  • 1. Data: 2009-06-10 22:58:50
    Temat: swietlówki do positivu...
    Od: "Sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Czy ktoś wie może, jaką długość fali mają świetlówki UV tego typu
    http://www.allegro.pl/item656497178_zarowka_swietlow
    ka_uv_najwyzsza_jakosc.html ?
    Są one używane w naświetlarkach kosmetycznych (żele do paznokci akrylowych).
    A może ktoś próbował zrobić naświetlarkę z takich świetlówek i może
    powiedzieć
    czy się to sprawdza ?

    pozdr.

  • 2. Data: 2009-06-10 23:04:28
    Temat: Re: swietlówki do positivu...
    Od: "Sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Znalazłem info, ze te światlówki nadają na 365 nm. Positiv ponoć ma czułość
    360 - 410 , czyli teoretycznie powinno się chyba nadać ?

  • 3. Data: 2009-06-11 18:37:12
    Temat: Re: swietl???????????????????
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 10.06.2009 19:04, Sundayman pisze:
    > Znalaz?em info, ze te ?wiatl?wki nadaj? na 365 nm. Positiv pono? ma czu?o??
    > 360 - 410 , czyli teoretycznie powinno si? chyba nada? ?

    Tak, bedzie ok, bo to sa wlasnie swietlowki UVA do utwardzania polimerow.

  • 4. Data: 2009-06-13 00:20:02
    Od: "Sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Dla zainteresowanych;

    Efekty są takie - naświetlałem lampą zawierającą 4 świetlówki po 9W z
    odległości ok 40cm.
    Właściwie bez odbłyśnika - czyli same świetlówki (pożyczyłem od żony lampkę
    do utwardzania paznokci akrylowych :).

    Po próbie naświetlania wyszło mi, że trzeba naświetlać minimum 40 minut.
    Tzn - po 30 minutach daje się już wywoływać, no ale 40 minut daje bezpieczną
    rezerwę.

    pozdr.