  • Data: 2009-08-25 17:57:57
    Temat: Re: Co się stało akumulatorkom??
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:h6u60a$57k$1@inews.gazeta.pl...

    (...)
    > Stąd pomysł na zrobienie prostej ładowarki 0,1C, której koszt wyniósł ok
    > 50zł... może nawet mniej ;)...
    >
    > Mówisz, że to zły ruch?? Napisz coś więcej (jeśli możesz) o tym, jak
    > ładowanie 0,1C szkodzi akumulatorkom?? Chodzi tylko o to, że ładowane są
    > "nie-do-rozładowane", czy ogólnie??

    Ładowanie 0.1C szkodzi, bo jest ładowaniem totalnie "na pałę", łatwo jest
    też popełnić pomyłkę i "naładować" akumulatorki np. 2 razy z rzędu. NiMH
    nie radzi sobie z nawet malutkimi prądami, których nie ma już gdzie
    upchnąć.
    BTW, akumulatorki AA 2700mAh to już porażka, potrafią się zachowywać dosyć
    dziwnie, szczególnie przy gwałtownym rozładowaniu. Granicą było 2000mAh,
    potem już było tylko gorzej. Poza tym, nie wiem czy dobrze zrozumiałem,
    ale Ty te akumulatorki od dłuższego czasu ładowałeś i rozładowywałeś
    wyłącznie połączone szeregowo ? Jeśli tak, to całkiem możliwe, że
    początkowe niewielkie rozrzuty parametrów krańcowo się rozjechały i jedna
    dobra Varta żyła na koszt tych trzech obecnie martwych. A 2700 lubią się
    rozjeżdzać wzajemnie, oj lubią.

    e.