  • 1. Data: 2009-06-10 09:28:27
    Temat: Octave
    Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX>

    Witam,

    Mam szybkie pytanie odnosnie Octave. M-file czyta z pliku dane zebrane
    przez analizator stanow logicznych, laduje je do duzej, macierzy, robi
    jakas obrobke tego (zadne fft, itd). Nie bardzo kapuje dlaczego
    pracochlonnosc obliczeniowa konsekwentnie rosnie nieliniowo. Danych
    jest na przyklad dwa razy wiecej, a czas wykonywania programu jest 4
    razy dluzszy. Moze mnie ktos oswiecic o co chodzi?

    --
    Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

  • 2. Data: 2009-06-10 10:56:19
    Temat: Re: Octave
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Marcin E. Hamerla schrieb:
> [...]
    > jest na przyklad dwa razy wiecej, a czas wykonywania programu jest 4
    > razy dluzszy. Moze mnie ktos oswiecic o co chodzi?

    nie wiem jak z Oktave bo pracuję z Matlabem, ale tu masz podobne
    zjawisko (czasami). Już samo wczytywanie ASCII nie jest całkiem liniowe.
    Myślę, że to sprawa buforów, które nie są w 100% trzymane w pamięci
    tylko wywalane na dysk. Jak duże są te twoje macierze? Ja miałem np. coś
    takiego, że wczytywanie i przetwarzanie w kawałkach 10MB było mniej
    więcej 10x szybsze od przetwarzania w całości na raz (max 2GB), choć
    musiałem trochę uważać na stykach (filtry potrzebowały max 100 punktów z
    przeszłości i przyszłości). Nie wiem czy Oktave też ma możliwość
    konfiguracji pamięci, jak Matlab.

    Waldek

  • 3. Data: 2009-06-10 11:00:05
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On śro, 10 cze 2009 11:28:27 in article
    Marcin E. Hamerla wrote:
> [...]
    > jest na przyklad dwa razy wiecej, a czas wykonywania programu jest 4
    > razy dluzszy. Moze mnie ktos oswiecic o co chodzi?

    <złosliwość>
    Moja magiczna kula mówi mi, że masz pętlę w pętli ;)
    </złosliwość>

    Tak naprawdę przypuszczam, że masz problem wynikający z dynamicznego
    rozszerzania tablic. Właśnie niedawno na liście dyskusyjnej octave
    stwierdzono, że algorytm jest o złożoności kwadratowej :(

    Jedyne jak na razie (zanim poprawią) rozwiązanie, to prealokacja
    tablicy do finalnego lub nadmiarowego rozmiaru.

  • 4. Data: 2009-06-10 13:30:24
    Od: "bartekLTG" <b...@o...ciach.pl>

    Marcin E. Hamerla wrote:
> [...]
    > przez analizator stanow logicznych, laduje je do duzej, macierzy, robi
    > jakas obrobke tego (zadne fft, itd). Nie bardzo kapuje dlaczego

    Powiedz dokladniej, jak laduje (najlepiej kod)
    i co robisz z ta macierza.

    > pracochlonnosc obliczeniowa konsekwentnie rosnie nieliniowo. Danych
    > jest na przyklad dwa razy wiecej, a czas wykonywania programu jest 4
    > razy dluzszy. Moze mnie ktos oswiecic o co chodzi?

    Poza tym, o czym mowil mirek moze tez n razy przesylasz do funkcji
    przez wartosc cala macierz. W amtalbie, jesli dobrze pamietam,
    dzieje sie tak wtedy, gdy modyfikujesz zmienna wewnatrz funkcji,
    w przeciwnym wypadku kopia nie jest tworzona.

    Jeszcze raz: daj odpowiednie fragmenty kodu.

    pozdrawiam
    --
    bartekltg
    ...aby UseNet rósl w sile a trolle siedzialy cicho

  • 5. Data: 2009-06-10 16:34:19
    Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX>

    Mirek napisal(a):

> [...]
    >
    >Jedyne jak na razie (zanim poprawią) rozwiązanie, to prealokacja
    >tablicy do finalnego lub nadmiarowego rozmiaru.

    Ok, to jest to.
    Najciekawsze jest to, ze podczas porannej dyskusji w firmie wysunalem
    taka hipoteze i naet chcialem na poczatku stworzyc tablice przez
    zeros(n,m), ale poniewaz gremialnie stwierdzilismy, ze to chyba
    niemozliwe by tak sie Octave zachowywal, wiec skonczylo sie na niczym.

    --
    Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

  • 6. Data: 2009-06-10 20:50:50
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Marcin E. Hamerla wrote:

> [...]
    > zeros(n,m), ale poniewaz gremialnie stwierdzilismy, ze to chyba
    > niemozliwe by tak sie Octave zachowywal, wiec skonczylo sie na niczym.

    Matlab daje warning jak tego nie robisz i pisze, ze bedzie dzialac wolniej.

    Waldek

  • 7. Data: 2009-06-10 23:53:57
    Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX>

    Waldemar Krzok napisal(a):

    >Matlab daje warning jak tego nie robisz i pisze, ze bedzie dzialac wolniej.

    My jedziemy niskim kosztem: Open Office, Octave, itd.

    --
    Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla