  • 11. Data: 2009-06-13 09:05:41
    Temat: Re: Co to jest Video port w kamerze IP
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    slawek7 wrote:
    .
    > Otóż mam ją zamontowaną w domu (patrzy na parking), mam router
    > przekierowałem port dla niej (IP zewnętrzny)

    Musisz przekierować porty 80 i 4321 dla TCP oraz 13364 i 4322 dla UDP -
    jest to wyraźnie opisane w instrukcji.

    > Nie wiem za bardzo jak działa sieć tak ogólnie, ale czy jeśli do
    > konfiguracji wpiszę jakiś port dla HTTP (nie dla wideo portu, który
    > jest 4321) który jest dostępny, to czy to będzie działało w
    > przeglądarce.

    Ale po co? 80 ci się nie podoba? Możesz wpisać inny, ale wtedy w
    przeglądarce wpisujesz ten nr po adresie i dwukropku np
    http://192.168.0.1:999

    > Mówiłeś że dzięki active-x to działa, ale w adresie podaje się IP + nr
    > wpisany dla HTTP a nie wideo port.

    "Strona" w przeglądarce działa po tym porcie, ale ten active-x, który de
    facto jest programem uruchamianym na twoim komputerze łączy się już
    przez "video port" i pewnie wartość 4321 ma wpisaną na stałe.

    > O co tu chodzi? Ja sobie pomyślałem że ten video port to służy do tego
    > że jakbym chciał oglądać to w
    > Windows Media Player, a port HTTP jest dla przeglądarki. Może to tak
    > jest?

    A WMP potrafi to? Ja łączyłem się z niektórymi kamerami pod linuksem za
    pomocą VLC albo Mplayera - są również pod windowsa, to możesz spróbować
    wpisać: rtsp://192.168.0.1:4321/ gdzie 192.168.0.1 to adres kamery
    oczywiście. Zakładam, że kamera używa protokołu RTSP - bo nie jest to
    nigdzie napisane.

    > A czy jest jakaś możliwośc sprawdzenia na jakim porcie proacuje
    > przeglądarka w czasie oglądania widoku?

    Można podglądnąć pakiety TCP-IP stosownym programem i zobaczyć z którym
    nr portu idą - tylko po co, skoro wszystko wiadomo?

    Mirek.

  • 12. Data: 2009-06-13 12:56:01
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    To co ja mam zrobić jak w pracy z tego co sprawdziłem działają mi
    tylko takie porty jak 80, 135, 8080. Kamerę mam w domu podłączoną
    poprze router.

    >Można podglądnąć pakiety TCP-IP stosownym programem i zobaczyć z którym
    >nr portu idą

    A możesz mi powiedzieć jakim programem to sprawdzić?

  • 13. Data: 2009-06-13 13:36:51
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    W tej kontrolce active-X nie można zmienić domyślnego portu 4321 na
    inny? to po co jest ta możliwość w ustawieniach?

  • 14. Data: 2009-06-13 13:37:31
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sat, 13 Jun 2009 09:31:37 +0200,
    J.F <j...@p...onet.pl> screamed:

    > A masz troche pojecia o tcp/ip ?
    >
    > W pasku adresu wpisujesz jakis port, IE laczy z tym adresem i portem
    > i czyta .. strone www. Czy jak kto woli html. A jak przeczyta to
    > polaczenie zamyka.

    Nie zawsze. http://en.wikipedia.org/wiki/Keepalive#HTTP_Keepaliv

    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:230B ]
    [ 15:36:49 user up 12102 days, 3:31, 1 user, load average: 0.94, 0.98, 0.00 ]

    Death is just life's way of telling you you've been fired.

  • 15. Data: 2009-06-13 14:46:02
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    slawek7 wrote:
    > To co ja mam zrobić jak w pracy z tego co sprawdziłem działają mi
    > tylko takie porty jak 80, 135, 8080.

    No masz kilka możliwości: pogadać z adminem, żeby ci odblokował porty
    których potrzebujesz, przetunelować to przez dostępne porty, zadowolić
    się obrazkami wysyłanymi na ftp albo maila. Z drugiej strony to nie
    wierzę, żebyś w pracy miał aż tak poobcinane porty - policja, ABW ?? ;)

    > Kamerę mam w domu podłączoną
    > poprze router.

    A porty przekierowałeś? Podaj adres to sprawdzimy ;)

    > A możesz mi powiedzieć jakim programem to sprawdzić?

    Wireshark?
    Nie wiem nigdy mi to nie było potrzebne.

    Mirek.

  • 16. Data: 2009-06-13 14:52:04
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > A możesz mi powiedzieć jakim programem to sprawdzić?

    Np. darmowym Ethereal

    Paweł

  • 17. Data: 2009-06-13 14:58:24
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    slawek7 wrote:
    > W tej kontrolce active-X nie można zmienić domyślnego portu 4321 na
    > inny? to po co jest ta możliwość w ustawieniach?

    Może jest inny program do tej kamery, a może kontrolka sama pobiera ten
    nr przez port http, a może miało być ustawiane, ale programista miał zły
    dzień. Mnie nie pytaj, nie widziałem tej kamery na oczy, tylko
    popatrzyłem na instrukcję.

    Mirek.

  • 18. Data: 2009-06-13 17:19:15
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Powiem szczerze, że ja już nic nie rozumiem i proszę Was nie złoście
    się na mnie.
    Zawsze myślałem że przekierowanie działa tak:

    Mam PC1 podłączony do sieci i PC2. Powiedzmy ze PC1 jest podłączony
    bezpośrednio do internetu z publicznym adresem, a PC2 poprzez Router.
    Jeśli PC1 wysyła prośbę o dane do PC2 a tam jest router
    toprzekierowanie portów działa tak że dane zapytanie na ten adres IP
    kieruje poprzez dany port do jakiegoś komputera. wtedy w routerze jest
    przekierowany port na dany adres IP wewnętrzy, a komputer który dostał
    zapytanie po prostu odsyła dane i tu może być na innym porcie bo dane
    są wysyłane do innego komputera, ale ważne aby odbiorca miał dostęny
    (otwarty) port przychodzący.
    Przenosząc to na tą moją sytuację, przekierowuje w swoim routerze
    jakis port np 8080 (bo nie wiem dlaczego, ale 80 wysyła gdzieś
    indziej) na kamerę jako HTTP w ustaweniach kamery, potem kamera tak
    jak opisywaliście, odpowiada na porcie 4321 i tu mój router nic nie
    robi bo dane są wychodzące, ale ważne aby nie działał firewall. I
    teraz dane dochodzą do komputera w pracy na porcie 4321, który
    powinien być otwarty.
    Problem w tym, że nie jest, bo (nie pamiętaj nazwy porgramu) ale ten
    numer jest akurat blokowany, czyli nic z tego, bo chociaż w kamerze
    jest możliwość wpisania innego portu, to tak dziwna kontrolka abo nie
    ma możliwości zmiany, albo ja nie wiem jak to zrobić, a by wpisać inny
    nr portu.

    CZy jest jakieś znaczenie że ja sobie jakiejś aplikacji przypiszę
    dowolny nr portu? Co w sytuacji, jak np w pracy mam otwarty port 8080,
    a on służy do czegoś tam innego. Czy to jest tak, że jeden numer do
    jednej aplikacji, czy nie?

    Możecie mnie poprawić, bo chcę to zrozumieć, ale sam teorii nie chcę
    tworzyć, a chyba to robię?

  • 19. Data: 2009-06-13 17:59:48
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    slawek7 pisze:
    > Powiem szczerze, że ja już nic nie rozumiem i proszę Was nie złoście
    > się na mnie.

    Podstawowy problem polega na tym, że przeglądarki nie mają mechanizmów
    do wyświetlania obrazu on-line z kamery. Producenci kamer muszą więc ten
    problem jakoś obejść.
    Jedną z metod jest przesłanie active-x.
    Z poziomu przeglądarki łączysz się standardową metodą (protokołem http,
    port 80) z wbudowanym do kamery serwerem http. Ten serwer odsyła
    active-x. Ten active-x jest zwykłym programem, który po odebraniu
    instaluje się się na komputerze klienta. Po uruchomieniu nawiązuje on
    połączenie z kamerą w sobie tylko znany sposób. Protokoły jakich używa i
    numery portów zależą wyłącznie od tego co wymyślił sobie programista.
    Tak wiec tylko w instrukcji do kamery możesz znaleźć informacje do
    należy ustawić w routerze aby obraz był dostępny przez Internet

> [...]
    > jest możliwość wpisania innego portu, to tak dziwna kontrolka abo nie
    > ma możliwości zmiany, albo ja nie wiem jak to zrobić, a by wpisać inny

    W dalszej części tekstu użyłeś tak bardzo złożonych zdań, że nie mogę
    zrozumieć o co chodzi.

    Paweł

  • 20. Data: 2009-06-13 18:09:37
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Opisałem jak to rozumiem, ale jak Ty nie wiesz o co chodzi, tzn, że ja
    już w ogóle jestem nie w temacie?
    Zapytam inaczej, czy możesz mi jakoś w prosty sposób wyjaśnić o co
    chodzi z tym przekierowaniem portów i tak ogólnie z tymi portami.
    Powiedz mi też, czy jeśli kamera tak jak ta ma port HTTP oraz Video
    port, to czy w routerze musi być przekierowanie tych dwóch portów w
    routezrze na adres IP kamery, czy tylko samego portu HTTP?