  • 221. Data: 2020-07-27 20:17:08
    Temat: Re: Co to. Skrzyżowanie.
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    news:1fqtvdgcljnfd.dlg@myjk.org...

    > widzi tam osobną drogę i wiele skrzyżowań, pomimo że PORD nic takiego nie
    > definiuje. Definiuje za to JEDNO SKRZYŻOWANIE o ruchu okrężnym.
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    W PoRD nie ma definicji JEDNEGO SKRZYŻOWANIA o ruchu okrężnym.
    Jedyna definicja skrzyżowania jest w PoRD art. 2, pkt 10 i tam nic nie jest
    napisane o ruchu okrężnym.
    Opis znaku C-12 nie może zmieniać definicji skrzyżowania, bo Ustawa
    jest ważniejsza od Rozporządzenia.
    Drogi dochodzące do ronda nie łączą się, nie przecinają, czyli nie tworzą
    skrzyżowania. Drogi dochodzące do ronda łączą się z drogą do jazdy
    wokół ronda i powstaje wiele skrzyżowań wokół ronda.

  • 222. Data: 2020-07-27 20:37:15
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    > Mon, 27 Jul 2020 06:04:30 +0200, Kol99

    > Wyrzuć ten nieszczęsny rondel ze środka ronda to zobaczysz że przecinają
    > się tak jak na każdym innym skrzyżowaniu.

    Nie można zakładać czegoś co nie istnieje, bo wychodzi absurd.

    > Jezdnia na obwiedni wyspy to OBSZAR
    > SKRZYŻOWANIA jak na każdym innym skrzyżowaniu.
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    Jezdnia na obwiedni wyspy to OBSZAR SKRZYŻOWANIA
    tylko tam, gdzie droga dochodząca do ronda łączy się z drogą
    do ruchu wokół wyspy. Takie połączenie jest skrzyzowaniem
    wg definicji z PoRD.

  • 223. Data: 2020-07-27 20:56:47
    Temat: Re: Co to. Rondo.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 27 Jul 2020 19:53:38 +0200, Kol99

    > Znaki nakazują jazdę dookoła ronda. Żeby zjechać z ronda
    > to należy zmienić kierunek w prawo.
    > Wygląda to na minirondo, a na minirondzie ten skręt w prawo
    > często jest tylko teoretyczny.

    C-12 mówi że trzeba jechać W KIERUNKU zgodnym ze strzałkami na znaku,
    literalnie aby nie pojechać w drugą stronę na kolizję. Żadnego KIERUNKU na
    obwiedni znak C-12 nie wyznacza, a w szczególności że tam jest jakiś
    "osobny" kierunek i odrębne skrzyżowania. Siłą rzeczy nie zmienia się
    kierunku przy zjeździe (tak samo jak nie zmienia się go przy wjeździe).

    > Zgadza się, jest wjazd na jedno skrzyżowanie i dalej jadąc
    > dookoła ronda przejezdża się kolejne skrzyżowania,
    > czyli połączenie drogi dookoła ronda z drogą dochodzącą do ronda.

    Bzdura. W takim razie po raz kolejny, dlaczego to się nazywa SKRZYŻOWANIE
    (liczba pojedyńcza) o ruchu okrężnym, a nie zestaw skrzyzowań na rondzie
    (albo coś podobnego). Zabieraj się za wyjaśnianie, tylko bez głupawych
    tekstów że są w przepisach braki itp.

    > Definicja skrzyżowania o tym mówi.
    > PoRD art. 2, pkt 10.
    > skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich
    > połączenie lub rozwidlenie,

    I czego tu nie rozumiesz w odniesieniu do skrzyżowania (JEDNEGO!) o ruchu
    okrężnym? Ano nie rozumiesz, jako typowy rondoprostowacz, że są tam
    PRZECIĘTE ze sobą dwie (lub więcej) drogi, mają wspólną jezdnię (obszar
    skrzyżowania), a dodatkowo w przypadku skrzyżowania (jednego!) o ruchu
    okrężnym jest na środku wyspa (która wymusza dłuższy dystans jazdy i
    zmniejszenie prędkości) i wymuszony ruch (w kierunku wskazanym na znaku
    C-12) dzięki czemu maksymalnie jest zmniejszona kolizyjność. Poza tym
    niczym się skrzyżowanie (jedno!) o ruchu okrężnym nie różni od kwadratowego
    skrzyżowania, które spokojnie w to miejsce można wstawić (i nie wstawisz
    tam 4 niezależnych skrzyżowań tylko JEDNO!).

    > Jest nazwa w liczbie pojedyńczej, bo nazwa dotyczy jednego skrzyżowania,
    > czyli połączenia drogi dochodzącej z drogą dla ruchu wokół wyspy.

    To pokaż mi gdzie jest ruch okrężny na tym (jednym!) skrzyżowaniu przy
    wjeździe/zjeździe. Borze ciemny i szumiący...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 224. Data: 2020-07-27 21:02:59
    Temat: Re: Co to.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 27 Jul 2020 20:03:02 +0200, Kol99

    > Nie, nie zmieniam kierunku wjeżdzając na rondo.
    > Jest narzucony kierunek jazdy i muszę jechać w kierunku nakazanym,
    > nie mam wyboru kierunku.
    > Zmieniłem kierunek kompasowy, ale nie o tym mowa.

    Oczywiście. Wjeżdżasz na drogę z innym kierunkiem, ale kierunku nie
    zmieniasz. Zjeżdżasz z drogi która posiada swój własny kierunek (kierunek
    wokół wyspy hehe), w drogę z innym kierunkiem i już go zmieniasz. Takie
    czary, możliwe jedynie rondoprostowacza.

    > Nie mam możliwości jazdy prosto, bo nie ma drogi idącej
    > na środek wyspy.

    Oczywiście! Tam w ogóle nie ma drogi, bo mowa jest o obszarze skrzyżowania
    powstałego w wyniku skrzyżowania się dwóch (lub więcej) dróg! Swoja drogą,
    weź z łaski swojej przywołaj definicję "obszaru skrzyzowania" i na dowolnym
    przykłądzie (a korzystając z dostępnego przykładu w odpowiednich rycinach)
    wyznacz ten obszar dla skrzyżowania o ruchu okrężnym.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 225. Data: 2020-07-27 21:06:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 27 Jul 2020 20:17:08 +0200, Kol99

    > W PoRD nie ma definicji JEDNEGO SKRZYŻOWANIA o ruchu okrężnym.
    > Jedyna definicja skrzyżowania jest w PoRD art. 2, pkt 10 i tam nic nie jest
    > napisane o ruchu okrężnym.

    No właśnie, to dlaczego to skrzyżowanie wykluczasz z tej definicji i
    dzielisz je na zestaw skrzyżowań? Jakim prawem? Czekam na konkretny przepis
    który cię do tego uprawnia.

    > Opis znaku C-12 nie może zmieniać definicji skrzyżowania, bo Ustawa
    > jest ważniejsza od Rozporządzenia.

    Ale to ty zmieniasz znaczenie. Jest skrzyżowanie (jedno!) w tym wypadku o
    ruchu okrężnym, a nie zestaw skrzyżowań.

    > Drogi dochodzące do ronda nie łączą się, nie przecinają, czyli nie tworzą
    > skrzyżowania. Drogi dochodzące do ronda łączą się z drogą do jazdy
    > wokół ronda i powstaje wiele skrzyżowań wokół ronda.

    Przecinają się! Ale rondoprostowaczom wyspa na środku robi wodę z mózgu.
    Weź zastąp dowolne skrzyżowanie o ruchu okrężnym na "kwadratowe"
    skrzyżowanie, może w końcu to zobaczysz i zrozumiesz.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 226. Data: 2020-07-27 21:11:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 27 Jul 2020 20:37:15 +0200, Kol99

    > Nie można zakładać czegoś co nie istnieje, bo wychodzi absurd.

    Co znowu nie istnieje? Czy rozumiesz że skrzyżowanie (jedno!) o ruchu
    okrężnym to bezpieczniejsza wersja zastępująca zwykłe kwadratowe
    skrzyżowanie? Kasujesz rondel, usuwasz C-12 i jest "zwykłe" skrzyżowanie.

    > Jezdnia na obwiedni wyspy to OBSZAR SKRZYŻOWANIA
    > tylko tam, gdzie droga dochodząca do ronda łączy się z drogą
    > do ruchu wokół wyspy. Takie połączenie jest skrzyzowaniem
    > wg definicji z PoRD.

    To pokazuj szybko gdzie tam na wjazdach/zjazdach, gdzie rzekomo są te
    skrzyżowania, jest jakiś ruch okrężny. Bo takiego absurdalnego wyjaśnienia
    to już dawno (generalnie w 20-letniej dyskusji o SORO) nie słyszałem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 227. Data: 2020-07-27 22:39:29
    Temat: Re: Co . Skrzyżowanie.
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    > Mon, 27 Jul 2020 06:08:01 +0200, Kol99

    > Dokładnie w tym samym jakby zabrać rondo i postawić zwykłe kwadratowe
    > skrzyżowanie.
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    To znaczy, że przecinają się tylko w twojej wyobraźni,
    czyli rondo nie jest jednym skrzyżowaniem.

  • 228. Data: 2020-07-27 23:32:13
    Temat: Re: Co to. SORO.
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    > obwiednia ronda to nie jest droga ze swoim
    > oderwanym od rzeczywistości kierunkiem ruchu, tylko OBSZAR SKRZYŻOWANIA
    > powstały w wyniku przecięcia dwóch (lub więcej dróg), zgodnie z definicją
    > skrzyżowania,
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    Jazda po SORO, wg twojej teorii skrzyżowania, jest skomplikowana
    i nawet niebezpieczna.
    1. Trzeba ustawić się na odpowiednim pasie przed wjazdem
    na rondo. Żeby to zrobić prawidłowo, to trzeba znać dobrze
    trasę, którą chce się jechać.

    2. "Skręt w lewo" czyli zjazd z ronda "w lewo". Manewr taki musiałby
    rozpocząć się
    z pasa wewnętrznego ronda, zmienić po kolei pasy przepuszczając innych
    i wjechać na pas zewnetrzny, z którego wolno zjechac z ronda.
    Trzeba jeszcze wiedzieć, czy to będzie "skręt w lewo", czy nie.
    Często da się to ustalić dopiero patrząc na mapę, lub przejezdzając
    skrzyżowanie kilka razy.

  • 229. Data: 2020-07-28 01:57:02
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2020-07-26 10:05, Kol99 wrote:
    > Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Który przepis zabrania objechania rondo dookoła pasem zewnętrznym ?
    >  Podaj artykuł/paragraf.
    >
    > Ja takiego przepisu nie znalazłem.

    No i wlasnie dla takich ciezko myslacych przypadkow jak tu przez ciebie
    zaprezentowany tworzy sie coraz wiecej rond turbinowych.

    Bo taki nie pojmie i sie bedzie do usranego konca upieral. No to ci
    wymaluja linie zebys przestal gledzic i mogl w koncu tepo podazac za
    tymi liniami. No ale wtedy zali sie taki na forum, co to za twor...

    Na stan umyslu widac nie ma rady ;)

    --
    mk4

  • 230. Data: 2020-07-28 04:00:53
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 27-07-2020 o 22:39, Kol99 pisze:
    > Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > To znaczy, że przecinają się tylko w twojej wyobraźni,
    > czyli rondo nie jest jednym skrzyżowaniem.

    Dwie ciekawostki z dziedziny rond w Polsce
    Największe rondo, na którym nie widać gdzie będzie nasz wybrany zjazd z
    ronda, a środkowy pas umożliwia jazdę w kółko.

    https://www.google.pl/maps/@51.6625222,16.0860961,27
    8m/data=!3m1!1e3

    Rondo o najbardziej wygiętym kształcie.

    https://www.google.pl/maps/place/%C5%BBaga%C5%84/@51
    .6176099,15.3143547,139m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x4
    708a6a0fb8aed2f:0xaf7b6015bb7dd014!8m2!3d51.6178445!
    4d15.3248325

    yabba