko w roznych miejscach i roznej porze :)

    --
    tad
    http://tnij.org/dgv8

  • 2. Data: 2009-09-23 14:53:02
    Temat: Re: Co wybrac?
    Od: "janek" <n...@a...pl>

    Użytkownik "tad" <s...@s...mk> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > Aparat nie ma jakiegos szczegolnego przeznaczenia; zdjecia robione w
    > miare rzadko w roznych miejscach i roznej porze :)

    loda sobie zafunduj w jednym miejscu i wiadomej porze

  • 3. Data: 2009-09-23 14:57:09
    Od: "J." <j...@i...pl>

> [...]
    >
    > Aparat nie ma jakiegos szczegolnego przeznaczenia; zdjecia robione w
    > miare rzadko w roznych miejscach i roznej porze :)

    A przepraszam, czego Ci brakuje konkretnie w A710 IS? Bo po zmianie na nowy
    wcale nie musi być lepiej. Aparaty, które wskazałes, to ultrazoomy, wprawdzie
    jeszcze nie specjalnie przesadzone [w granicach 10-12x, to co teraz się
    wyprawia to idiotyzm], ale jeśli naprawde nie potrzebujesz b. długiego tele,
    to taka zamiana może się odbyć kosztem gorszej jakości obiektywu. Te modele,
    które podałeś sa już nie produkowane i trudno dostepne, choc jeszcze może ktoś
    wyprzedaje zapasy. Nie beda miały żadnych przewag nad Twoim A710 pod względme
    szybkości działania i jakości zdjęć. Tyle,że nie władowano w nie piramidalnej
    liczby zbędnych pixeli jeszcze i 20x zooma, jak w nowszych z tych serii. W
    przypadku tego Olympusa to stracisz mocno na szerokim kącie -przesiadka z 35mm
    na 38 może być bolesna. Musisz określić,czego Ci dokładnie potrzeba w
    aparacie. Jedyna rzecz, która na pewno daje przewage w nowszych aparatach, to
    na ogół większa szybkość pracy [ale te co wskazałes nie sa zbyt nowe]. Za to
    pomijajac już tendencje w matrycach i optyce, często wykastrowuje się aparaty
    z użytecznych funkcji jak niektóre tryby A,S,M czy np. wizjera optycznego.
    Twój Canon to wszystko ma i dość użyteczny zakres ogniskowych 35-210mm. Ale
    może brakuje Ci np. szerszego kąta albo dłuższego tele właśnie? A może całkiem
    czego innego?
    Dla przykładu:Ja chce wymienić swojego Sony V1 na coś innego bo:
    -nie ma IS, a stabilizacja okazuje sie b. praktyczna w słabym świetle [Ty masz]
    -jest już dużo wolniejszy od współczesnie produkowanych modeli [Twój Canon
    niekoniecznie, bo znacznie nowszy -sprawdź charakterystyki na dpreview i
    porownaj z innymi, jeśli ten model ma zrobiony dokładny test, jak jego
    następca A720IS, też już dawno wykupiony na pniu z rynku]
    -brakuje mi ogniskowej na tele [tylko niecałe 140mm] a posługiwanie się
    nasadkowym telekonwerterem w wiekszości przypadków okazuje się diabelnie
    niepraktyczne [jakiego zakresu ogniskowych Ty potrzebujesz, wiecej szerokiego
    czy tele -focisz częściej budynki/wnętrza czy faunę, krajobrazy -zakres 35-210
    jest dość uniwersalny]
    Pozdrawiam
    -J.

  • 4. Data: 2009-09-23 15:42:02
    Od: "tad" <s...@s...mk>

    janek wrote:

    > loda sobie zafunduj w jednym miejscu i wiadomej porze

    Oo widze jestes w temacie. Z wlasnego doswiadczenia jakie miejsca
    dokladnie polecasz?

    --
    tad
    http://tnij.org/dgv8

  • 5. Data: 2009-09-23 15:44:05
    Od: "tad" <s...@s...mk>

    J. wrote:

    > A przepraszam, czego Ci brakuje konkretnie w A710 IS?

    <ciach>

    Dziekuje bardzo za wyczerpujaca odpowiedz. Przemysle to wszystko i
    najprawdopodobniej pozostane przy A710.

    --
    tad
    http://tnij.org/dgv8

  • 6. Data: 2009-09-24 09:30:07
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Aktualnie posiadam aparat Canon A710 IS. Zastanawiam sie na zmiana i
    > stad moje pytanie: czy jest sens zmienic tego Canona na cos z ponizszej

    A może zainteresuje Cię Nikon Coolpix 8800 VR - mam do sprzedania w cenie
    620 PLN.
    Więcej informacji: s...@w...pl 784069158.
    Opis i recenzje:
    http://www.recenzje.net.pl/1-aparaty_cyfrowe/6.499-n