  • 1. Data: 2009-06-10 17:36:30
    Temat: Ładowanie pakietu Li-Ion 7,2V
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    Witam
    Poszukuję ładowarki, najchętniej taniej, do ładowania pakietu LI-Ion
    7,2V, pojemność ok. 6Ah, oczywiście wyposażonego w zabezpieczenie.
    Zastanawiam się czy popularne zasilacze do kamer video 8,4V nie będą
    odpowiednie:
    http://allegro.pl/search.php?from_form=1&sg=0&string
    =zasilacz+8%2C4V

    Napięcie końcowe ładowania to właśnie 8,4V. Brak zapasu napięcia może
    świadczyć, że zasilacz ma ograniczenie prądowe do ładowania akumulatora.
    Wtedy jego praca powinna być CV/CC, czyli taka jaką potrzebuję.

    Czy ktoś próbował użyć takich zasilaczy do bezpośredniego ładowania
    pakietu li-ion?

    Oczywiście alternatywą, ale dosyć drogą jest ładowarka, np. z elfy:
    https://www1.elfa.se/data1/wwwroot/webroot/Z_DATA/06
    941900.pdf
    135zł netto.

    A może ktoś może polecić w miarę tanie ładowarki do 2 akumulatorów
    Li-ion (7,2V) z prądem 1,5-3A?
    EM

  • 2. Data: 2009-06-11 17:18:43
    Temat: Re: Ładowanie pakietu Li-Ion 7,2V
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    EM pisze:

    > Poszukuję ładowarki, najchętniej taniej, do ładowania pakietu LI-Ion
    > 7,2V, pojemność ok. 6Ah, oczywiście wyposażonego w zabezpieczenie.
    [...]
    > Oczywiście alternatywą, ale dosyć drogą jest ładowarka, np. z elfy:
    > https://www1.elfa.se/data1/wwwroot/webroot/Z_DATA/06
    941900.pdf
    > 135zł netto.

    Drogą? :-o Dobre ładowarki do pakietów Li-Ion (np. modelarskich)
    kosztują conajmniej dwa razy tyle. Polecam np. Pelikan Shark:
    http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=
    4768

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2009-06-11 19:24:06
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    >
    > Drogą? :-o Dobre ładowarki do pakietów Li-Ion (np. modelarskich)
    > kosztują conajmniej dwa razy tyle. Polecam np. Pelikan Shark:

    Zdaję sobie sprawę, że dobre ładowarki modelarskie kosztują więcej.
    Ta którą podajesz ma sporo opcji, wyświetlacz i sporą moc.
    Mnie natomiast chodzi o coś taniego. Bez zbędnych rzeczy. Tylko 7,2V ok.
    2A CC/CV. Nie wykluczone, że ładowarki do kamer tak mają. One kosztują
    40-50zł brutto. Może ktoś coś wie na ten temat?
    EM

  • 4. Data: 2009-06-11 20:03:57
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    EM pisze:

> [...]
    > Ta którą podajesz ma sporo opcji, wyświetlacz i sporą moc.
    > Mnie natomiast chodzi o coś taniego. Bez zbędnych rzeczy. Tylko 7,2V ok.

    Obejrzyj kategorię "ładowarki" w powyższym sklepie. Są dostępne także
    prostsze i tańsze modele. Na przykład za 35 zł (prąd 0,8A):
    http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=
    1517
    a za 72 zł to już wypas automat do 3A:
    http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=
    452

    Sklepu nie znam osobiście, może gdzie indziej znajdziesz to samo taniej.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2009-06-12 12:07:15
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Adam Dybkowski wrote:
    > Obejrzyj kategorię "ładowarki" w powyższym sklepie. Są dostępne także
    > prostsze i tańsze modele. Na przykład za 35 zł (prąd 0,8A):
> [...]

    ...i podejrzewam, ze takie ladowarki sa o niebo bardziej godne zaufania,
    niz tanie wynalazki niewiadomego pochodzenia z allegro.

    k,

  • 6. Data: 2009-06-12 14:05:19
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    KILu pisze:
> [...]
    >
    > ...i podejrzewam, ze takie ladowarki sa o niebo bardziej godne zaufania,
    > niz tanie wynalazki niewiadomego pochodzenia z allegro.

    Wspomniane ładowarki są na 12V. Ja potrzebuję na 230VAC.
    Rozmawiałem z klientem z batimexu i twierdzi, że są to CC/CV, więc
    powinny się nadać.
    Np. taka:
    http://www.batimex.pl/towar.asp?idtowaru=3507

    Pozdr
    EM

  • 7. Data: 2009-06-12 18:22:59
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    EM pisze:

    452

    > Wspomniane ładowarki są na 12V. Ja potrzebuję na 230VAC.

    Jaki problem dokupić ulubionej firmy zasilacz 12V? Nie musi być nawet
    stabilizowany.

    > Np. taka:
    > http://www.batimex.pl/towar.asp?idtowaru=3507

    To jest stabilizowany zasilacz a nie ładowarka. Musisz sam dbać o
    odczepienie go od pakietu po naładowaniu (gdy prąd spadnie poniżej
    50-100 mA) bo przeładujesz ogniwa i będzie niezła zadyma. Ogniwa Li-Ion
    są na to szczególnie wrażliwe (zapłon itd).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2009-06-13 12:07:11
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > 50-100 mA) bo przeładujesz ogniwa i będzie niezła zadyma. Ogniwa Li-Ion
    > są na to szczególnie wrażliwe (zapłon itd).

    Oczywiście racja z tym, że należy odłączyć zasilanie gdy prąd spadnie do
    odpowiednio niskiej wartości.
    Ogólnie mam pakiet zabezpieczony, więc raczej nie obawiam się o zapłon
    itp. Tym bardziej jeśli się nie przekracza napięcia, to nie powinno być
    problemu. Niebezpiecznie zaczyna się robić ok. 4,5V/celę.

    Proste ładowarki do pojedynczych li-ionów jakie widziałem mają wstawiony
    układ protekcji ogniwa jako element kontrolujący ładowanie. Czyli coś
    takiego, że ok. 4,3V rozłącza zasilanie. To dopiero jest kiepska ładowarka.

    No nic, chyba kupię taki zasilacz i popróbuję. Najwyżej dorobię jeszcze
    jakiś układ ładowania, ale wolałbym tego uniknąć.

    Pozdr
    EM