  • 1. Data: 2011-10-23 17:20:45
    Temat: Co tracimy dolewajac benzyne do ON ?
    Od: "_THX" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wiadomo, że podczas mrozów, szczeólnie silnych, warto dolewać benzynę do
    oleju napędowego: 10%, 15%, 20% lub nawet więcej przy cięzkim mrozie.
    I pytanie:
    Co zyskujemy (poza mniejszym ryzykiem wytrącania się parafiny), a co tracimy
    (liczbę cetanową, moc, moment, katalizator, jeszcze coś innego)?
    Tak teoretycznie jak benzyna bedzie po 4 zł/l, a ON po 6 zł/l to może się
    opłacać ;-)

  • 2. Data: 2011-10-23 17:42:23
    Temat: Re: Co tracimy dolewajac benzyne do ON ?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "_THX" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Tak teoretycznie jak benzyna bedzie po 4 zł/l, a ON po 6 zł/l to może się
    > opłacać ;-)

    nawet jeśli ON będzie droższy od benzyny to nie tak bardzo.
    Zakłądając, ze będzie droższy o powiedzmy 10%, a do baku dolejesz powiedzmy
    20% to policz ile zyskasz na powiedzmy 50 litrach...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 3. Data: 2011-10-23 19:30:01
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-10-23 17:20, _THX pisze:
> [...]
    > (liczbę cetanową, moc, moment, katalizator, jeszcze coś innego)?
    > Tak teoretycznie jak benzyna bedzie po 4 zł/l, a ON po 6 zł/l to może się

    Ciekawe czy uda Ci się zaoszczędzić tyle aby wystarczyło na naprawę
    pompy wtryskowej czy innych pompowtrysków...
    powodzenia

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 4. Data: 2011-10-23 19:54:19
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 23.10.2011 17:20, _THX pisze:
> [...]
    > (liczbę cetanową, moc, moment, katalizator, jeszcze coś innego)?
    > Tak teoretycznie jak benzyna bedzie po 4 zł/l, a ON po 6 zł/l to może się

    gwarancje na silnik? JAkie są nagrody za prawidłową odpowiedź?

  • 5. Data: 2011-10-23 20:54:58
    Od: z <z...@g...pl>

    _THX pisze:
    > Wiadomo, że podczas mrozów, szczeólnie silnych, warto dolewać benzynę do
    > oleju napędowego: 10%, 15%, 20% lub nawet więcej przy cięzkim mrozie.

    Naprawdę można dolać tyle? 10% to jeszcze rozumiem ale więcej...

  • 6. Data: 2011-10-23 20:59:53
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-10-23 20:54, z pisze:

    > Naprawdę można dolać tyle? 10% to jeszcze rozumiem ale więcej...

    Temat tyle razy wałkowany tu na grupie, że nie chce mi sie po raz
    kolejny powtarzać: oryginalna instrukcja obsługi samochodu Citroen
    Xantia II (1.9td) mowi o dolewaniu nawet 50-50 jezeli mrozy sa silne.
    Wiec raczej producent sie nie myli.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 7. Data: 2011-10-24 08:46:55
    Od: "jack" <j...@v...pl>

> [...]

    > kolejny powtarzać: oryginalna instrukcja obsługi samochodu Citroen

    > Xantia II (1.9td) mowi o dolewaniu nawet 50-50 jezeli mrozy sa silne.

    Ulepszacze sa lepsze i tańsze to raz.Nigdy nie miałem osobówki w dizlu,ale do
    ciezarówki lałem nie wiecej jak 20lna bak czyli na 1200 l.
    O dolewaniu pół na pół nigdy nie słyszałem?po co?
    Jesli auto masz w garażu to wystarczy ze na mrozie na postoju chodzi na wolnych.
    W ciągu godz.paliwo krązy kilkakrotnie.
    No ale ja ze wsi jestem,w miescie moze inaczej.
    pozdro.jack

  • 8. Data: 2011-10-24 12:36:51
    Od: "PM" <x...@w...pl>

> [...]
    > powtarzać: oryginalna instrukcja obsługi samochodu Citroen Xantia II
    > (1.9td) mowi o dolewaniu nawet 50-50 jezeli mrozy sa silne. Wiec raczej

    to samo (50:50) pisali w takiej książeczce o układach zasilania silników o
    ZS
    wyd. WKŁ - ale to stara ksiażka więc nieważna ;-)

  • 9. Data: 2011-10-24 13:04:39
    Od: " e^x/dx" <d...@W...gazeta.pl>

    Po co takie kombinacje? Przecież na stacjach jest gotowe paliwo z dodatkami
    zimowymi. Nigdy nie miałem z tego powodu problemów. Nawet przy -35degC.

  • 10. Data: 2011-10-24 22:31:34
    Od: "aro333" <a...@w...pl>

    No wlasnie - od kiedy takie paliwo jest sprzedawane (od jakiego miesiąca)?
    Czy to wymóg ustawowy , może technologiczny czy tylko marketingowy?