  • 211. Data: 2020-07-27 09:15:27
    Temat: Re: Co . Skrzyżowanie.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-07-27 o 06:08, Kol99 pisze:
    > Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > W którym miejscu przecinają się drogi dochodzące do ronda ?

    Na wysepce ronda.

    --
    Liwiusz

  • 212. Data: 2020-07-27 09:16:24
    Temat: Re: Co to ?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-07-25 o 20:53, Kol99 pisze:
    > Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > Co to znaczy "jedzie się w lewo" na rondzie ?

    Najczęściej to znaczy "zjazd trzecim zjazdem".

    > Na rondzie możesz jechać tylko dookoła wyspy,
    > bo tak definiuje to Rozporządzenie o znakach i sygnałach.

    Chyba że jest znak "zakaz skrętu w lewo", albo "zakaz zawracania"
    wówczas objechać nie można.

    --
    Liwiusz

  • 213. Data: 2020-07-27 10:40:50
    Temat: Re: Co to. Rondo.
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 27.07.2020 o 5:28, Kol99 pisze:

    > Jest zmiana kierunku, bo masz do wyboru dwa kierunki jazdy :
    > jazda dookoła ronda, lub zjazd z ronda, czyli skręt w prawo.

    > Tak, na wjeździe jest skrzyżowanie. Droga do ronda krzyżuje się
    > z drogą do jazdy wokół ronda.

    I przed każdym rondem jest nawet znak A-7 jak na typowym
    skrzyżowaniu - "Uwaga na drogę z pierwszeństwem przejazdu".
    Ale już niekoniecznie na rondzie jest możliwość wyboru
    kierunku jazdy. Często-gęsto pas zewnętrzny służy tylko
    do zjazdu na najbliższym zjeździe, a nie do jazdy wokół
    ronda.

  • 214. Data: 2020-07-27 17:02:11
    Temat: Re: Co to. Skrzyżowanie.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 27 Jul 2020 06:04:30 +0200, Kol99

    > Rondo, jako całość, nie jest skrzyżowaniem, bo nie
    > spełnia definicji skrzyżowania zawartej w PoRD.

    Aha, skrzyżowanie (!) o ruchu okrężnym nie spełnia definicji skrzyżownia,
    nie ma też swojej niezależnej definicji, generlanie wg ciebie należy
    przyjąć że nie istnieje w przepisach. Jakim zatem cudem istnieje na drogach
    i trzeba się po nim poruszać? Weź sie obudź i zważ jakie absurdy
    wypisujesz.

    > Drogi dochodzące do ronda nie przecinają się.

    Wyrzuć ten nieszczęsny rondel ze środka ronda to zobaczysz że przecinają
    się tak jak na każdym innym skrzyżowaniu. Zrozum w końcu, że SORO to
    skrzyżowanie jak każde inne, ze wszelkimi tego konsekwencjami, nie ma tam
    osobnej dorgi i zestawu skrzyżowań. Jezdnia na obwiedni wyspy to OBSZAR
    SKRZYŻOWANIA jak na każdym innym skrzyżowaniu. Jedyna różnica jest taka, że
    ruch jest znacznie mniej kolizyjny (jadąc zgodnie z przepisami trudno jest
    pojechać na czołówkę z jadącymi z naprzeciwka).

    Przestań naginać przepisy do swojego myślenia, tylko nagnij siebie do
    przepisów, tak żeby całość była spójna.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 215. Data: 2020-07-27 17:03:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 27 Jul 2020 06:08:01 +0200, Kol99

    > W którym miejscu przecinają się drogi dochodzące do ronda ?

    Dokładnie w tym samym jakby zabrać rondo i postawić zwykłe kwadratowe
    skrzyżowanie. Rondoprostowaczu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 216. Data: 2020-07-27 17:06:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 27 Jul 2020 06:14:46 +0200, Kol99

    > Nie ma przepisów nakazujących ustawienie się na odpowiednim
    > pasie przed wjazdem na rondo.
    > Jest skrzyżowanie, ale nie ma możliwości wyboru kierunku.
    > Jest tylko jeden kierunek jazdy - dookoła wyspy.

    Są przepisy nakazujące ustawić się przed zmianą kierunku, a zamianę
    kierunku wykonuje się na skrzyżowaniu, bo to tam się krzyżują drogi --
    dlatego się to nazywa skrzyżowaniem. Ale ty jesteś rondoprostowaczem, co
    widzi tam osobną drogę i wiele skrzyżowań, pomimo że PORD nic takiego nie
    definiuje. Definiuje za to JEDNO SKRZYŻOWANIE o ruchu okrężnym. Ale nie, ty
    jako rasowy rondoprostowacz, uparcie będziesz twierdzić inaczej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 217. Data: 2020-07-27 17:09:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 27 Jul 2020 05:48:25 +0200, Kol99

    > Podczas wjazdu nie zmienia się kierunku, bo nie ma na co zmienić - nie ma
    > wyboru. W PoRD nie stosuje się kierunku kompasowego.
    > Kierunek można zmienić tylko wtedy, gdy mamy możliwość kontynuowania
    > jazdy tą samą, lub inną drogą.

    No toć przecież sam stwierdziłeś że na rondzie jest osobna droga ze
    skrzyżowaniami. Zjeżdasz z jednej drogi na inną drogę, znaczy zmieniasz
    kierunek, a że jest rzekomo tylko jeden kierunek do zmiany o niczym nie
    świadczy. Jak masz możliwość jazdy prosto i w prawo i nakaz jazdy tylko w
    prawo to automagicznie kierunku nie zmieniasz? Weź się skup, bo się
    zaczynasz gubić w zeznaniach.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 218. Data: 2020-07-27 17:22:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 27 Jul 2020 05:28:30 +0200, Kol99

    > Jest zmiana kierunku, bo masz do wyboru dwa kierunki jazdy :
    > jazda dookoła ronda, lub zjazd z ronda, czyli skręt w prawo.

    Pokaż mi na tym skrzyżowaniu skręt w prawo przy zjeździe:
    https://goo.gl/maps/252ArkTk2eNmt2Vc9
    kontynuując jazdę Panny Wodnej.

    > Tak, na wjeździe jest skrzyżowanie.

    Czyli jesteś jednak wulgarnym rondoprostowaczem. Tam nie ma wielu
    skrzyżowań tylko wjazd na JEDNO skrzyżowanie. Tak samo jakby to miało
    miejsce gdyby skasować znak C-12 i usunąć wyspę.

    > Droga do ronda krzyżuje się z drogą do jazdy wokół ronda.

    Podaj przepis czy inną definicję że skrzyżowanie o ruchu okrężnym nie jest
    jednym skrzyżowaniem (pomimo że nawet w nazwie ma liczbę pojedynczą) tylko
    osobną drogą ze skrzyżowaniami przy zjazdach (i siłą rzeczy wjazdach).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 219. Data: 2020-07-27 19:53:38
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    > Pokaż mi na tym skrzyżowaniu skręt w prawo przy zjeździe:
    > https://goo.gl/maps/252ArkTk2eNmt2Vc9
    > kontynuując jazdę Panny Wodnej.

    Znaki nakazują jazdę dookoła ronda. Żeby zjechać z ronda
    to należy zmienić kierunek w prawo.
    Wygląda to na minirondo, a na minirondzie ten skręt w prawo
    często jest tylko teoretyczny.

    > Tam nie ma wielu
    > skrzyżowań tylko wjazd na JEDNO skrzyżowanie.

    Zgadza się, jest wjazd na jedno skrzyżowanie i dalej jadąc
    dookoła ronda przejezdża się kolejne skrzyżowania,
    czyli połączenie drogi dookoła ronda z drogą dochodzącą do ronda.

> [...]
    > jednym skrzyżowaniem (pomimo że nawet w nazwie ma liczbę pojedynczą) tylko
    > osobną drogą ze skrzyżowaniami przy zjazdach (i siłą rzeczy wjazdach).

    Definicja skrzyżowania o tym mówi.
    PoRD art. 2, pkt 10.
    skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich
    połączenie lub rozwidlenie,

    Jest nazwa w liczbie pojedyńczej, bo nazwa dotyczy jednego skrzyżowania,
    czyli połączenia drogi dochodzącej z drogą dla ruchu wokół wyspy.

  • 220. Data: 2020-07-27 20:03:02
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    > Mon, 27 Jul 2020 05:48:25 +0200, Kol99

    > No toć przecież sam stwierdziłeś że na rondzie jest osobna droga ze
    > skrzyżowaniami. Zjeżdasz z jednej drogi na inną drogę, znaczy zmieniasz
    > kierunek,

    Nie, nie zmieniam kierunku wjeżdzając na rondo.
    Jest narzucony kierunek jazdy i muszę jechać w kierunku nakazanym,
    nie mam wyboru kierunku.
    Zmieniłem kierunek kompasowy, ale nie o tym mowa.

> [...]
    > świadczy. Jak masz możliwość jazdy prosto i w prawo i nakaz jazdy tylko w
    > prawo to automagicznie kierunku nie zmieniasz?

    Nie mam możliwości jazdy prosto, bo nie ma drogi idącej
    na środek wyspy.