  • 1. Data: 2009-06-11 08:39:16
    Temat: Co to jest Video port w kamerze IP
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Witajcie.
    Wiem, że to zły dział i przepraszam, ale szukam pomocy.
    Mam kamerę IP i w jej ustawieniach jest coś co się nazywa Video Port i
    ma duży nr 4320. Co to za port, co on oznacza i czym różni się od
    portu 80 dla http?

  • 2. Data: 2009-06-11 10:36:40
    Temat: Re: Co to jest Video port w kamerze IP
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    slawek7 wrote:
    > ma duży nr 4320. Co to za port, co on oznacza i czym różni się od
    > portu 80 dla http?

    Właściwie niczym się nie różni poza tym, że 80 jest domyślnym dla http.
    Możesz ustawić dowolny, byle taki sam ustawić po stronie oprogramowania
    korzystającego z kamery no i oczywiśćie żeby nie kolidował z innymi
    usługami w kamerze (np http).

    Mirek.

  • 3. Data: 2009-06-11 14:59:46
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Ok ale dlaczego w ustawieniach są dwie możliwości, jest ustawienie dla
    http domyślnie 80 i poniżej Video Port domyślnie 4320. Jak się
    wykożystuje ten Video Port?

  • 4. Data: 2009-06-11 16:03:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Jun 2009 07:59:46 -0700 (PDT), slawek7 wrote:
    >Ok ale dlaczego w ustawieniach są dwie możliwości, jest ustawienie dla
    >http domyślnie 80 i poniżej Video Port domyślnie 4320. Jak się
    >wykożystuje ten Video Port?

    Zapewne jest tam dostepny strumien danych video.

    MPEG ?

    J.

  • 5. Data: 2009-06-12 07:39:52
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    slawek7 wrote:
    > Ok ale dlaczego w ustawieniach są dwie możliwości, jest ustawienie dla
    > http domyślnie 80 i poniżej Video Port domyślnie 4320. Jak się
    > wykożystuje ten Video Port?

    To jest różnie rozwiązane. Zazwyczaj obraz z kamery można oglądać ze
    strony www przez http na porcie 80 i jednocześnie przez np rtsp na
    porcie jakimśtam. Widziałem też kamery, które na wbudowanej stronie www
    mają tylko do sciągnięcia active-x (tfu!), który to łączy się z kamerą
    już na innym porcie i za pomocą innego protokołu.]
    Musisz poczytać w dokumentacji kamery, albo napisz jaki to model to
    zobaczymy.

    Mirek.

  • 6. Data: 2009-06-12 10:55:35
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Kamera to Edimax IC-1500 sam kabel

  • 7. Data: 2009-06-12 18:56:41
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    slawek7 wrote:
    > Kamera to Edimax IC-1500 sam kabel

    No więc jest tak jak mówię, czyli nieszczęsny active-x i nawet jak
    oglądasz przez "stronę www" to w użyciu jest również port 4321, a żeby
    było jeszcze ciekawiej, to także port 4322 - prawdopodobnie do
    uzgadniania parametrów transmisji, a port 13364 wykorzystywany jest
    przez program konfiguracyjny kamery.
    Masz jakiś problem z tą kamerą czy tak tylko z ciekawości?

    Mirek.

  • 8. Data: 2009-06-13 04:30:42
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    No mam pewien problem.
    Otóż mam ją zamontowaną w domu (patrzy na parking), mam router
    przekierowałem port dla niej (IP zewnętrzny) i chciałem się z nią
    połączyć z pracy. Lecz mam tu poblokowane pewne porty i nie wiem co
    zrobić aby można było się jednak do niej dostać.

    Nie wiem za bardzo jak działa sieć tak ogólnie, ale czy jeśli do
    konfiguracji wpiszę jakiś port dla HTTP (nie dla wideo portu, który
    jest 4321) który jest dostępny, to czy to będzie działało w
    przeglądarce.
    Mówiłeś że dzięki active-x to działa, ale w adresie podaje się IP + nr
    wpisany dla HTTP a nie wideo port.
    O co tu chodzi? Ja sobie pomyślałem że ten video port to służy do tego
    że jakbym chciał oglądać to w
    Windows Media Player, a port HTTP jest dla przeglądarki. Może to tak
    jest?
    A czy jest jakaś możliwośc sprawdzenia na jakim porcie proacuje
    przeglądarka w czasie oglądania widoku?

  • 9. Data: 2009-06-13 05:18:25
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Właśnie coś odkryłem. Znalazłem program, który pokazuje na jakim
    porcie działa program.
    Jak uruchomiłem IE to pokazuje mi że działa tylko na tym porcie 4321,
    natomiast w pasku adresu muszę wpisać port podany na HTTP port, w moim
    przypadku 88, ale dlaczego ten program nie pokazuje tego portu 88
    tylko ten 4321? i dlaczego nie mogę zmienić tego nr 4321 na inny, tzn
    jak zmienie to nie mam obrazu! I dziwne dla mnie też ze nie mogę
    wpisać w adreie IP:4321 tylko IP:88.
    Bardzo was proszę wytłumaczcie mi to jakoś bo przeraża mnie to.

  • 10. Data: 2009-06-13 07:31:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Jun 2009 22:18:25 -0700 (PDT), slawek7 wrote:
> [...]
    >wpisać w adreie IP:4321 tylko IP:88.
    >Bardzo was proszę wytłumaczcie mi to jakoś bo przeraża mnie to.

    A masz troche pojecia o tcp/ip ?

    W pasku adresu wpisujesz jakis port, IE laczy z tym adresem i portem
    i czyta .. strone www. Czy jak kto woli html. A jak przeczyta to
    polaczenie zamyka.

    A na tej stronie jest uruchomienie czegos co korzysta z wlasciwego
    portu do transmisji video, czyli 4321. I to polaczenie jest otwarte
    dlugo. Byc moze zreszta jest UDP a nie TCP.

    I zmienic tego portu nie mozesz.
    No chyba ze kamera ma jakas konfiguracje, i jest to w niej mozliwe.

    J.